Gå til innhold

Alternativer til Canon R7?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker meg et nytt kamera med rask autofokus og tracking og høy bildefrekvens. Jeg antar at speilløst er veien å gå, og fikk anbefalt R7 i fotobutikk, men er litt utålmodig og kunne vurdert å kjøpe noe litt eldre brukt. 

Jeg har EF-S og EF-objektiver fra Canon fra før, så noe som er kompatibelt er en bonus, men intet krav.

Endret av cordin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

M50 II er et rimeligere alternativ du kan kjøpe nå, men det kan se ut som Canon er ferd med å fase ut EOS M. Ikke sikkert det spiller noen rolle for deg da, om du uansett skal bruke EF og EF-S. Objektivene kan også brukes på MFT-kameraer, men da blir adapteren dyrere og sensoren mindre.

Jeg tror ikke EOS RP er ideelt om skuddtakt er førstepri, så ellers må det vel nesten bli EOS R. 

Lenke til kommentar

Fra Canon sin side er m6 mkii nærmeste alternativ, men vet ikke om jeg ville satset på et døende system selv. Som okami sa over kan du gå over på rp eller r, men r7 vil ha både ha bedre autofokus og skuddtakt. Alle de eldre speilrefleks modellene i prisklassen vil gi deg både dårligere autofokus og skuddtakt. 

Jeg personlig ville ventet og satt deg på venteliste hos de fotobutikkene i Norge (japanphot, scandinavian photo, foto.no osv.) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...