Gå til innhold

Altiboks Model A (Samsung fjernkontroll)


Anbefalte innlegg

Fikk akkurat en Model A fra Altiboks. Hadde Q22 før og den var grei å sette opp slik at jeg fremdeles kunne bruke min Samsung fjernkontroll (ny Samsung tv med den lille sølv fjernkontrollen). Men med Model A får jeg ikke til å sette opp slik at jeg kan bruke Samsung kontrollen. 

Er det noen som har funnet ut av dette og kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Q22 støttet vel IR og kunne brukes med en del fjernkontroller som støttet det. Vet ikke om de har beholdt IR for nettopp "universalfjernkontroller" på Model A, eller om Model A kun baserer seg på Bluetooth. Mulig det da evt. kan være en slags Bluetooth+AndroidTV-"profil" på Samsung-fjernkontrollen, men krever da også en pairing med tv-boksen...

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 4 uker senere...
altibokssamsung skrev (På 4.11.2022 den 19.47):

Fikk den til å funke med å velge Q22 som modell 🙂

Hei, hvor var det du valgte Q22 som modell? Jeg er inne på Samsung Smart Remote og får valgt Altibox som provider, men får unknown på manufacturer. Har skrevet inn manuelt modell nummeret til Modell A også, men ingenting funket.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest32321 skrev (På 29.11.2022 den 17.51):

Hei, hvor var det du valgte Q22 som modell? Jeg er inne på Samsung Smart Remote og får valgt Altibox som provider, men får unknown på manufacturer. Har skrevet inn manuelt modell nummeret til Modell A også, men ingenting funket.

Heisann ! 
 

Jeg har hatt samme problemet, men som altibokssamsung skriver over her så kan du legge inn Modell A som Huawei Q22. Da fungerer det opp mot Modell A dekoder og Samsung smart Remote. 

Gjør følgende:

Leverandør: Altibox 

Produsent: Huawei

Modellnummer: Q22

Ferdig. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Hurra!

Klarte i dag å parre Altibox sin "Model A" opp mot TV'ns innebygde fjernkontroll. 

Tror jeg har forsøkt meg frem i to uker nå ... 😄🫣 Dette var ikke lett — og jeg jobber med IT til vanlig. Klarer ikke å se for meg at den vanlige mannen i gata skal klare det. Jaja ...

Min TV: Samsung the Frame.

Min fjernkontroll: Samsung smart remote (mange ulike TVer fra koreanerne bruker samme fjernkontroll)

Altibox box: Model A (bygget på Google Android eller noe sånt. Masse apper og annen "smartness" innebygd.)

 

Fremgangsmåte: det kommer. Må bare ta noen bilder først. For her er det om å gjøre å holde tunga beint i munnen.

Hint: vi må manuelt søke etter "Q22", fra Huawei, etter at TV'n forsøker selv 4-5 ganger.

Lenke til kommentar

... fortsettelse fra innlegget over. 

Klarer dessverre ikke å legge bildene inn i en spoiler, nå som jeg sitter på mobil 🫣

 

Ganske tidlig i prosessen må man gjenta det samme steget 5 ganger; trykk NEI på spørsmål om opp/ned-knapp virker. Omsider kommer manuell søke-funksjon opp. Dit skal vi!

 

IMG_4054.jpeg

IMG_4055.jpeg

IMG_4056.jpeg

IMG_4057.jpeg

IMG_4058.jpeg

IMG_4060.jpeg

IMG_4061.jpeg

IMG_4062.jpeg

IMG_4063.jpeg

IMG_4064.jpeg

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
Quote

 

Hvis fjernkontrollen din spør etter modellnavn til dekoderen, og "Huawei Q22" eller "Modell A" ikke dukker opp på listen:

Se etter "EC-6107" eller "Huawei EC6108V9A" for Q22.

For Modell A kan du se etter "UIW4054" eller "UIW4054AIB".

 

https://www.altibox.no/privat/kundeservice/tv/tv-dekoder/fjernkontroll-egen/
 

Kan legge til at EC-6106 fungerer fint med Modell A på en Samsung TV fra ~2020

Endret av Slaps
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...