Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte vindusheis i golf V


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vindusheisen har gått. Vinduet går hverken opp eller ned, men hører en lyd i døra. Tenkte å prøve å bytte denne selv da verkstedet skulle ha 5000 for bytte.

Har sett litt på nettet hvor de selger denne delen, men prisen varierer mye. Kan jeg bestille denne for eks? her  eller denne her?

Og hvordan ser jeg hva som er riktig? Alle passer med reg nummer.

Sett noen videoer på youtube, tror jeg skulle klart å bytte, aner ikke hva slags verktøy som kreves eller hvor langt tid en slik jobb tar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenken fra Skruvat er kun heis - uten motor. Slik jeg ser det. Kanskje er det nettopp motoren du må bytte?
Den andre lenken virker ikke. Har du delenummeret (og ikke reg nummeret) er du mer sikker på at du får rett del. 
Kanskje er det kun motoren du trenger å bytte?

Du trenger ikke annet enn en skrutrekker med diverse bits. 

Det kan være litt knotete å plassere ruta nøyaktig i rett posisjon. Trikset er derfor å stramme (forsiktig) til festene til ruta mens hele ruta er i heist helt opp etter bytte. Du ser dette enkelt på Youtube. 

Jeg hadde nok skrudd opp dekselet på døra så du kan inspisere jobben før du bestiller noe som helst. 

Hvor lang tid det tar kommer helt an på ferdighetene dine. Men alt fra 15 minutter til 1-2 timer tenker jeg er innafor. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...