Gå til innhold

Eget nettverk i utleie-leilighet


Anbefalte innlegg

Hei.
Leier en sokkelleilighet i et hus som nylig har fått installert fiber.
Den gamle adsl linja kom inn i leiligheheten jeg leier, så da var det ikke noen problemer med wifi og kablet nettverk her.
Men fiberen, kommer nå inn i andre etasje i andre enden av huset, så nå har jeg kun wifi opp til ruteren.

Det jeg nå ser etter, er en løsning hvor jeg kan henge meg på wifi signalet fra ruteren oppe og lage mitt eget nettverk nede, siden det ikke er noen kablet forbindelse hit , hvor jeg kan koble til pc, nas etc. 

På forhånd takk for råd og forslag

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å sette opp en bridge fra WiFi til Ethernet er en opsjon. Hvis det også er samme elanlegg, kan Homeplug i en del tilfeller også være en ganske så grei løsning. Men hvilken ytelse man får via Homeplug kan variere veldig fra bolig til bolig og avhengig av hvilken type Homeplug man velger.

Lenke til kommentar

Takker for innspill.

Homeplug tror jeg ikke vil virke noe bra her, så jeg tipper jeg får prøve og sette opp en bridge.

Har titta litt nå i helga på rutere, og lurer på om jeg skal gå for en Asus ruter, virker som de skal være lette å sette opp.
Eneste jeg er litt usikker på er om jeg må gjøre om noen innstillinger på ruteren fra Telenor, men det finner jeg ut av regner jeg med

Lenke til kommentar
1 minute ago, Fast_Eddie said:

Takker for innspill.

Homeplug tror jeg ikke vil virke noe bra her, så jeg tipper jeg får prøve og sette opp en bridge.

Har titta litt nå i helga på rutere, og lurer på om jeg skal gå for en Asus ruter, virker som de skal være lette å sette opp.
Eneste jeg er litt usikker på er om jeg må gjøre om noen innstillinger på ruteren fra Telenor, men det finner jeg ut av regner jeg med

Hvis man har den nyeste ruteren til Telenor, kan egentlig det greieste ha vært Telenors WiFi Forsterker. Da får du trådløs forbindelse til hovedruteren, mesh for forbedret wifi og to ethernet-porter. Er da eier av internettabonnementet som må anskaffe en slik via Telenor.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...