Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Selvtesting - Corona [Missvisende Skrevet]


Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å skjønne meg på selvtestingen. 🙄

Dette ble resultatet mitt (se bilde), men det står ingen ting i bruksanvisningen om, uavhengig av hvor svak fargelinjen på den øverste streken, kun den nedste streken. Spør du meg, så syns jeg det er ganske missvisende skrevet. Da lurer jeg på, er resultatet mitt positiv eller ikke?
ggy7.jpg.e41f5107e6609e5e7b81d1a329010485.jpg

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som en soleklar positiv test spør du meg.

Har tatt noen av disse testene nå, og jeg tenker at "C" står for "Control" og bare skal passe på at fuktigheten (snørra di) har gått langt nok opp på lakmuspapiret, så er selve teststreken satt mellom denne og der du drypper testen.

Ser ut som testen din er positiv, men at man ikke har dryppet nok væske til at det har trukket fullstendig opp til kontrollstreken. Men ta uansett en ny test så får du svar...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RookieNO skrev (10 minutter siden):

Ser ut som en soleklar positiv test spør du meg.

Har tatt noen av disse testene nå, og jeg tenker at "C" står for "Control" og bare skal passe på at fuktigheten (snørra di) har gått langt nok opp på lakmuspapiret, så er selve teststreken satt mellom denne og der du drypper testen.

Ser ut som testen din er positiv, men at man ikke har dryppet nok væske til at det har trukket fullstendig opp til kontrollstreken. Men ta uansett en ny test så får du svar...

Men i bruksanvisningen står det at:

Positiv:
Advarsel: Resultatet skal betrakte som positivt, uavhengig av hvor svak fargelinjen er i testområdet (T). Et positivt resultat utelukker ikke koinfeksjon av en annen grunn.

Ugyldig:
Hvis det ikke vises noe fargelinje i kontrollområdet (C) innen 15-20 minutter, er testresultatet ugyldig.

 

 

For meg blir det en mellom ting av de to. Jeg vurderer å dra til fastlegen min å få testet meg der istedenfor.

Lenke til kommentar

Du skal ikke dra til fastlegen din å teste deg for en pågående koronainfeksjon. Hold deg heller hjemme og prøv så godt du kan å ikke smitte andre videre. Du har positiv test, jeg synes da den teststreken var veldig tydelig.  Om du er usikker kan du ta en ny selvtest. Drypp da gjerne litt mer væske enn du gjorde forrige gang og sett testpinnen flat mens du venter på resultatet. 

Masse god bedring!

Lenke til kommentar
GiaMahan skrev (14 timer siden):

Du skal ikke dra til fastlegen din å teste deg for en pågående koronainfeksjon. Hold deg heller hjemme og prøv så godt du kan å ikke smitte andre videre. Du har positiv test, jeg synes da den teststreken var veldig tydelig.  Om du er usikker kan du ta en ny selvtest. Drypp da gjerne litt mer væske enn du gjorde forrige gang og sett testpinnen flat mens du venter på resultatet. 

Masse god bedring!

Den testen jeg viste her er faktisk den andre gangen. Ble ikke så klok av den andre gangen heller. Dro ned til legevakta i dag og fikk dem til å ta en hurtigtest på meg. Ble mer tryggere fra en erfaren lege enn fra en uforståelig bruksanvisning.

Legevakta sa at det fikk utslag med en gang. Og ble positiv.

Og forresten Gia-M, takk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...