Gå til innhold

Diablo Immortal-spiller brukte 150 000 på lootbokser for å få sjelden «gem» – ødela den i protest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brukte å se på Quin69 for endel år tilbake.

D3-content var alltid kjempegreier og han var generelt veldig underholdene.

Falt litt av da jeg slutta å spille D3 selv.

Forventet ikke å se Quin igjen i denne artikkelen, men samtidig føles det 100% naturlig at det er han som gjør dette :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diablo Immortal er i utgangspunktet helt greit og enkel morro faktisk . Halvparten av spillerne bruker ikke ei krone på spillet og man finner raskt noen å spille sammen med . Jeg har brukt ca 200kr i spillet , er en svak sjel og manglet litt materialer til en gem på oppsettet mitt . Heldigvis går jeg lei spill ganske fort uansett hva det er , så det så .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk liker jeg spillet veldig godt. Som nevnt av noen andre her har jeg også brukt 200kr på "battlepass" for å ha litt bonus. Etter 50 timer og maks level 60 og paragon 10, har jeg ikke brukt mer og trenger det ikke heller. Spillet er underholdene en viss periode og møter jeg veggen så sier jeg meg ferdig. Alternativet er Lost Ark som skal prøves etter hvert, og veldig kult at det er lett å spille med andre, kontra D3 som er helt dødt nå.

Hadde ikke dette vært på PC hadde færre spilt det og mye mindre negativitet rundt loot boxer ville jeg tro.

Helt grei tidsfordriv om man klarer å gi F i å kjøpe noe :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, jeg mener nå at den beste protesten ville vært å ikke bruke 150.000 i utgangspunktet - Activision fikk det de var ute etter, så å slette spillet etterpå har ingenting å si for dem.

Det sluttet å interessere meg hva Activision driver med etter at Battle.net klienten ble et krav.

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (1 minutt siden):

Vel, jeg mener nå at den beste protesten ville vært å ikke bruke 150.000 i utgangspunktet - Activision fikk det de var ute etter, så å slette spillet etterpå har ingenting å si for dem.

I teorien, ja.
Men i praksis hadde det neppe blitt en artikkel av at noen ikke spilte spillet og heller ikke kjøpte lootboxer..

Lenke til kommentar
aklla skrev (3 timer siden):

I teorien, ja.
Men i praksis hadde det neppe blitt en artikkel av at noen ikke spilte spillet og heller ikke kjøpte lootboxer..

I praksis fikk Activision det de var ute etter - penger. En artikkel hadde det blitt (og en bedre en som sådan) hvis den gikk ut på at flere kjente Twitch streamers (ikke at jeg følger med på slike i det hele tatt) hadde nektet å spille Diablo: Immoral i protest mot loot box / cash grab / pay-to-win systemet.

EDIT:
Jeg har ikke noe imot artikkelen, for all del. Jeg har noe imot at noen bruker 150.000 Kr. på et spill - som en "protest".
Om jeg selv hadde hatt 150.000 Kr. å kaste bort så hadde ikke loot boxes vært den første ideen.

STEM MED LOMMEBOKEN!!

Endret av PaladinNO
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Andreas247 skrev:

Og Blizzard ler hele veien til banken...

Vel, nå vet dere at det koster latterlig mye for å få en 5 stjerner gem, og da er dere ikke i nærheten av å få allle gems'ene du trenger i dette spillet..... Det vil si at nå vet dere og flere at dette spillet ikke er verdt å spille..... Eg vil si at quin har oppnådd mer enn de fleste.... Beklager men argumentene deres er dårlige.
Lenke til kommentar

Her er det kun en ting som hjelper og det er å boikotte spillet + evt hele eller deler av spille. Ikke la de få ett sekund spill tid fra deg på slik "vi skal flå deg med lootbox" taktikk. Klart selskapene skal tjene penger, men det er helt sykt det som gjøre her. Det er så mange andre gode spill der ute i verden som ikke er designet for at du må bruke masse penger på sjansespill. Slik Blizzard driver på nå så får jeg mindre og mindre lyst til å bruke tid på deres produkter og er glad for at jeg ikke har gjort det på mange mange år + aldri lagt igjen store summer. Kjøper heller ett spill som "standard" eller "collectors" edition avhengig av pris og hva man får.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med "stem med lommeboka" konseptet, likevel syns jeg det er fint at en streamer viser hvor dyrt og latterlig spillet egentlig er.

Ja, blizzard tjente penger på han men de taper likevel i omdømme. Jeg som ikke spiller blizzard spill, får ihvertfall ikke lyst til å spille de nå. Kanskje det er flere der ute som meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...