Gå til innhold

Alkohol


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Alkohol er ikke noe man behøver. Alkohol er roten til mye vondt, på linje med andre rusmidler.

Om sommeren drikker folk en del alkohol i form av øl og drinker, og koser seg i varmen med det.

Det er ikke sikkert det er bra for verken kropp eller sinn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er definitivt ikke bra for kropp. Men det er nok bra for sinnet til noen, sånn sett at det gir nytelse og er avslappende. I moderasjon.

Mine foreldre var alkoholikere i en lengre periode. Heldigvis noen år ETTER at jeg ble født. Så jeg vet hvor kjipt og ødelegge alkohol kan være. Jeg synes det burde være lisenspliktig og at man burde ha et "førerkort" for å bli servert eller kjøpe alkohol. Folk som ikke kan oppføre seg eller har problemer, burde heller ikke få tilgang.

Hadde alkohol blitt "oppfunnet" i dag dog, så ville det åpenbart være ulovlig. En merkeligere greie er hvorfor cannabis fremdeles er ulovlig, når alkohol er lovlig. Cannabis er da langt mindre skadelig, og er ikke engang et narkotisk stoff, slik alkohol er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er vel et lovverk etter hva som er praktisk mulig, det er ikke så praktisk å forby alkohol fordi mange bruker det og vil bruke det. Cannabis er enklere å forby, siden det er mer perifert.

Det kan være cannabis er mindre skadelig. Det er ikke alt som er logisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
2 minutes ago, Duriello said:

I helga var det nesten 30 grader i skyggen her, 3 iskalde heineken gjorde kjempegodt for min mentale helse, for å si det sånn. 

Det er godt det. Litt brygg i varmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...