Salvesen. Skrevet 18. desember 2025 Skrevet 18. desember 2025 NoTrace skrev (På 17.12.2025 den 10.08): Ny oppdatering, dog ikke noen store endringer utover en noe lavere bonusoppnåelse i år enn i fjor. Stillingstittel: Teknologileder Erfaring: 17 år Sertifiseringer: Mange. Få er dog lenger så veldig relevante. Arbeidsoppgaver: Identifisere og definere global industristrategi i henhold til kunders behov Utdanning: Fagbrev, IT Driftsfaget Årsinntekt: 1.6M cash og 650k aksjer Kompensasjonsplan: 1.5 - 1.8M cash og 570k - 1.45M aksjer avhengig av måloppnåelse. Alder: 35 Sted: Stavanger Goder: Standard IT-goder + Meget god pensjonsordning (ca. 11% snitt) + 250 timer fritt disponibelt til læring/utvikling i året + 6 uker ferie + Ubegrenset privat forbruk mobil + Ingen timeføring + Aksjeprogram + En haug av andre goder utover det som anses som standard Vis skjult innhold Lønnsutvikling: H2008: 234' (lærling) H2009: 234' (lærling) H2010: 270' V2011: 300' V2012: 320' V2013: 327' V2014: 357' H2014: 400' V2015: 427' V2016: 457' V2017: 500' H2017: 850' (jobbtilbud + vaktlag) V2019: 900' (inkl. vakt) V2019: 1.1M (ny arbeidsgiver) H2019: 1.4M + 1.2M aksjer (ny arbeidsgiver) H2020: 1.5M + 1.5M aksjer (del av signeringspakken) H2021: 1.5M + 600k aksjer H2022: 1.6M + 600k aksjer H2023: 1.6M + 600k aksjer H2024: 1.7M + 800k aksjer Takk som deler, det er spennende å følge med på en med "ekte" IT jobb sånn en ser på "TV" 😛 Er det verdi på aksjer som gjør utslag eller bare ett "dårligere" år?
Feh Skrevet 18. desember 2025 Skrevet 18. desember 2025 (endret) Feh skrev (På 27.11.2023 den 22.19): Får ta en oppdatering på tampen her også: Stillingstittel: Rådgiver Erfaring: 12 år Arbeidsoppgaver: Rådgivning, salg og presale (skyplattform) Utdanning: Bachelor Årsinntekt: 1.25m Annet: ~2m i unoterte aksjer, antatt verdi Alder: 37 Sted: Oslo Goder: BYOD, ellers det vanlige Lenge siden oppdatering nå: Stillingstittel: Rådgiver Erfaring: 14 år Arbeidsoppgaver: Rådgivning, salg og presale (skyplattform) Utdanning: Bachelor Årsinntekt: 1.45m Annet: Unoterte aksjer, gudene vet hva de er verdt nå Alder: 39 Sted: Oslo Goder: BYOD, ellers det vanlige Litt rådvill på veien videre. Lene seg tilbake og surfe litt, eller satse oppover.. Har ikke samme sulten som for 10 år siden så vet ikke om jeg har det i meg lenger 😛 Endret 18. desember 2025 av Feh
NoTrace Skrevet 19. desember 2025 Skrevet 19. desember 2025 (endret) On 12/18/2025 at 12:55 PM, Salvesen. said: Takk som deler, det er spennende å følge med på en med "ekte" IT jobb sånn en ser på "TV" 😛 Er det verdi på aksjer som gjør utslag eller bare ett "dårligere" år? Har ikke kalkulert inn endringer i aksjeverdi. Jeg har utelukkende vist direkte "tildeling" i år. Ved tildeling konverteres en sum USD til antall aksjer på tildelingsdagen, og jeg viser denne summen her/konverteringsverdi og tar ikke hensyn til utvikling i aksjepris. Så jeg mottok en lavere bonus isolert for det siste året enn jeg gjorde for i fjor. Hvis man tar med endringer i aksjepris fra jeg blir tildelt dem til jeg kan selge dem (årsbonus tilgjengeliggjøres kvartalsvis over 5 år) så har jeg tjent ganske mye mer over de siste årene, men det kan jo også slå andre veien. Edit: Vet ikke om den er så mye mer "ekte" enn alle andre her i tråden, da det helt sikkert finnes folk som er både flinkere og jobber mer enn meg her. Jeg er dog veldig fornøyd med å ha landet en slik stilling hvor jeg kan påvirke teknologiutvikling på et globalt perspektiv, da de ikke vokser på trær - spesielt ikke utenfor statene. Endret 19. desember 2025 av NoTrace
Koriander Skrevet 19. desember 2025 Skrevet 19. desember 2025 Etter å ha lusket rundt her de siste årene mens jeg studerte kan jeg endelig også skrive inn her 😊 Stillingstittel: IT Support Technician Erfaring: 3 år (jobbet deltid i samme stilling gjennom studiene og startet fulltid fra 01.november 2025) Sertifisering: Itil Foundation, MS-900, SC-900, AZ-900 + noen interne sertifiseringer og kurs. Arbeidsoppgaver: Kundestøtte, On-site support. Utdanning: Bachelor I Informasjonsteknologi (2022-2025). Årsinntekt: 490 000,- Alder: 34 år Goder: 6% pensjonsopptjening, 10 000,- i bonus pr. Sertifisering, 6 ukers ferie, helseforsikring mm. Jeg søkte egentlig etter andre typer jobber, men arbeidsmarkedet for nyutdannede har vært ekstremt vanskelig de siste årene så til slutt måtte jeg bare takke ja til tilbudet om å fortsette i min deltidsstilling men nå på fulltid. Jeg satser på at jeg kan rykke opp i gradene etter hvert! 1 1
William_S Skrevet 21. desember 2025 Skrevet 21. desember 2025 Koriander skrev (På 19.12.2025 den 18.51): Etter å ha lusket rundt her de siste årene mens jeg studerte kan jeg endelig også skrive inn her 😊 Stillingstittel: IT Support Technician Erfaring: 3 år (jobbet deltid i samme stilling gjennom studiene og startet fulltid fra 01.november 2025) Sertifisering: Itil Foundation, MS-900, SC-900, AZ-900 + noen interne sertifiseringer og kurs. Arbeidsoppgaver: Kundestøtte, On-site support. Utdanning: Bachelor I Informasjonsteknologi (2022-2025). Årsinntekt: 490 000,- Alder: 34 år Goder: 6% pensjonsopptjening, 10 000,- i bonus pr. Sertifisering, 6 ukers ferie, helseforsikring mm. Jeg søkte egentlig etter andre typer jobber, men arbeidsmarkedet for nyutdannede har vært ekstremt vanskelig de siste årene så til slutt måtte jeg bare takke ja til tilbudet om å fortsette i min deltidsstilling men nå på fulltid. Jeg satser på at jeg kan rykke opp i gradene etter hvert! Det er for lav lønn selv for IT support. Her er en sånn stilling tatt fra NTNU hvor lønnspennet er høyere enn det du ha. https://arbeidsplassen.nav.no/stillinger/stilling/855750bf-5a25-4942-b42e-a1114bdb471a
utl1ding1 Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 På tide å skrive litt her for meg også - pleid å lese på forumet uten å bidra. Stillingstittel: Ansvarlig for digitale tjenester og prosesser Erfaring: 5 år, men kun siste 2 år innenfor IT Arbeidsoppgaver: Project lead for nye IT-initiativ, systemansvarlig lokalt for ERP-system, go-to ift IT-løsbinger, ansvarlig for prosesser, del av ledergruppen ++ Utdanning: Bachelor i øk-ad Årsinntekt: 812 000 + 10-20% bonus avhengig av måloppnåelse. Lander normalt på 930 000 med bonus. Alder: 32 år Goder: Fleksibel arbeidstid, firmabil, fri bruk av hjemmekontor Fornøyd med at jeg hadde 505 000 i 2023 før bytte av arbeidsgiver, men noe skuffet over at jeg kun gikk opp 40k + endring i bonus fra 5-10% til 10-20% ved intern jobb-bytte tidligere i år i bedriften jeg er i. Hadde håpet og mener jeg fortjener 1MNOK bonus medregnet.
Myriad Skrevet 23. desember 2025 Skrevet 23. desember 2025 Stillingstittel: Senior arkitekt (jobber som konsulent med Azure/M365) Sektor: Privat Erfaring: 10 år Alder: 34 Utdanning: Bachelor IT Sted: Innlandet Goder: Mobil/bredbånd Lønn: 1 040 000 fast
Blesten_i_vesten Skrevet 2. januar Skrevet 2. januar Kan eeeendelig skrive her jeg også. Som mange andre sleit jeg med å lande en stilling etter endte studier, før det endelig klaffet nå i desember! Stillingstittel: Seniorkonsulent i informasjonssikkerhet (Privat sektor) Erfaring: 0 år Sertifisering: Ingen, enda, men har tatt masse gratis/billige kurs hos Alison og Udemy. Arbeidsoppgaver: Utfører brukerstøtte, opplæring, installasjon av programvare og klargjøring av maskinvare, samt innehar systemansvar for dokumentbehandlingssystemet 360º Online. Bidrar i digitaliseringsprosjekter og kontinuerlig forbedringsarbeid, og deltar i konsernets beredskapsorganisasjon. Planlegger og gjennomfører IT-øvelser, samt utfører risiko- og sårbarhetsanalyser (ROS) av driftskontrollsystemer og IT-sikkerhet. Gjennomfører internrevisjoner innen IT med fokus på driftssentral, informasjonssikkerhet og IT-prosesser, og koordinerer IKT-sikkerhet opp mot NVE og relevante myndighetskrav. Sikrer etterlevelse av gjeldende regelverk, inkludert GDPR og NIS2, og bidrar i utviklingen og videreutviklingen av konsernets IT-strategi. Ansvar: Ansvar for personell og prosesser. Utdanning: Noroff fagskole (2 år, Nettverk og IT Sikkerhet). Bachelorgrad I digital etterforskning fullført i 2024 hos Noroff Høyskole Årsinntekt: 816 000. Annet: Har stilt opp som frivillig på IT konferanser, som jeg vet har styrket min posisjon i markedet. 3
Comma Chameleon Skrevet 2. januar Skrevet 2. januar Gratulerer! Flott at det ordnet seg. Blesten_i_vesten skrev (8 timer siden): Stillingstittel: Seniorkonsulent i informasjonssikkerhet (Privat sektor) Erfaring: 0 år Litt forvirret over denne. Har du hatt noe annet relevant erfaring som gjør at du hopper rett inn med en senior-tittel med 0 års erfaring? 6
Blesten_i_vesten Skrevet 5. januar Skrevet 5. januar Comma Chameleon skrev (På 2.1.2026 den 17.31): Gratulerer! Flott at det ordnet seg. Litt forvirret over denne. Har du hatt noe annet relevant erfaring som gjør at du hopper rett inn med en senior-tittel med 0 års erfaring? Tusen takk! Nei, ingen. Jeg blir den eneste og første i denne rollen -i denne bedriften-, og blir å finne ut av ting på egenhånd, med tre gode mentorer i ryggen. Har tatt fordypning i risikostyring gjennom studiene, og fullført ISO 27001 Lead implentor gjennom Udemy, og har stor interesse for faget. Dro inn mye relevant i intervjuet, så jeg tror jeg bare har hatt kjempeflaks. De har budsjettert for mye kurs og sertifiseringer i 2026, så jeg gleder meg enormt til veien videre!
Gavekort Skrevet 5. januar Skrevet 5. januar Senior hos konsulentbyråene har en litt annen betydning enn i resten av bransjen, siden det kan øke faktureringsprisen. Senior i mitt selskap er noe man får når man nærmer seg 10 års erfaring, og demonstrer særdeles god evne til å jobbe selvstendig og ta ansvar. Forsåvidt ikke noe galt i å endre på definisjonen så lenge det er en viss kobling mellom senior-tittel og kvalitet på leveranse, selv om jeg synes det er litt underlig å gi seniorstilling til noen uten industrierfaring. Ikke for å snakke vondt om deg selvsagt. 3
iblazeqt Skrevet 5. januar Skrevet 5. januar (endret) Dersom jeg som benytter meg av innleie av konsulenter til stadighet hadde fått servert en CV med senior-tittel og ingen erfaring, så hadde jeg hoppet videre til neste konsulentselskap - men her er det kanskje snakk om en stillingstittel in-house og ikke mtp utleie og timepris?. Veldig bra for @Blesten_i_vesten med å lande stillingen og den lønna. Gratulerer! Endret 5. januar av iblazeqt 3
Salvesen. Skrevet 5. januar Skrevet 5. januar (endret) Ett annet viktig punkt er budsjetter og lønn. Når en ansetter eldre personer har de ofte høyere krav til lønn. Da de har levd ett liv, og bygget seg opp gjeld og utgifter. Da må en ofte gi de en høyere stilling for at det skal passe inn i bedriftens lønnsmatriser etc. rett og slett HR mumbojumbo. som over, ikke for å snakke noen ned overhodet. Du er åpenbart noen de er villig til å satse på, og det viser de med lønn/tittel. gratulerer! edit: personlig jobbet jeg over 10 år før jeg fikk senior tittel. Endret 5. januar av Salvesen.
Gjest 09240...d8a Skrevet 7. januar Skrevet 7. januar Hei, har noen erfaringer med Techfolk og deres "automagiske lønnsjusteringer"? Anonymous poster hash: 09240...d8a
Salvesen. Skrevet 7. januar Skrevet 7. januar Gjest 09240...d8a skrev (4 minutter siden): Hei, har noen erfaringer med Techfolk og deres "automagiske lønnsjusteringer"? Anonymous poster hash: 09240...d8a Denne må du nesten utdype. Normalen for meg over flere firma i snart 15 år er at en har lønnssamtale. Så justeres det ut i fra denne samtalen. Og det er ofte en ramme lagt til samtalen. Som f.eks. bedriften går ut med at det er 5% økning i år. Noen får under, noen over og mange denne summen. I tillegg er det ofte egne ekstra penger satt av til folk i starten av arbeidslivet og folk som er på vei ut eller øker i stilling osv.
Gjest 09240...d8a Skrevet 7. januar Skrevet 7. januar 2 hours ago, Salvesen. said: Denne må du nesten utdype. Normalen for meg over flere firma i snart 15 år er at en har lønnssamtale. Så justeres det ut i fra denne samtalen. Og det er ofte en ramme lagt til samtalen. Som f.eks. bedriften går ut med at det er 5% økning i år. Noen får under, noen over og mange denne summen. I tillegg er det ofte egne ekstra penger satt av til folk i starten av arbeidslivet og folk som er på vei ut eller øker i stilling osv. Det gjelder denne rollen: https://www.techfolk.no/karriere/data engineer Quote Vi tilbyr 💰 Lønn uten tjas Selvsagt skal du få godt betalt. Vi har også gjort det slik at du slipper å smiske med sjefen - her oppdateres lønna automagisk hvert år. Lurer bare på om det er noen andre her som har erfaring med Techfolk som kan utdype hva de mener med dette? Er det f.eks. som Gritera som har en åpen "lønnstabell" som alle i selskaper følger? Anonymous poster hash: 09240...d8a
Salvesen. Skrevet 7. januar Skrevet 7. januar Gjest 09240...d8a skrev (6 minutter siden): Det gjelder denne rollen: https://www.techfolk.no/karriere/data engineer Lurer bare på om det er noen andre her som har erfaring med Techfolk som kan utdype hva de mener med dette? Er det f.eks. som Gritera som har en åpen "lønnstabell" som alle i selskaper følger? Anonymous poster hash: 09240...d8a Er vell en form for tariff. Jeg hadde styrt unna… om en forventer å gjøre noe over snittet…
Matsemann Skrevet 7. januar Skrevet 7. januar (endret) Tja, alle tror vel de er over snittet.. Min erfaring fra en annen bedrift der alle på samme årskull tjente det samme var at det egentlig var ganske nice. Mindre spisse albuer og folk kan bruke tiden på det som faktisk er viktig, ikke bare det som gjør en synlig til neste lønnssamtale. Fordrer så klart at lønnsnivået er ok, men jeg synes det var behagelig å ikke måtte krangle på det hvert år, som jeg må nå. Dessuten er dette et konsulentselskap. Da må man ta i betraktning at det til syvende og sist ikke er så viktig om du er noen % mere effektiv enn en kollega. Sett fra bedriftens øyne er man like mye verdt så lenge man får solgt ut begge. Dessuten har man ulike muligheter til å vise seg frem avhengig av hvilket prosjekt man er på, som man ikke nødvendigvis selv kan noe for. Sånn sett vil det fort treffe skjevt å gi folk ulik lønn basert på "prestasjon". Om noe ville jeg styrt unna konsulentselskap med mye individuell forhandling.. Endret 7. januar av Matsemann 3
Stvgr Skrevet 7. januar Skrevet 7. januar Matsemann skrev (33 minutter siden): Tja, alle tror vel de er over snittet.. Min erfaring fra en annen bedrift der alle på samme årskull tjente det samme var at det egentlig var ganske nice. Mindre spisse albuer og folk kan bruke tiden på det som faktisk er viktig, ikke bare det som gjør en synlig til neste lønnssamtale. Fordrer så klart at lønnsnivået er ok, men jeg synes det var behagelig å ikke måtte krangle på det hvert år, som jeg må nå. Dessuten er dette et konsulentselskap. Da må man ta i betraktning at det til syvende og sist ikke er så viktig om du er noen % mere effektiv enn en kollega. Sett fra bedriftens øyne er man like mye verdt så lenge man får solgt ut begge. Dessuten har man ulike muligheter til å vise seg frem avhengig av hvilket prosjekt man er på, som man ikke nødvendigvis selv kan noe for. Sånn sett vil det fort treffe skjevt å gi folk ulik lønn basert på "prestasjon". Om noe ville jeg styrt unna konsulentselskap med mye individuell forhandling.. Jepp, har vært i konsulentselskaper der alle hadde samme stillingstittel og lønnsmodell. Det er definitivt positivt for arbeidsmiljøet. Når folk får Principal-titler og millionbonuser har de en tendens til å bli litt høye på pæra.
Gjest bd988...890 Skrevet 12. januar Skrevet 12. januar Stillingstittel: Teknisk Konsulent Alder 28 erfaring: ca 10 år sektor: privat goder: gratis mobil og utstyr (headset,datatutstyr,pc) + gratis reisekost til og fra jobb lønn: 525 000 sted: oslo Jeg prøver å finne meg noe bedre, spesielt siden jeg og dama drømmer om å stifte familie, men arbeidsmarkedet er vanskelig når man ikke kjenner noen andre i samme industri. Anonymous poster hash: bd988...890
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå