Salvesen. Skrevet 9. mars Skrevet 9. mars SahandJ skrev (39 minutter siden): Mega dumt spørsmål dra fra min side, men hvordan vet man at markedet er bra? Altså jeg har vært hos samme arbeidsgiver siden jeg fullførte utdanninga og har egentlig aldri viss hvordan markedet er: Min arbeidsgiver sluttet aldri å rekruttere men vi fikk stadig beskjed om at markedet er røfft. Hva er den riktige måte å evaluere markedet på? Skru på open for work på linkedin 😛
yoto0202 Skrevet 10. mars Skrevet 10. mars Stillingstittel: Data Engineer (konsulent) Alder: 30 Erfaring: ca 5 år Goder: Støtte til kjøp av mobil. utstyr (headset,datatutstyr,pc). Årlig bonus. Lønn: ca. 800k (inkl. bonus) Sted: Trondheim Fått tilbud på 900k hos et større konsulentselskap, men føler ikke det er verdt å bytte for bare 100k mer. Føler jeg må få rundt 1 mill for å bytte. Har heller ikke hatt lønnsforhandling enda, så ønsker å se hvordan det går først. Hva hadde dere gjort?
ps5 Skrevet 10. mars Skrevet 10. mars (endret) 7 minutes ago, yoto0202 said: Stillingstittel: Data Engineer (konsulent) Alder: 30 Erfaring: ca 5 år Goder: Støtte til kjøp av mobil. utstyr (headset,datatutstyr,pc). Årlig bonus. Lønn: ca. 800k (inkl. bonus) Sted: Trondheim Fått tilbud på 900k hos et større konsulentselskap, men føler ikke det er verdt å bytte for bare 100k mer. Føler jeg må få rundt 1 mill for å bytte. Har heller ikke hatt lønnsforhandling enda, så ønsker å se hvordan det går først. Hva hadde dere gjort? Bytte av konsulentselskap for 100k ekstra høres ut som en grei handel med mindre du har opsjonsavtale eller annet som binder deg der du er nå. Endret 10. mars av ps5
iblazeqt Skrevet 10. mars Skrevet 10. mars ps5 skrev (4 minutter siden): Bytte av konsulentselskap for 100k ekstra høres ut som en grei handel med mindre du har opsjonsavtale eller annet som binder deg der du er nå. Meh - vedkommende har ikke hatt årlig lønnsjustering, og får sikkert ikke lønnsjustering hos ny arbeidsgiver før 2027. Så i realiteten bytter man arbeidsgiver, og risikoen det medfører for noen skarve tusen. Ville forsøkt å forhandlet, enten høyere lønn eller forhandlet frem lønnsøkning i 2026 hos potensiell ny arbgiver.
ps5 Skrevet 10. mars Skrevet 10. mars 1 minute ago, iblazeqt said: Meh - vedkommende har ikke hatt årlig lønnsjustering, og får sikkert ikke lønnsjustering hos ny arbeidsgiver før 2027. Så i realiteten bytter man arbeidsgiver, og risikoen det medfører for noen skarve tusen. Ville forsøkt å forhandlet, enten høyere lønn eller forhandlet frem lønnsøkning i 2026 hos potensiell ny arbgiver. Konsulenter bygger primært verdi på prosjektportefølje spesielt tidlig i karrièren så et større hus er antagelig en god strategisk beslutning. Men må ikke være det.
Gjest f8f53...78e Skrevet 10. mars Skrevet 10. mars Inkluderer dere bonus i tallene dere kommer med på årslønn? Hva med aksjerabatter i firmaet? Overtid? Pensjonsordning? 2% vs 7%? Anonymous poster hash: f8f53...78e
Gjest 21b84...b9f Skrevet 23. mars Skrevet 23. mars Dere som jobber i "US Tech" - hva slags pensjonsbetingelser(typ %-opptjening for 0-7,1G + 7,1-12G) har dere? Har inntrykk av at noen er ledende, mens andre igjen gir blankt beng utover lovens minstekrav.. Anonymous poster hash: 21b84...b9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå