Gå til innhold

Roborock s7 maxv og høyde på møbler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs om jeg ikke bare må kjøpe den et sted med åpent kjøp, så returnere den dersom den ikke går under sofaen.

Tror det skal være mulig å lure den. For fysisk så skal den få plass, men ikke sikkert at den gjør det likevel pga AI.

Så sånn jeg har forstått det så kan en heve sofaen, eller deler av sofaen første gang den kartlegger området. Da anser den området som trygt. Så kan en plassere sofaen som normalt og den kjører rett under basert på første kartlegging.

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (På 28.6.2022 den 19.33):

Noe som har denne støvsugeren og kan si om den klarer å komme seg under en sofa på 10 cm? Eventuelt hva som er minstekrav for at den skal klare å komme seg under for å rengjøre?

Har ikke S7 MaxV, men har brukt S6 MaxV et års tid nå, som skal være 9,6cm høy, en halv mm lavere. Før det hadde jeg en Roborock S5 som er 9.7cm, altså en halv cm. høyere enn S7 MaxV.
Jeg vet ikke hvordan det går med 10cm, men jeg lagde noen klosser til bena på sofaen slik at det ble 12cm klaring, og har ikke hatt noe problem. Sofaen var eneste issue hos meg.
Gikk på trelast, kjøpte noe 4x4 toms, kuttet meg 6 stykker på 4cm hver, malte dem svart og skrudde i en pinn som går i bena på sofaen. Ser nesten originalt ut, og støvsugeren går under.

Lenke til kommentar

De står under de originale bena, som en forlengelse. De originale bena har et dypt hull opp fra bunnen, for boltfeste til sofaen. Så jeg drillet og skrudde i en bolt i toppen av klossene, som en slags pinn som går inn i det hullet i bena, da lirker de seg ikke ut av stilling over tid.

Kan evt. lage nye ben, kan være litt slankere enn 10x10 og 12cm høyt. Drille hull stort nok for hodet av boltene fra bunnen, smalere hull resten av veien gjennom for den gjengede delen av bolten som skal oppi sofaen.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...