Gå til innhold

Kommentar: PlayStation Plus har foreløpig lite å stille opp med mot Xbox Game Pass


Anbefalte innlegg

Nimrad skrev (46 minutter siden):

Selvfølgelig. Men jeg har kjøpt lisensen, jeg leier den ikke. Lisensen er min, og den kan jeg bruke så lenge jeg vil eller selge den videre.

Personlig så ser jeg ikke den store fordelen av å eie en lisens. Jeg har fremdeles G7000 kassettene mine. Men...

Jeg kan se mye verdi i å eie forskjellige ting. Spill er ikke en av de. Men det er meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så forskjellen er at PS til tross for å levere mange store titler, er dei "for gamle" i forhold til Xbox, dog til tross for at Xbox ikkje har fleire store titler, er dei lansert på dag 1. Samtidig som at siden Sony har så rik spel historikk, får dei kritikk for å ikkje inkludere fleire nostalgiske verk.. Dog ingen ord om Xbox sine nostalgiske verk, i ein artikkel som mynter på å vise forskjellene mellom tjenestene.

Tingen er, at Microsoft kan lansere Halo eller Forza i tillegg til eit par mindre indie spel på dag ein så lenge dei vil, uten at tilbudet blir nevneverdig bedre enn Sony som landserer "gamle spill" som Spiderman, GoW, DemonSouls?, og andre massive titler som strengt tatt er eit bedre tilbud for svært mange.

Heile artikkelen virker påtvunget for å nøste oppunder konsoll krigen. Der heile artikkelen er skrevet for å dulle med Xbox sin gamepass, som allerede får alt for mykje ufortjent skryt,  kun fordi dei lanserer eit fåtall, kan vel telles på 1 hånd? Spel på dag 1, der Sony ikkje endå lanserer spel på dag 1, til tross for at dei tilbyr større titler, inkludert nye, til omtrent samme pris.

Halo som er flaggskipet til Xbox, har "bare" solgt 81 millioner kopier i ein tidsperiode på 20 år før Halo Infinite, der kun Miles Morales på PS solgte 33 millioner kopier.

Ein kan skryte over dag 1 titler på Xbox, men tingen er og forblir at mengden og kvaliteten av dei, er ikkje så mykje bedre enn det Sony allerede tilbyr. Der tjenesten til Sony bare kan bli bedre.

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev:

Så forskjellen er at PS til tross for å levere mange store titler, er dei "for gamle" i forhold til Xbox, dog til tross for at Xbox ikkje har fleire store titler, er dei lansert på dag 1. Samtidig som at siden Sony har så rik spel historikk, får dei kritikk for å ikkje inkludere fleire nostalgiske verk.. Dog ingen ord om Xbox sine nostalgiske verk, i ein artikkel som mynter på å vise forskjellene mellom tjenestene.

Tingen er, at Microsoft kan lansere Halo eller Forza i tillegg til eit par mindre indie spel på dag ein så lenge dei vil, uten at tilbudet blir nevneverdig bedre enn Sony som landserer "gamle spill" som Spiderman, GoW, DemonSouls?, og andre massive titler som strengt tatt er eit bedre tilbud for svært mange.

Heile artikkelen virker påtvunget for å nøste oppunder konsoll krigen. Der heile artikkelen er skrevet for å dulle med Xbox sin gamepass, som allerede får alt for mykje ufortjent skryt,  kun fordi dei lanserer eit fåtall, kan vel telles på 1 hånd? Spel på dag 1, der Sony ikkje endå lanserer spel på dag 1, til tross for at dei tilbyr større titler, inkludert nye, til omtrent samme pris.

Halo som er flaggskipet til Xbox, har "bare" solgt 81 millioner kopier i ein tidsperiode på 20 år før Halo Infinite, der kun Miles Morales på PS solgte 33 millioner kopier.

Ein kan skryte over dag 1 titler på Xbox, men tingen er og forblir at mengden og kvaliteten av dei, er ikkje så mykje bedre enn det Sony allerede tilbyr. Der tjenesten til Sony bare kan bli bedre.

Ingen som tvinger deg til å være enig. Jeg er selv enig etter å ha sett igjennom listen over spill fra Sony. Hvorfor? Jo fordi de fleste av de storspillene har jeg spilt igjennom for noen år siden. Men jeg skal iallfall få testet death stranding nå, et spill jeg aldri hadde kjøpt med tanke på at det for meg så veldig sært ut.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Pallehysa said:

Heile artikkelen virker påtvunget for å nøste oppunder konsoll krigen. Der heile artikkelen er skrevet for å dulle med Xbox sin gamepass, som allerede får alt for mykje ufortjent skryt,  kun fordi dei lanserer eit fåtall, kan vel telles på 1 hånd? Spel på dag 1, der Sony ikkje endå lanserer spel på dag 1, til tross for at dei tilbyr større titler, inkludert nye, til omtrent samme pris.

Dag 1 titler som slippes på Game Pass kan telles på en hånd hvis du teller per måned. Det er jo ikke bare Halo og Forza som slippes dag 1, men også en mengde tredjepart. Riktignok mye hummer og kanari, men jeg har hatt stor glede av flere titler jeg ikke ville ha prøvd om de ikke var på Game Pass. Dag 1 titler er virkelig noe jeg setter pris på ved Game Pass og gir tjenesten verdi.

Når det er sagt så synes jeg Playstation Plus har et fint utvalg på øverste nivå, som ikke nødvendigvis står tilbake for utvalget på Game Pass. Det ser ut til å være en del overlapp også, altså titler som er på begge tjenestene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (2 timer siden):

Så forskjellen er at PS til tross for å levere mange store titler, er dei "for gamle" i forhold til Xbox, dog til tross for at Xbox ikkje har fleire store titler, er dei lansert på dag 1. Samtidig som at siden Sony har så rik spel historikk, får dei kritikk for å ikkje inkludere fleire nostalgiske verk.. Dog ingen ord om Xbox sine nostalgiske verk, i ein artikkel som mynter på å vise forskjellene mellom tjenestene.

Tingen er, at Microsoft kan lansere Halo eller Forza i tillegg til eit par mindre indie spel på dag ein så lenge dei vil, uten at tilbudet blir nevneverdig bedre enn Sony som landserer "gamle spill" som Spiderman, GoW, DemonSouls?, og andre massive titler som strengt tatt er eit bedre tilbud for svært mange.

Heile artikkelen virker påtvunget for å nøste oppunder konsoll krigen. Der heile artikkelen er skrevet for å dulle med Xbox sin gamepass, som allerede får alt for mykje ufortjent skryt,  kun fordi dei lanserer eit fåtall, kan vel telles på 1 hånd? Spel på dag 1, der Sony ikkje endå lanserer spel på dag 1, til tross for at dei tilbyr større titler, inkludert nye, til omtrent samme pris.

Halo som er flaggskipet til Xbox, har "bare" solgt 81 millioner kopier i ein tidsperiode på 20 år før Halo Infinite, der kun Miles Morales på PS solgte 33 millioner kopier.

Ein kan skryte over dag 1 titler på Xbox, men tingen er og forblir at mengden og kvaliteten av dei, er ikkje så mykje bedre enn det Sony allerede tilbyr. Der tjenesten til Sony bare kan bli bedre.

Hvordan skal dette måles? Halo Infinite hadde fra lansering i starten av desember til starten av februar, altså 2mnd, 20 millioner nedlastinger. Selvfølgelig er mange av disse på Gamepass, og du vil sikkert argumentere for at dette da ikke betyr noe. 

Ellers kan man diskutere spill så mye man vil. Som spiller på begge platformer synes jeg brorparten av disse gudommelige PS eksklusive spillene ikke alltid lever opp til hypen. 

Men, uansett så varer denne argumentasjonen din ikke særlig lenge. Sony har hatt et forsprang på studio og spill, om man ser på eksklusive, det er klart. Men man må også se litt framover når man vurderer disse tjenestene. For, du kan disse Xbox så mye du vil, men de har nå flere studio og det er en hel del spill med veldig gode potensiale i pressa, og alle disse kommer på på tjenesten.

Det samme kan ikke sies om PSPlus. Så der må man da velge, kjøpe eller vente i x mnd, eller år, før de dukker opp. 

Endret av Serpentbane
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev:
Pallehysa skrev (2 timer siden):

Så forskjellen er at PS til tross for å levere mange store titler, er dei "for gamle" i forhold til Xbox, dog til tross for at Xbox ikkje har fleire store titler, er dei lansert på dag 1. Samtidig som at siden Sony har så rik spel historikk, får dei kritikk for å ikkje inkludere fleire nostalgiske verk.. Dog ingen ord om Xbox sine nostalgiske verk, i ein artikkel som mynter på å vise forskjellene mellom tjenestene.

Tingen er, at Microsoft kan lansere Halo eller Forza i tillegg til eit par mindre indie spel på dag ein så lenge dei vil, uten at tilbudet blir nevneverdig bedre enn Sony som landserer "gamle spill" som Spiderman, GoW, DemonSouls?, og andre massive titler som strengt tatt er eit bedre tilbud for svært mange.

Heile artikkelen virker påtvunget for å nøste oppunder konsoll krigen. Der heile artikkelen er skrevet for å dulle med Xbox sin gamepass, som allerede får alt for mykje ufortjent skryt,  kun fordi dei lanserer eit fåtall, kan vel telles på 1 hånd? Spel på dag 1, der Sony ikkje endå lanserer spel på dag 1, til tross for at dei tilbyr større titler, inkludert nye, til omtrent samme pris.

Halo som er flaggskipet til Xbox, har "bare" solgt 81 millioner kopier i ein tidsperiode på 20 år før Halo Infinite, der kun Miles Morales på PS solgte 33 millioner kopier.

Ein kan skryte over dag 1 titler på Xbox, men tingen er og forblir at mengden og kvaliteten av dei, er ikkje så mykje bedre enn det Sony allerede tilbyr. Der tjenesten til Sony bare kan bli bedre.

Hvordan skal dette måles? Halo Infinite hadde fra lansering i starten av desember til starten av februar, altså 2mnd, 20 millioner nedlastinger. Selvfølgelig er mange av disse på Gamepass, og du vil sikkert argumentere for at dette da ikke betyr noe. 

Ellers kan man diskutere spill så mye man vil. Som spiller på begge platformer synes jeg brorparten av disse gudommelige PS eksklusive spillene ikke alltid lever opp til hypen. 

Men, uansett så varer denne argumentasjonen din ikke særlig lenge. Sony har hatt et forsprang på studio og spill, om man ser på eksklusive, det er klart. Men man må også se litt framover når man vurderer disse tjenestene. For, du kan disse Xbox så mye du vil, men de har nå flere studio og det er en hel del spill med veldig gode potensiale i pressa, og alle disse kommer på på tjenesten.

Det samme kan ikke sies om PSPlus. Så der må man da velge, kjøpe eller vente i x mnd, eller år, før de dukker opp. 

Du kan fint finne brukeranmeldelser på spillene.
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Du skriver at det blir vanskelig å måle verdien av spillene på tjenestene.

Men det er bare å se på hva folk mener om spillene.

Nei, jeg svarte på en som skrev om antall solgte spill som et mål på popularitet og evt. kvalitet, og sammenlignet med antall nedlastede på en slik tjeneste. Og nevner da Halo som et eksempel, fordi det er Halo han sammenligner med. 

Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (3 timer siden):

Han skriver om Halo og salg

Om det er alt du fikk med deg, så...

Pallehysa skrev (12 timer siden):

"for gamle" i forhold til Xbox, dog til tross for at Xbox ikkje har fleire store titler...

...Sony har så rik spel historikk, får dei kritikk for å ikkje inkludere fleire nostalgiske verk.. Dog ingen ord om Xbox sine nostalgiske verk...

Microsoft kan lansere Halo eller Forza i tillegg til eit par mindre indie spel - Sony som landserer "gamle spill" som Spiderman, GoW, DemonSouls?, og andre massive titler som strengt tatt er eit bedre tilbud...

...skryt,  kun fordi dei lanserer eit fåtall, kan vel telles på 1 hånd? Spel på dag 1, der Sony ikkje endå lanserer spel på dag 1, til tross for at dei tilbyr større titler...

...Ein kan skryte over dag 1 titler på Xbox, men tingen er og forblir at mengden og kvaliteten av dei, er ikkje så mykje bedre enn det Sony allerede tilbyr.

Halo infinite er en svært liten del av kommentaren her, eller mener du virkelig det spillet, som nevnes som:

Pallehysa skrev (12 timer siden):

 før Halo Infinite

Altså ikke et spill som er en del av sammenligningen som gjøres engang...

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (På 27.6.2022 den 16.02):

Føler meg nesten gammel i hele denne diskusjonen om abonnementstjenester for spill. Er alle happy med å kun leie tilgang til spill og ikke eie noe som helst? 

Min erfaring nå etter å ha 1000+ fysiske & digitale spill over 20 år er at det har ingenting betydning…

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (11 timer siden):

Han skriver om Halo og salg, jeg svarer med Halo og nedlastinger, og spør hvordan man skal sammenligne dette... 

Kvifor er det viktig? Eg sammenlignet populariteten av Halo som eit flaggskip spel på konsollen, mot Spiderman på PS, som er eit av mange på PS som selger langt bedre. 

Om det er eit produkt som er meir ettertrakta, som selger meir, drar fleire kunder, er det jo objektivt eit bedre tilbud å få dette på abonnement tjeneste eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
LarZen skrev:
Nimrad skrev (På 27.6.2022 den 16.02):

Føler meg nesten gammel i hele denne diskusjonen om abonnementstjenester for spill. Er alle happy med å kun leie tilgang til spill og ikke eie noe som helst? 

Min erfaring nå etter å ha 1000+ fysiske & digitale spill over 20 år er at det har ingenting betydning…

 

 

Helt enig med deg i dette. Har solgt unna mye gammel ræl det siste året som bare tok opp plass, men har fremdeles sikkert 1000+ spill som ligger pakket ned i esker og aldri vil bli spilt igjen. Måtte bare få dem vekk fra hyllene da det ikke var noe poeng i å ha dem der. Men jeg ser jo at noen ser en verdi i å ha spillet fysisk, selv om jeg bare har kjøpt to fysiske spill selv de siste årene (Mario collection på Switch for sunshine og Zelda skyward sword eller noe slik, hvor Zelda et år etter fortsatt er i plasten).
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (23 timer siden):

Så forskjellen er at PS til tross for å levere mange store titler, er dei "for gamle" i forhold til Xbox, dog til tross for at Xbox ikkje har fleire store titler, er dei lansert på dag 1. Samtidig som at siden Sony har så rik spel historikk, får dei kritikk for å ikkje inkludere fleire nostalgiske verk.. Dog ingen ord om Xbox sine nostalgiske verk, i ein artikkel som mynter på å vise forskjellene mellom tjenestene.

Tingen er, at Microsoft kan lansere Halo eller Forza i tillegg til eit par mindre indie spel på dag ein så lenge dei vil, uten at tilbudet blir nevneverdig bedre enn Sony som landserer "gamle spill" som Spiderman, GoW, DemonSouls?, og andre massive titler som strengt tatt er eit bedre tilbud for svært mange.

Heile artikkelen virker påtvunget for å nøste oppunder konsoll krigen. Der heile artikkelen er skrevet for å dulle med Xbox sin gamepass, som allerede får alt for mykje ufortjent skryt,  kun fordi dei lanserer eit fåtall, kan vel telles på 1 hånd? Spel på dag 1, der Sony ikkje endå lanserer spel på dag 1, til tross for at dei tilbyr større titler, inkludert nye, til omtrent samme pris

Ein kan skryte over dag 1 titler på Xbox, men tingen er og forblir at mengden og kvaliteten av dei, er ikkje så mykje bedre enn det Sony allerede tilbyr. Der tjenesten til Sony bare kan bli bedre.

Dag 1 lanserte spill på game pass pr august 2021 med et par innslag fra 2022 jeg kom på i farta:

  1. Grounded
  2. Gears 5
  3. Gears Tactics
  4. Sea of Thieves
  5. Age of Empires 3: Definitive Edition
  6. Battletoads
  7. New Super Lucky's Tale
  8. Ori and the Will of the Wisps
  9. Grim Fandango Remastered
  10. Full Throttle Remastered
  11. Day of the Tentacle Remastered
  12. The Outer Worlds
  13. Bleeding Edge
  14. Crackdown 3
  15. Wasteland Remastered
  16. Wasteland 2: Director's Cut
  17. Wasteland 3
  18. State of Decay 2
  19. Forza Horizon 4
  20. Minecraft Dungeons
  21. Microsoft Flight Simulator
  22. Morkredd
  23. The Bard's Tale Trilogy
  24. Neon Abyss
  25. Hypnospace Outlaw
  26. Five Nights At Freddy's 1
  27. Five Nights At Freddy's 2
  28. Five Nights At Freddy's 3
  29. Five Nights At Freddy's 4
  30. Two Point Hospital
  31. Star Renegades
  32. Undertale
  33. Pathway
  34. SupraLand
  35. Outriders
  36. Hotshot Racing
  37. Solasta
  38. Golf With Your Friends
  39. Crosscode
  40. Genesis Noir
  41. Drake Hollow
  42. It Lurks Below
  43. Carto
  44. Disagea 4 Complete
  45. Dragon Quest Builders 2
  46. Dragon Quest 11
  47. Totally Accurate Battle Simulator
  48. Monster Sanctuary
  49. Monster Train
  50. Unto The End
  51. Lonely Mountains Downhill
  52. Forager
  53. Carrion
  54. Pandemic
  55. Mech Warrior 5: Mercenaries
  56. Second Extinction
  57. Ikenfell
  58. MLB The Show 21
  59. Secret Neighbor
  60. Phogs!
  61. The Touryst
  62. Octopath Traveler
  63. The Ascent
  64. Pikuniku
  65. Worms rumble
  66. Killer Queen Black
  67. Streets of Rage 4
  68. Slay The Spire
  69. Dungeons & Dragons: Dark Alliance
  70. Knights and Bikes
  71. The Messenger
  72. Gonner 2
  73. Project Winter
  74. Crusader Kings 3
  75. Undermine
  76. Neoverse
  77. Tetris Effect Connected
  78. Call of the Sea
  79. Wilmot's Warehouse
  80. Double Kick Heroes
  81. Planet Coaster
  82. Nowhere Prophet
  83. Haven
  84. Totally Reliable Delivery Service
  85. Scourge Bringer
  86. Katana Zero
  87. Cyber Shadow
  88. Blair Witch
  89. Spiritfarer
  90. The Medium
  91. Tell Me Why
  92. Backbone
  93. The Wild of Heart
  94. Snow Runner
  95. Luna Nights
  96. Narita Boy
  97. Rain On Your Parade
  98. West of Dead
  99. Night Call
  100. Void Bastards
  101. Moving Out
  102. Mutant: Year Zero Road To Eden
  103. Munchkin
  104. Afterparty
  105. Felix the Reaper
  106. Creature In The Well
  107. Blazing Chrome
  108. Riverbond
  109. Supermarket Shriek
  110. Operencia
  111. Wandersong
  112. SINNER: Sacrifice For Redemption
  113. My Friend Pedro
  114. Pumped BMX Pro
  115. Ashen
  116. Kingdom Two Crowns
  117. Below
  118. Graveyard Keeper
  119. Aftercharge
  120. Laser League
  121. Psychonauts 2
  122. Age of Empires 4
  123. Forza Horizon 5
  124. Halo Infinite
  125. Back 4 Blood
  126. Sable
  127. The Gunk
  128. Scorn
  129. Hello Neighbor 2
  130. Aragami 2
  131. Hades
  132. Twelve Minutes
  133. Lemnis Gate
  134. Shredders
  135. Eiyuden Chronicle

(kanskje det sneik seg inn et eller to som ikke er lansert enda, så ikke så nøye etter)

Endret av Skeptisk23
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (23 timer siden):

Halo som er flaggskipet til Xbox, har "bare" solgt 81 millioner kopier i ein tidsperiode på 20 år før Halo Infinite, der kun Miles Morales på PS solgte 33 millioner kopier.

Spiderman er verdens mest populære supehelt og en av verdens største franchise! Når det da lages skikkelige kvalitetsspill basert på den vil det selvfølgelig selges noe sinnsykt. Halo derimot var en helt ny IP. Vil si det er ganske stor forskjell på å lansere et spill basert på noe hyperpopulært og noe splitter nytt ingen har hørt om. 

Ser man nøye etter i salgstall slik som du gjør, ser vi at den eneste playstation-franchisen som har solgt mer enn Halo er Gran turisimo. Disse tallene er fra før halo infinite og gt7 var lansert. 

Dette er til tross for at playstation har solgt uendelig mange flere konsoller enn xbox. Burde ikke da flere playstation-franchises solgt mer enn halo som tross alt "bare" har solgt 81 millioner kopier?

Lenke til kommentar
Skeptisk23 skrev (1 time siden):

Ser man nøye etter i salgstall slik som du gjør, ser vi at den eneste playstation-franchisen som har solgt mer enn Halo er Gran turisimo. Disse tallene er fra før halo infinite og gt7 var lansert. 

Og hva ser du om du tar bort halo og Gran turismo? Hvor mange spill fra PlayStation kommer da bedre ut enn neste xbox spill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...