Gå til innhold

Nye PlayStation Plus er ute – her er alle spillene som følger med


Anbefalte innlegg

14 hours ago, Iki said:

Fordi day one spill for det meste handler om xbox studio spill, altså ikke tredjeparts spill.

Når det kommer til spillene så er det vel flight sim, halo, forza, og psychonauts.

Skjønner fortsatt ikke hvorfor day 1 skal begrenses til bare Xbox Studios spill, de er da vel like mye day 1 om de er utgitt av tredjepart og kommer på Game Pass på lanseringsdagen? De fleste day 1 spill er faktisk tredje part, ikke Xbox Studios spill.

For øvrig fint utvalg av spill fra Playstation her,  mye for pengene. 

Endret av Grimbeorn
tydeliggjøring
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
20 hours ago, Whackedorange said:

Holder meg på Essential intil Sony tar en Microsoft og lanserer interne spill på dag en slik som Microsoft gjør

De er ikke sammenlignbare. Riktig nok hadde Xbox et toppår i 2021, hvor de ble kåret Metacritic's beste utgiver, mye takket være FS og Forza. Men tar man gjennomsnittet over de siste 5, 10, eller 20 årene vil man fort se at Playstation knuser Xbox på det feltet.

14 hours ago, Guybrush 3pwood said:

Da måtte isåfall MS  hatt dualsense kontrolleren også som er unik. Xbox kontrolleren blekner i forhold og kjennes billig ut

Jeg digger Dualsense, men den offisielle Xbox Series kontrolleren er fantastisk bra også, langt på vei det beste Xbox har kommet med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (2 timer siden):

Skjønner fortsatt ikke hvorfor day 1 skal begrenses til bare Xbox Studios spill, de er da vel like mye day 1 om de er utgitt av tredjepart og kommer på Game Pass på lanseringsdagen? De fleste day 1 spill er faktisk tredje part, ikke Xbox Studios spill.

Du kan ikke regne med at et tredjeparts spill skal komme på dag en, xbox sine egne spill skal alle komme på dag en.

At xbox har lansert få spill selv er den eneste grunnen til at det er flere tredjeparts dag en spill på GamePass foreløpig. 

Når xbox sine studio klarer å lansere spillene de har vist frem så skulle det bli flere av dem.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:
3 hours ago, Grimbeorn said:

Skjønner fortsatt ikke hvorfor day 1 skal begrenses til bare Xbox Studios spill, de er da vel like mye day 1 om de er utgitt av tredjepart og kommer på Game Pass på lanseringsdagen? De fleste day 1 spill er faktisk tredje part, ikke Xbox Studios spill.

Du kan ikke regne med at et tredjeparts spill skal komme på dag en, xbox sine egne spill skal alle komme på dag en.

At xbox har lansert få spill selv er den eneste grunnen til at det er flere tredjeparts dag en spill på GamePass foreløpig. 

Når xbox sine studio klarer å lansere spillene de har vist frem så skulle det bli flere av dem.

Du kan ikke regne med at noen tredjeparts spill kommer på Game Pass eller Playstation Plus, det kommer helt an på avtalen utgiver gjør med tjenesten. På PS Plus kan du heller ikke regne med at Playstation Studios egne spill kommer veldig fort.

Men du kan regne med at det kommer et eller flere indie, AA eller AAA dag 1 spill hver måned på Game Pass, enten fra tredje part eller internt. Det er poenget.

Endret av Grimbeorn
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev:
1 hour ago, Iki said:
3 hours ago, Grimbeorn said:

Skjønner fortsatt ikke hvorfor day 1 skal begrenses til bare Xbox Studios spill, de er da vel like mye day 1 om de er utgitt av tredjepart og kommer på Game Pass på lanseringsdagen? De fleste day 1 spill er faktisk tredje part, ikke Xbox Studios spill.

Du kan ikke regne med at et tredjeparts spill skal komme på dag en, xbox sine egne spill skal alle komme på dag en.

At xbox har lansert få spill selv er den eneste grunnen til at det er flere tredjeparts dag en spill på GamePass foreløpig. 

Når xbox sine studio klarer å lansere spillene de har vist frem så skulle det bli flere av dem.

Du kan ikke regne med at noen tredjeparts spill kommer på Game Pass eller Playstation Plus, det kommer helt an på avtalen utgiver gjør med tjenesten. På PS Plus kan du heller ikke regne med at Playstation Studios egne spill kommer veldig fort.

Men du kan regne med at det kommer et eller flere indie, AA eller AAA dag 1 spill hver måned på Game Pass, enten fra tredje part eller internt. Det er poenget.

Poenget burde heller være hvor mye du får ut av hver tjeneste. At et spill kommer der på dag en har, som flere nevner, ingenting å si om man ikke liker det spillet selv. Vi vet at alle xbox spill skal komme dit, så da kan man se på hva de har snakket om og dermed gjøre seg en mening om verdien på de spillene.
Lenke til kommentar
Iki skrev:
Grimbeorn skrev:
1 hour ago, Iki said:
3 hours ago, Grimbeorn said:

Skjønner fortsatt ikke hvorfor day 1 skal begrenses til bare Xbox Studios spill, de er da vel like mye day 1 om de er utgitt av tredjepart og kommer på Game Pass på lanseringsdagen? De fleste day 1 spill er faktisk tredje part, ikke Xbox Studios spill.

Du kan ikke regne med at et tredjeparts spill skal komme på dag en, xbox sine egne spill skal alle komme på dag en.

At xbox har lansert få spill selv er den eneste grunnen til at det er flere tredjeparts dag en spill på GamePass foreløpig. 

Når xbox sine studio klarer å lansere spillene de har vist frem så skulle det bli flere av dem.

Du kan ikke regne med at noen tredjeparts spill kommer på Game Pass eller Playstation Plus, det kommer helt an på avtalen utgiver gjør med tjenesten. På PS Plus kan du heller ikke regne med at Playstation Studios egne spill kommer veldig fort.

Men du kan regne med at det kommer et eller flere indie, AA eller AAA dag 1 spill hver måned på Game Pass, enten fra tredje part eller internt. Det er poenget.

Poenget burde heller være hvor mye du får ut av hver tjeneste. At et spill kommer der på dag en har, som flere nevner, ingenting å si om man ikke liker det spillet selv. Vi vet at alle xbox spill skal komme dit, så da kan man se på hva de har snakket om og dermed gjøre seg en mening om verdien på de spillene.
At spill kommer på tjenesten på slippdatoen har da vel en verdi selv om man ikke kan forutsi akkurat hvilke det vil være? Mange tredjepart dag 1 til Game Pass er jo uansett forhåndsvarslet i god tid. Da blir det i hvert fall rart å ikke ta med disse i beregningen. Så er det selvsagt slik at noen av dag 1 spillene vil ikke være interessante for mange, noen vil mange være hypet på og noen er man kanskje bare nysgjerrig på. Men å få tidlig tilgang har uansett en verdi.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (6 timer siden):

At spill kommer på tjenesten på slippdatoen har da vel en verdi selv om man ikke kan forutsi akkurat hvilke det vil være? 

Hvilken verdi har det å spille et spill på dag en i forhold til dag hundre?

Det er vel fortsatt samme spillet?

I de fleste tilfeller vil vel spillet også ha mer innhold / være patchet en god del.

Jeg kan forstå det om det er et multiplayer spill som mister spillere over tid, men selv da skulle vel gamepass være såpass stort at det bringer folk tilbake til slike spill?

Lenke til kommentar
Iki skrev (37 minutter siden):

Hvilken verdi har det å spille et spill på dag en i forhold til dag hundre?

Det er vel fortsatt samme spillet?

I de fleste tilfeller vil vel spillet også ha mer innhold / være patchet en god del.

Nå skal jeg jeg ikke snakke på vegne av andre, men personlig liker jeg å spille nye spill ved release for å kunne være delaktig i "tidsånden".

Ha water cooler talks om det nye spillet med kollegaer. Å kunne få mer ut av spillpodcastene som snakker om det. Ha diskusjoner om det på nettet. Ja, spillet er vel fortsatt det samme senere, men det er ved release det oftest er mest aktuelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Imitative skrev (7 minutter siden):

Ha water cooler talks om det nye spillet med kollegaer. Å kunne få mer ut av spillpodcastene som snakker om det. Ha diskusjoner om det på nettet. Ja, spillet er vel fortsatt det samme senere, men det er ved release det oftest er mest aktuelt.

Om alle kollegaer etc. har gamepass så vil vel de også snakke om spillet når det kommer på gamepass? 

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 minutt siden):

Om alle kollegaer etc. har gamepass så vil vel de også snakke om spillet når det kommer på gamepass? 

Kanskje de som velger å vente gjør det? Men da kan jeg delta i samtalen ettersom jeg kjøpte spillet da det kom.

Helt ærlig skjønte jeg ikke helt kommentaren din. Du spurte om hvilken verdi det hadde å spille dag en versus dag 100. Jeg forklarte hvorfor jeg liker å spille SP-spill ved release. Det er for min del uavhengig om det kommer på Game Pass eller ei. Om det kommer day one på Game Pass er for så vidt et pluss for min del - da slipper jeg å kjøpe det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Imitative skrev (20 minutter siden):

Helt ærlig skjønte jeg ikke helt kommentaren din. Du spurte om hvilken verdi det hadde å spille dag en versus dag 100. Jeg forklarte hvorfor jeg liker å spille SP-spill ved release. 

I dette tilfellet diskuterer vi om det har noen verdi at et spill kommer ut en dag istedenfor en annen når det kommer til online tjenester som gamepass. 

Jeg ser ikke hvorfor det å være først ute i et singleplayer spill skulle ha noe å si, da du ikke tjener noe i selve spillet på å spille det før en annen.

Jeg kan forstå kommentaren din om å diskutere med andre, men om alle andre også får spillet senere så faller den kommentaren bort.

Jeg kan også forstå folk som ikke liker spoilere, og dermed ønsker å spille spillene før alle andre, men i det tilfellet mener jeg man må holde seg vekke fra mulige kilder, da det alltids er en eller annen som spoiler noe før folk flest klarer å spille gjennom spillet.

 

Jeg ser mest positive sider ved å spille et singleplayer spill en stund etter at dette spillet kom ut.

Som nevnt patches spillet, du kan finne guider og lignende om du ønsker, du har tilgang til flere tester av spillet, osv.

Samtidig får vi beskjed om at spill som blir gitt ut utenfor en slik tjeneste kan ha høyere budsjett, og dermed være mer gjennomførte. Når det kommer til AAA spill altså.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

Hvilken verdi har det å spille et spill på dag en i forhold til dag hundre?

Det er vel fortsatt samme spillet?

Nå for tiden er det ofte ikke det samme spillet dag 100, det er gjerne patchet til en bedre versjon. Ofte er det på salg også🙂 

Det logiske ville derfor være å vente, men merkelig nok kjøper mange nye spill på release til fullpris. Så dag 1 spill  har åpenbart en verdi for de som gjør det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fleste mennesker er nå en gang sånn. Liker spille nye spill når de er nye. Samme med filmer og serier. 

Noen er til og med så kokko at de gleder seg i flere måneder/år etter f.eks neste TES og da har det stor verdi å få dette på dag 1 inkludert, da alternativet ville vært preorder eller day 1 kjøp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Iki skrev (16 minutter siden):

Jeg ser mest positive sider ved å spille et singleplayer spill en stund etter at dette spillet kom ut.

Som nevnt patches spillet, du kan finne guider og lignende om du ønsker, du har tilgang til flere tester av spillet, osv.

Absolutt "valid" meninger det - noen spill er jo ganske ødelagte ved release. Det er ikke slik at jeg forhåndsbestiller spill eller slavisk kjøper dem dag én. Avventer noen ganger et par dager, kanskje til første helg etter spillet kom ut for å se an mottagelsen. Men liker å være "in the know" mens spillet er aktuelt.

Iki skrev (16 minutter siden):

Samtidig får vi beskjed om at spill som blir gitt ut utenfor en slik tjeneste kan ha høyere budsjett, og dermed være mer gjennomførte. Når det kommer til AAA spill altså.

Personlig liker jeg Game Pass (og PS+)-modellen. Men denne diskusjonen får du ta med andre enn meg.

Endret av Imitative
Lenke til kommentar
Allt í lagi skrev (På 24.6.2022 den 11.00):

De er ikke sammenlignbare. Riktig nok hadde Xbox et toppår i 2021, hvor de ble kåret Metacritic's beste utgiver, mye takket være FS og Forza. Men tar man gjennomsnittet over de siste 5, 10, eller 20 årene vil man fort se at Playstation knuser Xbox på det feltet.

Er ikke sammelignbare? Hvorfor kan Microsoft gi Ultimate kunder interne spill på dag 1 mens Sony ikke kan gjøre det med sitt dyreste abonemang ??

 

Lenke til kommentar

1: Dette kommer ikke til PC med det første o i det hele tatt. Sony er avhengig av salg av konsoller. MS dropper Xbox og fokuserer på GP. Simpelt.

2: Dette er en veldig bra startliste. Tror ikke mange kan krange om det. Og det blir nok bare mer, men hvorfor faen klarer de ikke ordne opp i emuleringen til PS3 spill? Og hvor ofte skal de legge til spill? Håper ikke det blir som Nintendo driver med for tiden. Men Sony, som Nintendo, har ihvertfall biblioteket sitt med klassikere, noe MS bare kan drømme om (som å kjøpe Nintendo)

3: Sony bruker mye penger på utvikling av spillene sine så de vil nok tjene på de og, så kanskje en risiko med day 1 lanseringer der? Om ikke verden går mer og mer mot abotjenester (noe jeg personlig ikke håper).

Personlig spiller jeg nesten ike vestlige spill lengre. Ikke spør hvorfor siden jeg er usikker selv. Siste store var vel... Bioshock tror jeg. Men den elsker jeg ennå. Oppfølgeren var knall den og, men ble ikke ferdig med den, så... På tide. Så MS må nok kjøpe noen japanske studioer før de kan fenge meg. Ninty og Sony har meg der bare. Smaken er som rassen og alt det der.

Lenke til kommentar
On 6/26/2022 at 8:18 PM, Whackedorange said:

Er ikke sammelignbare? Hvorfor kan Microsoft gi Ultimate kunder interne spill på dag 1 mens Sony ikke kan gjøre det med sitt dyreste abonemang ??

Det spørsmålet må du nesten stille til Sony og Microsoft. Jeg kan dessverre ikke svare på hva de kan eller ikke kan. Min påstand var simpelthen at Sony's first-party titler de siste 10-20 årene har vært på et litt annet nivå enn Microsoft, særlig mtp. kvalitet. Dette kan selvfølgelig endre seg med Microsoft's seneste oppkjøp (men det virker som både Bethesda og Blizzard sliter for øyeblikket).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Allt í lagi skrev (På 29.6.2022 den 12.36):

Det spørsmålet må du nesten stille til Sony og Microsoft. Jeg kan dessverre ikke svare på hva de kan eller ikke kan. Min påstand var simpelthen at Sony's first-party titler de siste 10-20 årene har vært på et litt annet nivå enn Microsoft, særlig mtp. kvalitet. Dette kan selvfølgelig endre seg med Microsoft's seneste oppkjøp (men det virker som både Bethesda og Blizzard sliter for øyeblikket).

Kvalitet er vell en smaksak og det er mere fristende å ha Game Pass Ultimate kontra Playstation Plus Prenium netopp fordi att MS gir ut sine titler på dag 1

 

Lenke til kommentar
18 hours ago, Whackedorange said:

Kvalitet er vell en smaksak og det er mere fristende å ha Game Pass Ultimate kontra Playstation Plus Prenium netopp fordi att MS gir ut sine titler på dag 1

 

Det er jo helt riktig, hvis man er interessert i nettopp disse titlene. Hvis disse titlene ikke frister, derimot, blir argumentet nullifisert.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...