Gå til innhold

Elon Musk saksøkes for 258 milliarder dollar – anklages for pyramidespill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lite sannsynlig at søksmålet lykkes, selv om dette åpenbart er overlagt markedsmanipulasjon slik jeg forstår det. Hvorfor har jeg ikke helt satt meg inn i.

Jeg beundrer Musks visjon og entreprenørskap, men arrogansen hans og hvordan han behandler mennesker er ikke alltid like imponerende. Dette søksmålet kan kanskje sees på som et tegn på mange flere som kommer hvis han ikke lærer å tenke før han snakker, og vurderer konsekvensen av sine uttalelser og handlinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OvFPdyiZ
Altså, åpenbar memelord brukar Twitter for å hause opp en åpenbar memecoin, toskar kjøper memecoin og tapar pengar... Ser ærleg talt ikkje problemet her.
Lenke til kommentar
Så selv om Musk har kjøpt og snakket opp krypto generelt og Dogecoin spesielt, har den mistet verdi? Hvor mye kan ikke jeg da kreve å få betalt fra alle som har tjent på bitcoin når jeg har latt være å kjøpe og snakket ned bitcoin siste ti år? Som noe som fullstendig mangler verdi? I likhet med alle investeringer vi gjør, er verdien av krypto litt mer enn hva den nest mest optimistiske idioten der ute mener det er verdt, og kan betale. Og ja, på samme måte som med husvisninger og aksjer. Er optimismen borte er det vanskelig å få solgt. Hus og aksjer som krypto. Men mens hus er noe man må ha og betaler mer for å ikke ha, er krypto lettere å klare seg uten, særlig når det går nedover og/eller det er dyrt å "utvinne". Blir det stadig mindre å tjene og stadig dyrere å omsette, skal man være veldig motivert for å kjøpe. Da vil man helst sende regningen til noen som snakket opp prisene.
Lenke til kommentar
Så selv om Musk har kjøpt og snakket opp krypto generelt og Dogecoin spesielt, har den mistet verdi? Hvor mye kan ikke jeg da kreve å få betalt fra alle som har tjent på bitcoin når jeg har latt være å kjøpe og snakket ned bitcoin siste ti år? Som noe som fullstendig mangler verdi? I likhet med alle investeringer vi gjør, er verdien av krypto litt mer enn hva den nest mest optimistiske idioten der ute mener det er verdt, og kan betale. Og ja, på samme måte som med husvisninger og aksjer. Er optimismen borte er det vanskelig å få solgt. Hus og aksjer som krypto. Men mens hus er noe man må ha og betaler mer for å ikke ha, er krypto lettere å klare seg uten, særlig når det går nedover og/eller det er dyrt å "utvinne". Blir det stadig mindre å tjene og stadig dyrere å omsette, skal man være veldig motivert for å kjøpe. Da vil man helst sende regningen til noen som snakket opp prisene.
Lenke til kommentar

Dogecoin har alltid vært en spøk, også fra grunnleggeren sin side. Musk har funnet spøken morsom.
Det at han twitret bilder av Shiba Inu burde på ingen måte være nok til at folk skulle gå mann av huse.

Men klart, når Musk først har forstått effekten av sine tweets og gjentok det til stadighet så er det uheldig.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...