Gå til innhold

Diskusjons uhøytidelige F1-22 cup


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er jo som nevnt interessert i å være med på en slik cup/liga . Litt praktisk informasjon som kan legges i eventuelt førstepost for de som eventuelt vil være med er jo at vi har i år har begynt å se litt konsekvensene av EA oppkjøpet ved at de har splittet opp plattformene spillet kan spilles gjennom på PC som er Origin/EA App og Steam, dessverre perr i dag så kan ikke folk med spillet på steam og de med spillet på Origin/EA App spille sammen, det skal løses med en cross play oppdatering senere i år som vil gjøre det mulig for alle PC og konsoll spillere å spille sammen, men ingen spesifikk dato  er gitt for dette.

Selv har jeg spillet på steam og jeg antar kanskje at dette blir den mest brukte plattformen? Ellers å er kanskje Origin/EA Play mer brukt enn hva jeg ser for meg. Uansett en grei ting å vite før en kjøper spillet om en ønsker å være med i en eventuell liga, uten at jeg skal diktere hvilken plattform denne skal kjøres på :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Jeg er også interessert i å være med en slik cup/liga. Ikke deltatt noe slik tidligere. Starta opp F1 2021 ifjor, starta opp med ratt og pedaler fra Mars.
Spiller da på PlayStation. Men som Evil-Duck sier så skal det jo komme Cross-play støtte etterhvert, satse på den kommer ikke alt for lenge til.
 

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (9 timer siden):

Jeg er jo som nevnt interessert i å være med på en slik cup/liga . Litt praktisk informasjon som kan legges i eventuelt førstepost for de som eventuelt vil være med er jo at vi har i år har begynt å se litt konsekvensene av EA oppkjøpet ved at de har splittet opp plattformene spillet kan spilles gjennom på PC som er Origin/EA App og Steam, dessverre perr i dag så kan ikke folk med spillet på steam og de med spillet på Origin/EA App spille sammen, det skal løses med en cross play oppdatering senere i år som vil gjøre det mulig for alle PC og konsoll spillere å spille sammen, men ingen spesifikk dato  er gitt for dette.

Selv har jeg spillet på steam og jeg antar kanskje at dette blir den mest brukte plattformen? Ellers å er kanskje Origin/EA Play mer brukt enn hva jeg ser for meg. Uansett en grei ting å vite før en kjøper spillet om en ønsker å være med i en eventuell liga, uten at jeg skal diktere hvilken plattform denne skal kjøres på :)

Det er jo et spesielt valg de har tatt. Jeg antar at man tidligere hadde crossplay i F1? Vi får bare krysse fingre og tær for at oppdateringen kommer fort.

Kjøpte selv på steam siden det er den plattformen jeg bruker mest.

 

Gunfreak skrev (7 timer siden):

Jeg er interessert, men tror ikke jeg får kjøpt spillet før neste utbetaling, da kona trengte ny laptop,  så der forsvant alle sommer pengene mine+++

Du må ikke delta på alle løpene heller, så det er ingen krise. Viktigere at du deltar når du kan enn at du skal delta på alt :)

Lenke til kommentar

Crossplay mellom konsoll og pc har aldri vært en greie og vil ikke bli det heller. Med mindre det er nyere og annen info enn jeg har fått med meg.

Det de nevner om crossplay gjelder mellom forrige og nyeste generasjon PS og XBOX, men ikke på kryss av plattformene.

Det samme gjelder på pc: EA Play og Steam vil etterhvert kunne spille sammen, men ikke opp mot konsoll.

Lenke til kommentar
OlaHaldor skrev (3 timer siden):

Crossplay mellom konsoll og pc har aldri vært en greie og vil ikke bli det heller. Med mindre det er nyere og annen info enn jeg har fått med meg.

Det de nevner om crossplay gjelder mellom forrige og nyeste generasjon PS og XBOX, men ikke på kryss av plattformene.

Det samme gjelder på pc: EA Play og Steam vil etterhvert kunne spille sammen, men ikke opp mot konsoll.

Det jeg har lest sier at det er snakk om ekte cross play mellom plattformene, et kjapt googlesøk ga meg denne artikkelen, og en rekke andre som sier det samme. 

https://www.radiotimes.com/technology/gaming/f1-22-crossplay-explained/

Sitat

Yes, F1 22 will have crossplay, but it's worth noting that this cross-platform play will not be available until some time after the initial launch.

The game's senior creative director, Lee Mather, told RacingGames.gg the reason for this delay in crossplay going live.

"The team we've partnered with to do the crossplay work were located in Ukraine," Lee explained.

"So something that we could never foresee, unfortunately, meant that that's going to take a little bit longer than expected."

An exact date for the crossplay activation has not been confirmed. But when that day comes, players of F1 22 will be able to freely race each other across PC, PS4, PS5, Xbox One and Xbox Series X/S.

  

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (1 time siden):

Hva syns dere som har prøvd?
Spillet har ikke akuratt fått god tilbakemeling på steam, mye problemer både med og uten VR, visse ratt og pedal merker er vist ikke støttet osv.

Jeg tror ikke at anmeldelsene på steam er noe å rette seg etter på en stund, det er fortsatt mange som er såre etter den forferdelige steam launchen på tirsdag, og hadde planer om å reviewbombe spillet på grunn av det.

Med hva anngår spillet så virker det veldig likt f1 2021, men denne gangen med faktisk fungerende DLSS. På mitt Fanatec GT DD oppsett så funker det like bra som på F1 2021 vertfall, ellers har jeg opplevd 1 krasj i en loading skjerm på de 12 timene jeg har spilt spillet så langt så virker til å være stabilt på min hardware. VR har jeg enda ikke testet.

edit: Den stutteringen enkelte prater om med tilkoblet fanatec utstyr har jeg ikke merket noe som helst av 🤷‍♂️. Microtransactions greiene er rent kosmetisk så det plager meg ikke da det er noe jeg ikke bruker penger på uansett, men kan forstå folk som mener det er teit på et spill du har betalt full pris for.

Endret av Evil-Duck
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg merker kun stuttering med min Logitech G920 koplet til. Fungerer fint med Xbox kontroller. :) 
For å få VR til å fungere skikkelig så måtte jeg reinstalle Oculus programvaren (for Rift S), og installere Game Ready Driver fra nVidia (har RTX 3070ti) og velge "ren installering". 
Måtte også velge annen oppløsning på selveste "video mode" når jeg var i VR, slik at ting ikke så uklart ut når jeg kjørte, spesielt UI elementer og slikt. Den sto som standard på 1280x720, satte den på 2560x1440 (som er oppløsningen jeg har på skjermen).

Lenke til kommentar

Ikke for å svare for @Hansien (men så gjør jeg det likevel 🙈) . Så var jo utgangspunktet for denne ligaen slik det ble diskutert i simrig tråden at det skal være så lavterskel å være med som mulig så mesteparten av bruk av assists blir nok lov tenker jeg. Vedrørende mer globale innstillinger som skade og andre simulerings innstillinger blir vi nok enige om, men tenker jo at det i første omgang at det uansett ikke blir uber seriøse greier men mer fokus på morro og læring for alle som blir med :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (44 minutter siden):

Godt å vite at det ikke var så ille som jeg fikk inntrykk av. Spesielt det med fanatec virket rart

Jeg kan selvfølgelig ikke snakke for andre enn meg selv og de opplevelsene jeg har hatt hvorav problem har vært minimale (for utenom min egen mangel på ferdigheter).  Det som er litt "problemet" med PC gaming er jo at der er tusenvis av forskjellige hardware konfigurasjoner, så det kan fungere smertefritt for meg og være et fullstendig togvrak for andre.

Lenke til kommentar

@Evil-Duck har alt svart godt på hvor lavterskel ligaen blir. Flott at dere kommer med ønsker på hva dere ønsker og ikke ønsker skal være slått av eller på i spillet. 

Viktigste er deltsgelse, ikke at vi skal simulere formel 1 til minste detalje. 

 

Hvor ofte vil folk kjøre løp med hverandre her? 

 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (På 2.7.2022 den 16.24):

Hva syns dere som har prøvd?
Spillet har ikke akuratt fått god tilbakemeling på steam, mye problemer både med og uten VR, visse ratt og pedal merker er vist ikke støttet osv.

Spillet er ikke spesielt bra, her har de klippet og limet det de kan - der de har kommet med nyheter er på kjøpefronten. Spillet er ikke spesielt bra, men forretningsmodellen er direkte skadelig for oss spillere. 

Traction er komisk overdrevet, Fantec støtte mangler, mikrostuttering og uinteresant kjøremodell gjorde at det ble en av mine ytterst sjeldne refunds. Dette er en praksis jeg ikke gidder å støtte.

 

Endret av DrAlban3000
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...