Gå til innhold

Fansen slakter Diablo Immortal – dårligste brukeranmeldelser for et Blizzard-spill noensinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har et KJEMPEPROBLEM. Neida jeg ser greia med kjøp, men legg bort konkurransebuksa og spill gjennom story, gratis. Så kan du kjøpe deg en elbil du ikke trenger isteden. Det ER jo bra, hvertfall til lvl 35 so. hvitt, kjemisk, raffinert sukker, hekta. Litt for lett kanskje og starter litt seigt.. 

Endret av Plyndre
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har bare spilt til lvl 15 eller deromkring. Det er foreløpig så supersimpelt som jeg regnet med at det kom til å være med styring på en mobilskjerm. Det er en tynn og typisk diablo-historie som fortelles mens du kjøres gjennom på skinner og trykker på angrepsknappene omtrent i hvilken som helst rekkefølge du måtte ønske. Blir gjerne mer utfordrende etterhvert men det største problemet for meg er den lille skjermen og styring på skjermen og begrensningene det medfører. Åpenbart at poenget med spillet er mikrotransaksjonene. Dårlig utgangspunkt for å lage et spill.

Lenke til kommentar
bo1e skrev:

Har bare spilt til lvl 15 eller deromkring. Det er foreløpig så supersimpelt som jeg regnet med at det kom til å være med styring på en mobilskjerm. Det er en tynn og typisk diablo-historie som fortelles mens du kjøres gjennom på skinner og trykker på angrepsknappene omtrent i hvilken som helst rekkefølge du måtte ønske. Blir gjerne mer utfordrende etterhvert men det største problemet for meg er den lille skjermen og styring på skjermen og begrensningene det medfører. Åpenbart at poenget med spillet er mikrotransaksjonene. Dårlig utgangspunkt for å lage et spill.

Prøv Z Fold så er et problem løst
Lenke til kommentar
bo1e skrev (29 minutter siden):

Dyreste løsningen noen sinne på et problem jeg ikke har 🤣 jeg har en note 10+ som jeg betalte et par tusen kroner for på finn.no, og klarer meg utmerket med den, ellers takk.

Sitat

men det største problemet for meg er den lille skjermen og styring på skjermen og begrensningene det medfører

Tok deg nok litt bokstavelig... Note er ikke godt nok men du klarer deg utmerket med den. Da må det være spillet som er feil, eller holdninga 😹 Dømt ved lvl 15, selv historien, har ikke åpnet skills engang. Nei, dette må være holdninga? Historien kan sies å være fantastisk. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, bo1e said:

Blir gjerne mer utfordrende etterhvert men det største problemet for meg er den lille skjermen og styring på skjermen og begrensningene det medfører. Åpenbart at poenget med spillet er mikrotransaksjonene. Dårlig utgangspunkt for å lage et spill.

Det er jo det mobilspill er, og av en eller annen grunn er det veldig populært. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Historien i diablo-spillene er løvtynne (men det er ikke nødvendigvis et problem i seg selv, jeg har likt tidligere diablo-spill likevel). Problemet er at spillet er laget for mobilskjerm og har kontrollene på skjermen. Noen ekstra tommer på skjermen løser ikke det. Når jeg skriver liten skjerm så tenker jeg 5-6-7" vs 21"-32" som man er vant å spille denne typen spill på. Noen syns det funker, men jeg liker det ikke. Jeg ga spillet en sjangse, men ser at den negative responsen til spillet da det ble annonsert var helt på sin plass. Å foreslå at man skal kjøpe seg en mobiltelefon til 15000 kr for å redde dette er like dødfødt som "don't you guys have phones".

Mobilspill er veldig populært og mikrotransaksjoner er veldig innbringende ja. Det var jo det Blizzard innså. Men de bommet litt på målgruppen. De burde lansert spillet på candy crush con, og ikke på blizzcon.

Endret av bo1e
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Plyndre skrev:

Vi har et KJEMPEPROBLEM. Neida jeg ser greia med kjøp, men legg bort konkurransebuksa og spill gjennom story, gratis. Så kan du kjøpe deg en elbil du ikke trenger isteden. Det ER jo bra, hvertfall til lvl 35 so. hvitt, kjemisk, raffinert sukker, hekta. Litt for lett kanskje og starter litt seigt.. 

Akkurat sånn jeg har spilt det. Ikke kommet så langt, men den beste character editoren i noe Diablo spill, interessant story så langt ser jeg null ting å trekke spillet for. Har aldri trengt bedre utstyr enn det jeg finner i sjølve spillet. Kan kanskje sammenlignes litt med den kritikken Diablo 3 fikk for et auksjonsmarked som var i spillet. Fant aldri det markedet (trodde det var fysisk i spillet en plass, ikke i menyene), og følte heller aldri noe savn rundt å bruke det.... Diablo Immortal (som Diablo 3) har aldri gjort at jeg føler behov for å legge ut ekstra penger for noe i spillet (annet enn nekromanser ekspansjonen)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (53 minutter siden):

@neutral22 Det er vel og greit, men noe av greia med Diablo er jo endgame, og rankinglistene per sesong der du roller en ny karakter. Dette blir jo en aldeles kjøpefest, der de som f.eks har spilt sesong etter sesong med Diablo 3 nå kan bare glemme det. De fjerner jo hele morora med spillet og erstatter det med P2W

Noen spiller spill for å spille spillet.

Andre, som de du nevner, spiller for å ha navnet sitt øverst på ei liste.

Det fjerner ikke gameplay, det fjerner kun muligheten til å ligge øverst på denne lista om du ikke betaler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg bare håper Blizz lærer før de gir ut Diablo IV at folk ikke vil ha mikrotransaksjoner. Det er også EKSTREMT ødeleggende for atmosfæren når du går rundt og det er 40 millioner andre spillere som løper hodeløst rundt med navn som Diablo54 og DemonS1ayer32. Det virker som om det er fler spillere enn monstre i øyeblikket. Dette spillet har ikke noen annen nytte enn å spille casually på nettbrett eller mobil når man kjeder seg. Kommer ikke til å legge en eneste krone i det. Og det at de kjører så hardt på mikrotransaksjoner og plyndrebokser forteller oss at de satser på å huke folk med gamblingproblemer. Dypt umoralsk. Alt dette er også gjort av "nye" Blizz. Om noen trodde Blizz hadde sett lyset i annet enn profittøyemed må de altså tro om igjen. Blizz har blitt woke, men det er samme problemet i kvaliteten av spillene de lager. De fortsetter å skyte seg selv i foten.

Endret av Outlier616
Lenke til kommentar
Duriello skrev:

Jeg er mer overrasket over at folk faktisk ble overrasket over at det var denne veien det gikk etter ; "Do you guys not have phones??" 

🤣

Ja, du sier noe. Men jeg tror de fleste skjønte at det ville være mikrotransaksjoner - dette er i for seg greit - de må jo tjene penger på en eller annen måte. Men problemet her er jo selvsagt hvor utrolig langt de har dratt det. De kunne ha valgt å tone det ned litt, men istedet er det rett oppi ansiktet på folk hele tiden, og dette ødelegger spillopplevelsen for mange. Konstante påminnelser om at man kan bruke ekte penger. Hadde gjerne betalt $50-100 for en god spilloplevelse uten dette tullet. Spiller WoW jeg, har betalt MYE i månedlig abbonement oppigjennom årene. Men WoW-spillere SLIPPER konstante påminnelser om å bruke ekte penger for ting - slik skal det óg være. Ja, de selger noen pets, cosmetics, osv via en 'in-game shop', men dette kan man fullstendig ignorere om man ønsker. Grei balanse der. Diablo Immoral's modell er rett og slett unødvendig ødeleggende for spillopplevelsen. "Don't you guys have credit cards?'
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Outlier616 said:

Jeg bare håper Blizz lærer før de gir ut Diablo IV at folk ikke vil ha mikrotransaksjoner. 

Det er jo ikke sant. Folk vil ha mikrotransaksjoner. Det er derfor de såkalte f2p spillene er veldig lønnsomme. Det er derfor mobilspillbransjen tjener godt. 

Det folk ikke vil ha er feks abonnementsbaserte spill, da den modellen døde ut til fordel for nettopp mikrotransaksjoner. 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Outlier616 said:

Det er også EKSTREMT ødeleggende for atmosfæren når du går rundt og det er 40 millioner andre spillere som løper hodeløst rundt med navn som Diablo54 og DemonS1ayer32. Det virker som om det er fler spillere enn monstre i øyeblikket.

Det jeg frykter mest for Diablo 4, pluss dårlig itemization og ensformig endgame som i Diablo 3. Av det lille jeg har sett, ser det ikke bra ut. 

 

2 minutes ago, Reg2000 said:

Det folk ikke vil ha er feks abonnementsbaserte spill, da den modellen døde ut til fordel for nettopp mikrotransaksjoner. 

Vil heller ha abonnementsbasert jeg. En battle.net gamepass hadde vært nice. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...