Gå til innhold

Se første titt på Return to Monkey Island


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spelet er meir enn grafikken, men til å vere eit spel i 2022, basert på ein serie som Monkey Island, så er det ganske skuffande.

Det er eit godt stykke frå dei mjuke linjene og teikneseriestilen. Ikkje at dei må fortsetje i den stilen, men uansett har eg aldri likt denne grafikkstilen. Det er ikkje pent og eg ser heller ikkje noko sjarm i det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette blir helt fantastisk uansett, jeg er vel litt innhabil siden jeg er norges største Monkey Island™ fan. 
Grafikken er annerledes ja og jeg ser litt rar ut med firkantet nese, men det gjør også min onde bror LeChuck.
Stort sett så er vi mennesker skeptisk til alt som er nytt og annerledes enn det vi er vant til men tror nok det vil gå seg til og at de som har et sterkt forhold til spilleserien fra barn/ungdomstiden vil like dette, tross grafikkstilen.
Uansett så er musikken, stemmen, sjarmen, karakteren og nostalgien tilbake.
Tror nok dette spillet blir tiårets høydepunkt for min del hvertfall. Et gjensyn med så mange av karakterene, til og med Wade. 

Chin up folkens

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg må nok føye meg inn i rekken med hylekoret her. Er ikke imponert over tegnestilen her. Minner meg om Cartoon Network sent på 90-tallet når de nydelige animasjonsstilene ble erstattet med veldig firkantede og spisse kanter en periode. Husker absolutt ingen eksempler, men reagerte på det til og med da. Duck Tales vs. Johnny Bravo f.eks.

Uansett, musikken og feelingen var her da. Så det kan jo bli en slager dette.

Lenke til kommentar

Hvordan karikaturene er tegnet (grafikken) så føles det på en måte så feil, men så lenge humor og puzzles er der i gode gamle ånden så kan det nok fortsatt virke. Blir nok annerledes når man sitter å spiller det en gang hvor man har musikk, dialog og ikke minst hva man blir vant til. Mulig de har lagt listen der for at spillet skal gå lett og smidig på flere platformer, er jo neste slik at man kan spille på hvilken platform som helst. Selv gamle svake laptopper som ikke er gaming kategori, gamle mobiler etc. Lett å porte over sannsynligvis.

Lenke til kommentar
Sacro skrev (4 timer siden):

Grafikken er fin den 😊 Om den ikke faller i smak så ikke spill det da vel 🤷 Finnes værre ting i verden å hate og klage på 😉

Vel... Med tanke på hvor mange av oss som sier vi har tenkt å spille det til tross for hvor mye vi misliker stilen, så kan det umulig handle om å "hate" ;) . Bare at de virkelig har bommet på det estetiske. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Er vanskelig å lage "catchy" 2D stil som også er unik. Synes de har valgt en ganske interessant stil her, selv om jeg fremdeles kunne ønske at det kanskje helte litt mere mot naturtro stil og proposjoner som originalene, men igjen - da forsvinner ofte det unike ved det. Kan godt tenke meg at det er vanskelig å omgjøre pixelgrafikken til noe som fungerer bra i høyere oppløsning.

Som gammel gamer synes jeg MI3 tok et stort feilsteg i stil og grafikk. Jeg kjente ikke igjen Guybrush i forhold til MI og MI2, og synes den mere naturtro stilen og protrettene i de første spillene passet mye bedre. Følte de kanskje la mere fokus på å prøve lage morsomme (dumme?) karakterer, enn å ha morsom dialog og skrive smarte og absurde scener. MI4 var enda verre. Etterhvert ble jeg nå vant til stilen alikevel.
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...