Gå til innhold

Skille privat og jobb på telefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
petter-s skrev (18 minutter siden):

Hei.

Ønsker å skille jobb og privat på telefon. 

Eget bildegalleri og kontakter samlet arbeidsrelatert. 

Har sett dette hos andre, men usikker på om telefonene er kjøpt slikt eller hva som er gjort for å få det til. 

Android, samsung.

Xiaomi har en second space funksjon som gjør at man får to telefoner i en på en måte. Da kan en skille apps og alt mulig. Jeg har s22u fra Samsung nå og finner ikke noe lignende på akkurat denne 😕 hvilken har du?

Han er såvidt innom second space her.

 

Lenke til kommentar

Usikker om det var s20 eller s21 jeg så funksjonen på, apper var avskilt der også.

Er lei av jobb bilder som blander seg inn mellom private, og bytter snart jobb så hadde vært greit å fått en ny ordning. 

Min begynner å bli gammel og byttes ut på sikt, Note9. 

Lenke til kommentar
petter-s skrev (1 time siden):

Hei.

Ønsker å skille jobb og privat på telefon. 

Eget bildegalleri og kontakter samlet arbeidsrelatert. 

Har sett dette hos andre, men usikker på om telefonene er kjøpt slikt eller hva som er gjort for å få det til. 

Android, samsung.

Vanligvis så betyr det at bedriften administerer mobilen ved at den er innrullet i et MDM system. Da vil det bli opprettet en jobb profil hvor all jobb relatert data blir lagret under og som vil ha ekstra lag med sikkerhet. Slik at privat og jobb data er skilt fra hverandre.

Ved bruk av Microsoft 365, slik jeg forstår det, så blir alle bilder lagret i onedrive, ikke lokalt på mobilen, og er dermed adskilt på den måten.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Det høres ut som tilfellet jeg har sett, da det også var noe ekstra sikkerhet. Er dette noe som er mulig å få til selv som amatør?

 

Takk for tips om onedrive, ser ut som det kan være en løsning for bilder som også er det viktigeste å skille av.

Endret av petter-s
Lenke til kommentar
6 hours ago, minim said:

Xiaomi har en second space funksjon som gjør at man får to telefoner i en på en måte. Da kan en skille apps og alt mulig. Jeg har s22u fra Samsung nå og finner ikke noe lignende på akkurat denne 😕 hvilken har du?

Han er såvidt innom second space her.

Det stemmer at Xiaomi har det.

Noen youtubere kaller det "Dirt bag mode" :)

Det funker slik at man kan logge inn med f.eks tommelfingeren med en Gmail bruker. Velger du pekefinger f.eks så får du en helt annen bruker. Altså helt andre apper osv.

Endret av Stratleray
Lenke til kommentar
Stratleray skrev (39 minutter siden):

Det stemmer at Xiaomi har det.

Noen youtubere kaller det "Dirt bag mode" :)

Det funker slik at man kan logge inn med f.eks tommelfingeren med en Gmail bruker. Velger du pekefinger f.eks så får du en helt annen bruker. Altså helt andre apper osv.

Jepp. Utrolig stilig funksjon og ser for meg at jeg kunne brukt den til det trådstarter spør om. Hadde det på mi 10 pro og tror de har videreført funksjonen på nyere modeller også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...