Gå til innhold

Resett mot konkurs? Kaos og maktkamp, redaktøren er sykmeldt, halve redaksjonen borte.


Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BjQd7w/maktkamp-intriger-milliardaerer-og-trygd

Forrige uke fikk halve redaksjonen i Resett enten sparken, sluttet eller ble sykmeldt.

Bak lukkede dører har de ulike frontene i avisen over flere uker kastet beskyldninger mot hverandre om giftig arbeidsmiljø, trakassering, kuppforsøk og trygdebedragerier. 

– Jeg er sykmeldt og er ikke lenger ansvarlig for det redaksjonelle i Resett. Halvparten av medarbeiderne som var der på torsdag har enten slutta eller sykmeldt seg, sier Lurås til Journalisten.

«Selskapet vil være konkurs i oktober om det ikke tas grep», står det i styreprotokollen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blåser i hele Resett, men myndighetene må gjøre noe med det faktum at ett konsern i Norge eier 81% av nyhetsmediene og at nesten alle norske nyhetsmedier, inkludert de som får statsstøtte, er enten blodrøde eller kristne, noe som på ingen måte gjenspeiler befolkningen eller er sunt for diskursen.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (2 timer siden):

Kan det tenkes at du / dere som deler en slik holdning er på vei mot et ekkokammer om man kan generalisere samtlige media i den retningen?

Så alle som ikke tilhører venstresiden eller er kristenkonservative tilhører et ekkokammer? 

Nå er jeg ikke resett.no sin største fan, men jeg er stor fan av meningsmangfold. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, Mr.Duklain said:

Så alle som ikke tilhører venstresiden eller er kristenkonservative tilhører et ekkokammer? 

Nei. Derimot når man sier at så og si alle andre må være noe venstre-ræl, ja da må man befinne seg enten i et ekkokammer eller veldig langt ute på høyresiden. Om du går gjennom alt av norske medier i dag, er det en god blanding. Jeg har f.eks. liten tro på at Dagens Næringsliv eller Nettavisen er veldig langt til venstre.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
.,. skrev (3 minutter siden):

 

Nokså mange av de såkalte venstrevrengte mediene har faktisk såpass mye spredning i personalet at de anses som nøytrale. Når man ser folk kalle slike medier for venstrevrengte og radikale, så sier det jo litt om hvor langt ute på høyrevidda de selv må være. 

De er fanken ikke nøytrale, journalister ligger langt til venstre. Du juger

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, neglesprett said:

Har du virkelig ikke fått meg deg det? Sovet under en stein kanskje?

 

Jo, jeg har fått med meg at mindre kildekritiske mennesker mener at alle andre er idioter og at alt styres av venstreradikale. Jeg har fortsatt til gode å se forskning av en kvalitet bedre enn et glass sylteagurk bekrefte dette.

Endret av The Very End
  • Liker 7
Lenke til kommentar
The Very End skrev (Akkurat nå):

Jo, jeg har fått med meg at mindre kildekritiske mennesker som mener at alle andre er idioter mener at alt styres av venstreradikale. Jeg har fortsatt til gode å se forskning av en kvalitet større enn et glass sylteagurk bekrefte dette.

Her har du sylteargurkglasset, smaker surt gitt.

Journalisten har en ÅRLIG undersøkelse blant sine om partitilhørighet. Enten så har du sovet under en sten eller så pynter du bare litt på dine innlegg for å virke mer troverdig.

 

https://journalisten.no/erik-knudsen-kortnytt-medieundersokelsen/slik-stemmer-pressefolk-ett-parti-i-sterk-vekst-blant-journalistene-1/517772?fbclid=IwAR2_1SvB4NxzsfHZ5_J44yg3nmfM2PSPcpasH9xXifnIpiVqIpwZnhmMyY4

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, neglesprett said:

Svakt innlegg foresten.

Jeg kunne tatt meg bryet med å skrive et elegant innlegg hvor jeg forklarer hvorfor du tar feil, men både du og jeg veit at du gir faen. Jeg utfordrer deg: list opp ALLE MEDIER som publiseres i Norge og på samme tid vis hvordan «alle» er venstreradikale.

Endret av The Very End
  • Liker 5
Lenke til kommentar
The Very End skrev (49 minutter siden):

Jeg kunne tatt meg bryet med å skrive et elegant innlegg hvor jeg forklarer hvorfor du tar feil, men både du og jeg veit at du gir faen. Jeg utfordrer deg: list opp ALLE MEDIER som publiseres i Norge og på samme tid vis hvordan «alle» er venstreradikale.

Hovedproblemet (for dem) er at det ikke er så mange høyre/venstreradikale blekker av særlig størrelse her i landet... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, The Very End said:

Kan det tenkes at du / dere som deler en slik holdning er på vei mot et ekkokammer om man kan generalisere samtlige media i den retningen?


Jeg vil påstå at det motsatte er tilfelle. At norske medier er et rødgrønt ekkokammer. Det er ingen medier på høyresiden som får statsstøtte. Men så finnes det heller ingen medier på høyresiden i Norge foruten konspirasjonsblogger på nett. Det er derfor Resett, Document osv. har hatt sterk appell blant folk.

81% av avisene i landet eies av ett selskap
83% av journalistene stemmer rødgrønt
81% av nordmenn har sterk tiltro til mediene, tilsvarende tall i Sverige er 63%

Lenke til kommentar
Psykake skrev (9 timer siden):

Resett ender som alle andre brunbeisede grupperinger. 

Interne maktkamper og intriger. 

Bare er tidsspørsmål før SIAN ender på samme måte.

 

Digg.

«Brunbeising» brukes vanligvis om det å fremsette påstander om at noen er nasjonalsosialister - gjerne falske eller overdrevne påstander. Altså brunt på utsida, ikke helt ulikt det at «kokosnøtt» brukes sterkt nedsettende om en person med mørk hud som skal være hvit på innsida.

Var det det du mente her?

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
The Very End skrev (9 timer siden):

Jo, jeg har fått med meg at mindre kildekritiske mennesker mener at alle andre er idioter og at alt styres av venstreradikale. Jeg har fortsatt til gode å se forskning av en kvalitet bedre enn et glass sylteagurk bekrefte dette.

Det har vært ganske mye debatt om representasjon i Norge de siste ti-årene. Bedriftene må ha kvinner i styret selv om de evt ikke finner en kompetent kvinne. Stortinget skal ha representanter fra Finmark. Enhver komi-serie må ha skuespillere som dekker alle etniske grupper. Argumentasjonen er typisk todelt: man ønsker å vise medlemmer av disse gruppene at det er mulig å komme dit, og man ønsker å få flere perspektiver, f.eks. ved at kvinner i styret i en bedrift har annen kunnskap og andre verdier enn menn.
 

Men akkurat det at journalister (og forskere) har en annen politisk overbevisning enn folket de skriver om og for er av en eller annen grunn helt uproblematisk. Jeg ser to muligheter:

* Journalister, ulikt alle andre grupper, greier å unngå å handle etter egen overbevisning.

* Meningene til venstre-sida er gode, derfor gjør det ikke noe om de får dominere medie-bildet

Jeg heller vel mer til det siste.

-k

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...