Gå til innhold

Todd Howard vet at ikke alle Starfield-planetene blir like spennende


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
20 minutes ago, bubba477 said:

Tilfeldig generert innhold er ofte en grusom felle som dreper spill. Håper de har vært forsiktige med det.

Ja, er typisk en ting man finner i indie spill, da det er en lett måte å skape variasjon på  når man bare et ey fåtal/en person. Store utviklere holder seg unna, da det ofte ikke blir spesielt bra og skaper bugs og jank. Og med tanke på hvor mye bugs og jank det er i bethesda spill fra før. Tør jeg ikke tenke på hva dette kan føre til.

Lander på en planet som er tom. Bokstavelig talt,  random generatoren funket ikke og du landet i et hvit ingenting. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
bubba477 skrev (22 minutter siden):

Tilfeldig generert innhold er ofte en grusom felle som dreper spill. Håper de har vært forsiktige med det.

Tror de presiserte at alt av de store questene ikke skal foregå på tilfeldig genererte planeter/områder. Så hvis man ønsker å ikke benytte seg av plantene som er det, kan man fint droppe de vil jeg tro. Virker som de bruker de MANGE tilfeldige planetene som ekstrainnhold for de som ønsker det.

Fint med muligheter synes jeg - at man kan droppe det hvis man ønsker det

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Egentlig en grei tanke at de går for mer virkelig at det finnes mye tomt der ute hvor du kan lande on du vil, men ikke mye som finnes der. Jeg likte no man's sky også men så begynte jeg å spille det i år, etter haugevis av oppdateringer fra lanseringen som var heller kjedelig. Spilte det litt da på PS4, men kjeder meg. Men også nå ble det for mye av det gode der.

Noen spill har mye og det finnes noe over alt, det bare stresser meg ut siden jeg vil gjøre alt. Springe rundt å samle diverse notater, spydspisser osv irriterer meg nå, fordi jeg hater det, men fremdeles gjør jeg det😑

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det at det var altfor lite tomrom i Outer World, var det som ødela hele spillet for meg. Alt var altfor nærme hverandre og det opplevdes som feil. Samme opplevelse ville jeg hatt hvis hver eneste planet var proppet av et eller annet. De fleste burde være sånn som i ME1, øde og ubrukelige (med unntak kanskje av materialer). Elder scrolls spillene har forresten også alltid mye tomrom, og det gir det en vesentlig bedre open world følelse.

Endret av shockorshot
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev:

Det at det var altfor lite tomrom i Outer World, var det som ødela hele spillet for meg. Alt var altfor nærme hverandre og det opplevdes som feil. Samme opplevelse ville jeg hatt hvis hver eneste planet var proppet av et eller annet. De fleste burde være sånn som i ME1, øde og ubrukelige (med unntak kanskje av materialer). Elder scrolls spillene har forresten også alltid mye tomrom, og det gir det en vesentlig bedre open world følelse.

Du skrev det mye bedre enn meg :) . Det er særdeles viktig at verdensrommet virker øde , slik det også er . De interessante planetene skal fungere som oaser i en ørken . Man kan si at planetene egentlig er digre lootbokser , som oftest bare driit men noen ganger finner man noe snadder .
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes det høres ganske tåpelig ut.

Hva er poenget? Kaste bort tiden til spillerne kun for å kaste bort tid?

Om du nå enda kunne lande på planetene selv, ikke ved å stirre på en loading skjerm, så hadde du iallefall følt at du utforsket litt, men det vil de jo ikke.

Dette blir mer et "se hvor stort spillet vårt er" enn "se hvor gøy spillet vårt er"

Akkurat det alle klaget på når no mans sky kom ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (3 timer siden):

Hva er poenget? Kaste bort tiden til spillerne kun for å kaste bort tid?

Nå kan det fort være at alle hovedquestene ikke skal foregå på ikke-tilfeldig genererte områder, så for spillere som ikke ønsker å "kaste bort tiden" så kan de droppe å gjøre det og bare holde seg til hovedquestene. Tror disse andre planetene er ment for de som ønsker å utforske noe, og hvis de synes det er gøy så kaster de vel ikke bort tiden?

"Time you enjoy wasting is not wasted time"

Ang. å ikke kunne fly sømløst fra verdensrommet til en planet så må du huske at dette ikke er en space-sim, men et Bethesda RPG. Vi vet jo heller ikke hvor lang "loading skjermen" blir. Kan jo være loadingen er skjult bak en relativt kort cinematic av skipet som lander? Hvis man ønsker seg en space-sim ville jeg tro Star Citizen er et bedre alternativ.

Endret av Imitative
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Imitative skrev (1 time siden):

Nå kan det fort være at alle hovedquestene ikke skal foregå på ikke-tilfeldig genererte områder

Det har vel todd bekreftet, at du kan hoppe over alle de planetene, da historien kun foregår på bestemte planeter i en bestemt rekkefølge. 

Altså, enda mindre poeng.

Som du selv skriver, det er ikke en space sim, så hvorfor prøve å ha deler av en space sim?

Hvorfor bruke tid på å utvikle noe som du selv beskriver som "flere kuler av is"?

Lenke til kommentar
Iki skrev (36 minutter siden):

Som du selv skriver, det er ikke en space sim, så hvorfor prøve å ha deler av en space sim?

Hvorfor bruke tid på å utvikle noe som du selv beskriver som "flere kuler av is"?

For å gi folk en mulighet til å utforske?. Mulig det er litt gimmicky, men så lenge det ikke går på bekostning av hovedelementene i spillet ser jeg personlig ingen problemer med det.

Liker å ha muligheten til å leke oppdagelsesreisende selv om det kanskje ikke er like "realistisk" som f.eks. Star Citizen. Om det blir gøy å lande på disse ekstra-planetene får jeg vente med å se - om det ikke blir, så kan jeg enkelt droppe å gjøre det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Iki skrev (51 minutter siden):

Det har vel todd bekreftet, at du kan hoppe over alle de planetene, da historien kun foregår på bestemte planeter i en bestemt rekkefølge. 

Altså, enda mindre poeng.

Som du selv skriver, det er ikke en space sim, så hvorfor prøve å ha deler av en space sim?

Hvorfor bruke tid på å utvikle noe som du selv beskriver som "flere kuler av is"?

Innlevelse. Trenger ikke være space sim for å ha LITT realistiske miljøer. Tomme solsystemer er kjedelig. Bare det å se en haug med planeter og ha muligheten til å lande hjelper, selv om du kanskje velger å la være.

No man's sky er et godt eksempel. Hadde vært teit hvis man ikke fikk lande på alle planeter 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, Comma Chameleon said:

Innlevelse. Trenger ikke være space sim for å ha LITT realistiske miljøer. Tomme solsystemer er kjedelig. Bare det å se en haug med planeter og ha muligheten til å lande hjelper, selv om du kanskje velger å la være.

No man's sky er et godt eksempel. Hadde vært teit hvis man ikke fikk lande på alle planeter 

 

Til gjengjeld sliter jo NMS med at "alle" planetene har et dyre- og planteliv. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...