Gå til innhold

Monkey Island-skaperen: – Gleden over å dele ting har forsvunnet


Anbefalte innlegg

Tydelig at noen drar det altfor langt, men for meg ser stilen både direkte stygg ut og veldig billig, det må det være lov å si. Har likev trua på at spillet kan bli veldig bra likevel. Venter på reviews og tilbakemeldinger før jeg tar et valg. Men den grafiske stilen er virkelig med på å dra ned entusiasmen. Hyggelig å lese en del folk her liker stilen, for jeg håper på flere Monkey island spill i fremtiden og ønsker at de skal lykkes. Men la oss håpe de nok en gang velger en ny stil neste gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tigerdyr skrev (55 minutter siden):

Det er veien til konkurs å drite i kundene sine. 

De burde heller takke for tilbakemeldingerne. 

Når jeg utvikler IT-systemer for bedriftens ansatte tar jeg jo heller ikke å bare gjemmer meg et sted og utvikler det jeg selv har lyst på; jeg hører selvsagt på de som skal bruke det jeg lager for å komme frem til noe der gjør alle fornøyde og jeg kan bli værende å lage nye systemer. 

Men så er jo spillmedie et stykke kunst. Det er artisten selv som bestemmer hvordan det skal se ut. Og drite ut noe fordi man ikke liker det uten å ha prøvd spillet engang er ganske heftig. 

Personlig er jeg glad at artister, kunstnere, musikere osv gjør det de vil. Alt må ikke være likt det forrige selv om noen skulle ønske at det var slikt.

Er mange ganger jeg har kjøpt et nytt album fra en favoritt artist og tenkt: «hva faen er det her?» 

Men så har det gått litt tid, gitt det en ny sjanse og så plutselig sitter det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9JVihvHL

Det er bare å vente på 10'ere over fjøla av gamle fans som kommer til å ta utviklerne i forsvar. Har ikke stolt på anmeldere i mange år, det er virkelig til å le av hva disse "kritikerne" holder på med og David Jaffe sa det best. Dere får finne det frem selv dere som gidder. Det kan godt hende det blir et veldig bra spill og jeg har trua men det er ikke sikkert det fortjener den rosen det nå kommer til å få pga dette dramaet. Bare vent. Gøy i seg selv å følge med. Nett troll kan forøvrig dra dit pepper'n gror sånn generellt. Jeg synes det er helt innafor å kalle det ufyselig så lenge du ikke går til personangrep på noen. Jeg aner ikke hva utviklerne har fått av meldinger siden jeg ikke følger med men det er sikkert stygt. Det trenger ikke være konstruktivt og det kan være brutal ærlighet og så lenge det ikke går personlig på noen så må de bare tåle det. Etcetera, etcetera og slik går nå daga'n.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke spesielt begeistret over grafikkstilen. Jeg ser heller ingen grunn til å endre den til noe ganske spesielt; remakene av de to første (kalt Special Edition) er jo nydelige og passer bra som modernisering.

Når det er sagt - grafikk er ganske langt ned på lista i denne typen spill. Historie, karakterer, oppgaver og ikke minst humor trumfer det grafiske uttrykket med høye kneløft. Til og med musikk er over for min del.

Jeg tar heller et "stygt" Monkey Island som treffer på de andre kriteriene enn et smellvakkert et som blander in politikk, for eksempel. Men jeg ville selvsagt hatt det beste fra begge verdner.

Dette kommer i hvert fall jeg garantert til å spille gjennom om det holder Gilbert-standard på de andre - og langt viktigere - elementene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1Ravn skrev:

Har ikke sett makan til grafikkhat siden The Wind Waker i 2002/2003. Den er virkelig ikke så ille, og jeg tror at folk kommer til å bli vant til den etter hvert. Dessuten har samtlige MI-spill hatt ulik grafikkstil fra hverandre, så dette burde ikke vært noen bombe.

Det er ikke langt ifra "corporate art" stil. Wind waker derimot er et 3d game og tok fordel av simplifikasjon for ytelse.
Lenke til kommentar
grim_reaper_jib skrev (3 timer siden):

Synes stilen i MI3 fikk frem passet serien perfekt. Synd vi ikke fikk noe lignende.

Siden Gilbert ikke var med på 3-eren så er det vel kanskje ikke så overraskende at dette ikke ligner på det. Hele poenget her er vel at Gilbert ønsker å ta stilen/spillet videre slik han så det for seg? 

Lenke til kommentar

Hadde de gått for pixelgrafikk (min favoritt) ville det vært like mange haters. Det er jo disse tiktokerne som ikke var påtenkt engang da disse spillene briljerte kloden. Jeg er ikke noen fan av stilen de har valgt nå, men gameplay trumfer alltid over grafikk og jeg er omegastoked for dette spillet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elsket de første spillene i serien og grafikkstilen, nedturen kom når siste spill ploppet ut i en stygg 3D stil som ødela en god del av opplevelsen. Trist å se den nye grafikkstilen i det kommende spillet også, så jeg skjønner godt at folk er skuffet over skjermbilder og klipp som er sluppet så langt, men personangrep på utviklere bør en unngå.

Endret av Shockbolt
Lenke til kommentar
BadCat skrev:

Dette spillet er som å slurpe i seg ei bøtte med vanntynn avføring (diaré).

Spill med toaletthumor gikk ut på dato for lenge siden.

image.thumb.png.955d72d74187919fc7a30755cc0dbbef.png
 

Jamen bra vi har folk som deg til å diktere hvordan alles humor skal være og hva slags spill vi skal like! Hva skulle vi gjort uten ditt lederskap? Om du ikke var interessert, hvorfor har du lest artikkelen og kommentert på den?
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det er interessant at det stort sett var to typer klager i det klippet fra grumpy gamer.

Du har de som frykter at det skal bli et woke-a-thon. Selv mener jeg at de har misforstått noe. Monkey Island har hele tiden hatt et snev av wokeness ved seg før det var et begrep, og lenge før det ble i hovedsak et negativt begrep. Jeg mener, den heftigste swordmasteren var jo en kvinne. Elaine var jo betydelig mer oppegående og kompetent enn Guybrush, og det var stort sett hans stunt som gjorde at hun ble uskadeliggjort. De fleste mannfolkene i spillene var tullinger. La gå at kanskje ikke så mange hadde brune sprites, men closeupsene fra MI1 var jo for eksempel ikke blendahvite.

Dernest har du de som beklager seg over den valgte grafikkstilen. Jeg må si meg enig med dem. Jeg var ikke noe fan av den i teaseren, men den var da noe bedre enn det ene bildet vi har fått fra spillet. De som sammenligner det med "corporate art" kan også ha et poeng. Det første som slo meg var grafikkstilen fra siden 16personalities. Se under:

bilde.thumb.png.6881cd9e8a1a03272bfed0e394009aef.png

Men jeg hadde vært godt fornøyd med å diskutere grafikkstilen i egnede forum. Ikke gå inn på bloggen til Gilbert og sjikanere han. Ytterst tvilsomt at noen reagerer positivt på slikt.

Når det er sagt så kommer jeg nok til å kjøpe det nye Monkey Island-spillet. Etter å ha spilt Thimbleweed Park er jeg fornyet i min tro på hva Gilbert kan få til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev:

Grafikkstilen betyr lite for et spill som MI, og dette ser vel helt greit ut selv om det er en spesiell stil.

Skjønner forøvrig godt at flere og flere utviklere ikke lenger gidder å prate med "fansen".

 

Grafikkstilen betyr vel strengt talt mer for disse spillene enn for en del andre. Stil og predentasjon bygger opp hvilken type verden vi befinner oss i. Den viser personlighet, ikke bare for spillet, men for karakterene også. Det er lite gjenkjennbart i traileren som peker på den absurditeten og humoristiske fremstillingen man kjenner fra tidligere. Animasjonene er stive, karakterene er nærmest utrykksløse, og stilen minner om en lav-budsjettstegneserie. Ved revealen var jeg forsiltig positiv, etter traileren vet jeg ikke om jeg kommer til å kjøpe det lenger. Da må alt være såpass mye bedre enn de har prestert tidligere, så de ikke behøver å bruke visuell humor i tillegg.
Lenke til kommentar
MuffinMatt skrev (7 timer siden):

Det er lite gjenkjennbart i traileren som peker på den absurditeten og humoristiske fremstillingen man kjenner fra tidligere. Animasjonene er stive, karakterene er nærmest utrykksløse, og stilen minner om en lav-budsjettstegneserie.

Hver sin smak. Jeg synes det ser konge ut, og definitivt bedre enn alle forgjengerne.

Lenke til kommentar
tigerdyr skrev:
4 minutes ago, KurvSlangen said:

Dette er tegnet av Rex Crowle http://rexcrowle.com/ som står bak mye rart. Det er lett å kjenne igjen stilen hans fra flere spill. Personlig liker jeg det.

Desverre har det blitt vanlig å ikke tåle at alle andre ikke liker det man lager og så skal offer-kortet frem.  MI4 var nesten smertelig å spille og gjorde det kun ferdig pga det tross alt var MI, men dette nye spillet tror jeg ikke jeg kommer til å gi en sjanse. 

Det virker på meg som med film hvor de prøver seg på remakes av gamle klassikere og fikse på ting som ikke trengte å bli fikset og til sist ender opp med et produkt der ikke bare har ødelagt seg selv men også kaster en skygge over den originale. 

Ja, for ikke å snakke om dem som ikke tåler at noen lager noe dem ikke liker og som absolutt må fortelle dem som laget det, opp og i mente, hvor lite de liker det! 😂 Tror lett det er den mest hårsåre gruppen av de to.
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (På 1.7.2022 den 11.41):

Dette spillet er som å slurpe i seg ei bøtte med vanntynn avføring (diaré).

Jaha? Du har erfaringer på området?

 

BadCat skrev (På 1.7.2022 den 11.41):

Spill med toaletthumor gikk ut på dato for lenge siden.

Mens kommentarer om å slurpe i seg toalettet, har kommet på moten?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...