Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
DukeRichelieu skrev (5 minutter siden):

Mulig du synes det, men det har blitt snakket nedsettende om utseende til Martine og at hun er dum.

Liker ikke slikt selv heller men som kjendis må du nesten bare akseptere at folk ikke liker deg, og om du oppfører deg dumt på TV så må du rett og slett bare forvente det og. Det kan sikkert være ærekrenkelse om det blir for ille og da er det bare å rapportere det inn så vil noen av moderatorene våre ta en titt på det men ellers så lenge det ikke går for langt er det innenfor ytringsfrihetens grenser. Da må du rett og slett bare akseptere at folk sier noe du ikke liker. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DukeRichelieu skrev (8 minutter siden):

Jeg er helt for at noen mener at selve programmet er søppel. Ser som sagt ikke på det selv. Men tenker man kan holde seg for god til å kommentere utseendet til folk og ellers unødvendige karakteristikker. Mobbing kalles sånt.

Når noen velger å eksponere seg i offentligheten. Må dem tåle karakteristikker av ymse grad. Ingen ting i denne tråden er hva jeg vil kalle mobbing. At noen ikke liker noe. Også når det kommer til utsende - bør være innafor å nevne. Dagens samfunn har en alt for høy grad av krenkekultur. Der man ikke skal få lov til å si eller mene noe om nesten noe som helst. Det syns jeg blir helt feil.

Personlig hets, eller kommentarer som går på henne som person direkte er selvfølgelig ikke greit. Men jeg syns det er helt greit å si at damer med 2 kg tilbehør på kroppen ikke akkurat er min kopp te. Selv om det er "idealet" til unge i dag. Dette er bare min smak og har ingen ting med nevne person å gjøre. Ikke alle har lik smak. Verken på underholdning, utsende - eller hva det måtte være.

Og når det gjelder influensere som selv fokuserer veldig mye på kropp og utsende. Så bør de desto tåle slike kommentarer. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (26 minutter siden):

Liker ikke slikt selv heller men som kjendis må du nesten bare akseptere at folk ikke liker deg, og om du oppfører deg dumt på TV så må du rett og slett bare forvente det og. Det kan sikkert være ærekrenkelse om det blir for ille og da er det bare å rapportere det inn så vil noen av moderatorene våre ta en titt på det men ellers så lenge det ikke går for langt er det innenfor ytringsfrihetens grenser. Da må du rett og slett bare akseptere at folk sier noe du ikke liker. 

 

Milhouse85 skrev (24 minutter siden):

Når noen velger å eksponere seg i offentligheten. Må dem tåle karakteristikker av ymse grad. Ingen ting i denne tråden er hva jeg vil kalle mobbing. At noen ikke liker noe. Også når det kommer til utsende - bør være innafor å nevne. Dagens samfunn har en alt for høy grad av krenkekultur. Der man ikke skal få lov til å si eller mene noe om nesten noe som helst. Det syns jeg blir helt feil.

Personlig hets, eller kommentarer som går på henne som person direkte er selvfølgelig ikke greit. Men jeg syns det er helt greit å si at damer med 2 kg tilbehør på kroppen ikke akkurat er min kopp te. Selv om det er "idealet" til unge i dag. Dette er bare min smak og har ingen ting med nevne person å gjøre. Ikke alle har lik smak. Verken på underholdning, utsende - eller hva det måtte være.

Og når det gjelder influensere som selv fokuserer veldig mye på kropp og utsende. Så bør de desto tåle slike kommentarer. 

Dette er definisjonen på å slå inn åpne dører og stråmannsargumentasjon.

Jeg har aldri sagt at noen ikke har lov til å ytre seg og jeg er fullt inneforstått med at når man eksponerer seg selv offentlig må man akseptere alt det negative som følger med av kritikk og tilbakemeldinger.

Det jeg gjorde var å oppfordre folk i tråden til å holde seg for gode til slik oppførsel. Diskuter heller innholdet i programmet.

Jeg har selv mine meninger og preferanser, men er ikke alltid jeg føler det er nødvendig å ytre de og jeg får ikke noe kick ut av å si at en annen person er dum eller mindre pen.

Generelt synes jeg folk burde vært snillere med hverandre. Og spesielt de som ikke er som seg selv. Mange snakker varmt om toleranse og mangfold, men kommer til kort i praksis.

Men vi lever i et fritt land, så folk må få gjøre som de vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
DukeRichelieu skrev (6 minutter siden):

Dette er definisjonen på å slå inn åpne dører og stråmannsargumentasjon.

Du får mene hva du mener men dette blir bare for dumt. 

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (28 minutter siden):

Diskuter heller innholdet i programmet.

Nå er jo nettopp utseendet hennes store deler av innholdet i programmet. Da må det jo være greit å diskutere nettopp det? Hvorfor tror egentlig alle disse "instajentene" og bloggerne at de har så mange følgere, på grunn av det fantastiske innholdet de produserer? Det må da være lov til å kalle en spade for en spade. 

Endret av ITtraktor
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ga bort siste tv jeg eide til en venninne i 2001 var det vel, samme år som første sesong av Robinson ekspedisjonen begynte. Venter fortsatt på reality bølgen skal gi seg før jeg kjøper tv igjen. Klarer meg fint med pc og mobil der jeg kan velge om det jeg ser på skal sprute IQ ut av ørene mine.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
ticx skrev (42 minutter siden):

Ga bort siste tv jeg eide til en venninne i 2001 var det vel, samme år som første sesong av Robinson ekspedisjonen begynte. Venter fortsatt på reality bølgen skal gi seg før jeg kjøper tv igjen. Klarer meg fint med pc og mobil der jeg kan velge om det jeg ser på skal sprute IQ ut av ørene mine.

Hehe. Trenger da ikke kabeltv for å ha TV da. Bruk heller det med streaming. 

Lenke til kommentar

Jeg måtte se litt på programmet, før jeg kunne uttale meg her.

Jeg vil sette programmet i sjangeren parodi og humor. Usikker på om hun er seg selv eller er besatt av å spille en rolle som man kaller "dum og deilig".

Hun spiller aktivt på sex, kropp, naivitet og kåthet i sin popularitet. Så det er helt innenfor å kalle en spade for en spade her. Hun hadde en god mulighet til å vise en annen side i programmet, om hun ble holdt tilbake av produsenter, manager osv aner jeg ikke.

At hun lager seg status på kropp osv. misliker sikkert noen, men det er et annet tema. Fremtiden får vise om hun har vært en dyktig skuespiller som influenser.

Uansett så er hun dyktig til å lage karriere og inntekt på å ha det gøy med det man liker. Det står det respekt av.

Når noen her reagerer på ordet dum, så er det å skille på at man aktivt bruker "dum" eller supernaiv som en aktiv rolle/image. Her brukes ordet dum i den stereotypiske rollen "dum og deilig" som flere har spilt på i flere tiår.

Jeg ser ingen positive sider med programmet, som setter politiet i et godt lys. Politiet bør ikke involveres i slik underholdning, befolkningen skal ha en positiv respekt og holdning til politiet. Det hadde vært bedre om det var "Martine vil bli vekter", ikke fordi vektere er mindre verdt, men Politiet skal ha en annen autoritet og stabilitet i samfunnet.

Vi skal være stolte av at vi ikke har USA politi i Norge. Her kreves det lang og solid utdannelse, med krav om skikkethet og fysikk.

Jeg vil ikke slakte influenseren Martine, det har jeg ikke nok grunnlag til å gjøre. Men i denne tråden om hennes rolle og involvering av ekte politi, blir uheldig. Om serien er populær eller ikke er annet tema. Sliter med å se hvordan dette er ok for politiet sitt omdømme. Tanken kan jo være å få unge til å bli interessert i politiyrke.

Dette innlegget ble litt rotete....

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
plankeby skrev (5 timer siden):

Når noen her reagerer på ordet dum, så er det å skille på at man aktivt bruker "dum" eller supernaiv som en aktiv rolle/image. Her brukes ordet dum i den stereotypiske rollen "dum og deilig" som flere har spilt på i flere tiår.

Jeg syns du skrev er bra innlegg. Det er forskjell på å være dum - samt å fremstå som "dum" - et for øvrig dårlig ord som ikke forteller noe særlig konkret. Selv om alle vet hva "dum og deilig" betyr. Så det er vel mer et utrykk enn noe annet. 
Det har i mange år vært litt på moten å være "enkelt anlagt" eller i det minste fremstille seg selv slik, for deltagere av reality som spiller på kropp og sex. Slik som Paradise-serien. Dagbladet har jo en fast spalte, der de stiller enkle spørsmål til deltagerne som hvem som er statsminister i Norge og ymse allmenn kjent kunnskap. Der underholdningen ligger i at de svarer feil. Men; jeg tror - at ofte så vet det svaret. Men at det er mote å være kunnskapsløs og "dum".

Nevnte person i denne tråden, Martine - er nok garantert smartere enn de hun fremstiller seg som. Eller, slik hun blir fremstilt som. Ellers hadde hun aldri profitert slik hun gjør. Det er nok av "dum og deilig" -folk som tjener millioner av kroner på å være nettopp slik.

DukeRichelieu skrev (17 timer siden):

Det jeg gjorde var å oppfordre folk i tråden til å holde seg for gode til slik oppførsel. Diskuter heller innholdet i programmet.

Jeg har selv mine meninger og preferanser, men er ikke alltid jeg føler det er nødvendig å ytre de og jeg får ikke noe kick ut av å si at en annen person er dum eller mindre pen.

Nå heter vel ikke du Fredrik Solvang? 

Det å legge føringer i hva andre skriver og mener blir for dumt. Du skriver "diskuter heller innholdet i programmet" - og siden programmet i stor grad spiller på utsendte hennes. Er det en naturlig del av diskusjonen. Enten man liker det eller ikke. At noen får et kick av å skrive at en person er dum eller mindre pen - er nok også feil.

Hva som er pent er ganske subjektivt og til dels også kulturelt. På 1800 tallet var det attraktivt og være stor og frodig. Det var et tegn på velferd og rikdom; og ble derfor ansett som noe attraktivt og bra. I Asia skrubber folk huden sin hvit, og det er om å være å være så hvit som mulig. Her hjemme skal vi helst være så brune som mulig. Igjen gjenspeiler det rikdom, fordi er man hvit i Asia - er det et tegn på at man er mye inne (da det er fattige som er mye ute). Er man brun i Norge, er det et tegn på at man har tilgang på mangelvaren sol. 

Kanskje er det derfor det også er "attraktivt" å være "dum"? Fordi mangel på kunnskap vitner om lav/ingen utdannelse. At man ikke har hatt behov for dette for å klare seg i livet. Altså; rikdom uten innsats.

Jeg tror uansett hun har på seg en maske når hu er i rampelyset. Kanskje på føringer av produsenten. Hva vet vel vi...?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (På 26.6.2022 den 22.41):

Hold dere for gode til å diskutere utseende og komme med nedsettende karakteristikker om andre mennesker.

 

Nå gjelder det å holde begrepene fra hverandre. Det er imaget, stigmatiseringen og vinklingen som kritiseres og ikke kritikk av den ekte personen Martine.  En overfladisk rollefigur som søkende ungdommer ser opp til og som ikke akkurat bidrar til jordnærhet, klokskap og mindre kroppsfiksering.

Alle snakker om ungdommers psykiske helse, men få går bak kulissene……

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (På 29.6.2022 den 8.58):

Nå gjelder det å holde begrepene fra hverandre. Det er imaget, stigmatiseringen og vinklingen som kritiseres og ikke kritikk av den ekte personen Martine.  En overfladisk rollefigur som søkende ungdommer ser opp til og som ikke akkurat bidrar til jordnærhet, klokskap og mindre kroppsfiksering.

Alle snakker om ungdommers psykiske helse, men få går bak kulissene……

Det var de to kommentarene her jeg la merke til. Kunne selvsagt vært langt verre, men jeg tenker det blir litt usaklig og unødvendig.

Har ikke så god tid til å diskutere på diskusjon og særlig ikke slike tema, så tenker jeg logger av diskusjonen nå. Generelt mangler det jo ikke dum TV. Har ikke sett selve serien selv, men tenker det finnes verre program.

Sitat

 

Er overfladisk collagenbrunt, kunstige bryn og silikon pent?

Alt til sitt bruk. Men hun er på ingen måte det vakreste jeg har sett.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (På 27.6.2022 den 0.26):

Nå er jo nettopp utseendet hennes store deler av innholdet i programmet. Da må det jo være greit å diskutere nettopp det? Hvorfor tror egentlig alle disse "instajentene" og bloggerne at de har så mange følgere, på grunn av det fantastiske innholdet de produserer? Det må da være lov til å kalle en spade for en spade. 

Alle har frihet til å putte kroppen full av silikon, forstørre lepper og operere kroppen til hva man vil. Noen syntes det er pent med "plastikkropp" andre ikke.

Om det er bra forbilder "at du kan operere kroppen din til hva du vil" , kan diskuteres.

Her er smaken som baken. 

Jeg syntes kosmetisk kirurgi bør være opp mot reelle skader (brannsår, ulykker, hudsykdommer osv.).

Lenke til kommentar
plankeby skrev (8 minutter siden):

Alle har frihet til å putte kroppen full av silikon, forstørre lepper og operere kroppen til hva man vil. Noen syntes det er pent med "plastikkropp" andre ikke.

Om det er bra forbilder "at du kan operere kroppen din til hva du vil" , kan diskuteres.

Her er smaken som baken. 

Jeg syntes kosmetisk kirurgi bør være opp mot reelle skader (brannsår, ulykker, hudsykdommer osv.).

Helt enig. Likefullt står alle helt fritt til å mene hva de vil om dette. Hva var egentlig poenget ditt her?

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (27 minutter siden):

Helt enig. Likefullt står alle helt fritt til å mene hva de vil om dette. Hva var egentlig poenget ditt her?

Det var nok litt uklart av meg. Så at tråden raskt ble fokusert på utseende og kosmetiske inngrep. Der noen syntes "happy plastic" inngrep er flott og andre misliker dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...