Gå til innhold

Ny jobblaptop med "ubegrenset" budsjett?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått beskjed av jobben at jeg kan få ny pc og kan egentlig velge hva jeg vil uten å tenke på budsjett sa de. Er det da Macbook Pro som gjelder og er overlegent alt annet? Jeg har lyst å ha en PC som er god til jobb (programmering, presentasjoner, mye diverse) med god batterilevetid og portabilitet, som samtidig kanskje kan brukes litt til gaming en gang i ny og ne (ikke de nyeste tunge spillene nødvendigvis).

Merker at jeg ikke er så oppdatert lenger nå som jeg nærmer meg 40, så tar gjerne imot tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst må du jo bestemme hvilket OS du vil bruke. Med Macbook og MacOS går hånd i hånd, så hvis du er en Windows- eller Linux-mann så vil ikke en Macbook være tingen for deg.

Jeg personlig er utvikler og har brukt MacBook Pro i 10+ år og er utelukkende fornøyd med det.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale å ikke kjøpe en veldig tynn laptop hvis du skal ha sjanse om å spille litt. På tynne laptoper vil ofte prosessoren være en U-variant, som er vestentlig dårligere. Om du vil spille mer enn de enkleste spillene må du også ha dedikert skjermkort.

Jeg kjøpte sist en Dell XPS15, siden jeg ville spille litt på si, samt ha en kraftig pc med litt større skjerm. Den fungerer fint sånn sett, men er litt tung i pc-veska om du reiser ofte.

Hvis du vil spille litt, så kan du jo vurdere å streame spillene, slik at du slipper å ha en ekstra dyr og tung pc for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...