Gå til innhold

LØST: Mobil - mest for pengene maks 2000 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
torbjornhb skrev (8 minutter siden):

Prisen til 1990 er uten abonnement. Forsøk å trykk på teksten "Med abonnement", så ser man prisen endrer seg til lavere månedspris.

Prøv deg litt frem med å legge til og fjerne abb. 1990,- er faktisk uten abb. Det står førpris 4990,- men jeg ser det er 3 andre butikker som annonserer den til under 4000 kr.

Lenke til kommentar

11T har 5G, bedre skjerm og mye bedre kamera.

2 GB mer ram også. Og raskere lading.

Så det er nok til at den vanligvis koster ca 3500, mens Poco X3 Pro ligger på 2000-2300.

For min del så er det vel bedre kamera det jeg hadde satt mest pris på ved å bytte, men for andre så kan det være noen av de andre tingene.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Simen1 said:

Argh for et dilemma. Ingen minnekortplass og ingen minijack irriterer meg. På den andre siden frister bedre skjerm og kamera.

Får vel minijack med usb-c adapter. Eller du kan flytte lytteutstyret til 2022 hvor alt er trådløst? 😅 

Hvor stort er behovet for minnekort? Ett minnekort vil jo også øke summen en del for du må ha ett ganske heftig ett for at det ikke skal gjøre telefonen tregere.

Jeg ville gått for 11T uten tvil. Er fantastisk tilbud.

Lenke til kommentar

Forstår det slik at usb-c til headphone adapter kan være av passiv eller aktiv type. Ved passiv så må mobilen ha elektronikk innebygget som sender ut signalet analogt til adapteren. Mens aktiv type har DAC innebygget i adapter og vil vel da virke på alle mobiler. Eksempel på adapter med aktiv er: Apple USB-C til 3.5 mm mini jack adapter.

Når det gjelder minnekort så ser jeg at jeg har 84 GB ledig av 128 GB internminne, så jeg jeg vil tro at det ikke er noe alle har brukt for, det må være om en trenger det til film/video.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Just now, Svein M said:

Forstår det slik at usb-c til headphone adapter kan være av passiv eller aktiv type. Ved passiv så må mobilen ha elektronikk innebygget som sender ut signalet til adapteren. Mens aktiv type har DAC innebygget i adapter og vil vel da virke på alle mobiler. Eksempel på adapter med aktiv er: Apple USB-C til 3.5 mm mini jack adapter.

Når det gjelder minnekort så ser jeg at jeg har 84 GB ledig av 128 GB internminne, så jeg jeg vil tro at det ikke er noe alle har brukt for, det må være om en trenger det til film/video.

Klarte meg helt fint med 128GB frem til jeg fikk meg ett slikt fanzy action kamera som filmer i 4K og dumper video til telefonen 😅

Så noen har vel gjerne bruk for masse plass. Jeg begynte heller å dumpe videoene over til ett nettbrett.

Som nevnt over kan minnekort være en plage. Har hjulpet flere som har hatt siruptrege telefoner med å bare ta ut minnekortet de kjøpte på Rema 1000 for 8 år siden til 99kr som har 5MB/s i lesehastighet.

Antar man kun får lagret bilder og video på minnekort på dagens telefoner og ikke apper slik som før, men minnekort har vel ikke sjans til å holde følge med internminnet på telefonen uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Svein M said:

Her eksempel på 128 GB minnekort, til kr 329: SanDisk Extreme Pro microSDXC Class 10 UHS-I U3 V30 A2 170/90MB/s 128GB

Det er bilder og video som er aktuelt å lagre på et minnekort (alle slags data, men helst ikke apper).

Får vel sjelden 90MB/s i praksis men det er bra for pengene det der ja.

11T har vel UFS 3.1 internminne som vel gir rundt 500MB/s.

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (På 18.6.2022 den 12.48):

ingen minijack

Det holder ikke. 
Vurder ny mobil også, noe i samme gate. Har enda en Motorola G7 og er greit fornøyd med den, men har begynt å lade dårlig i det siste.
Har altså ikke så spesielt store krav. Men 3,5 mm for headset/aux vil jeg iallefall ha med. Er ikke noen fen av tråløse greier ( har stråleskrekk)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...