Gå til innhold

Beste allround el-gitar?


Anbefalte innlegg

bshagen skrev (20 timer siden):

@DukeRichelieu Jeg syns den Telecasteren er dritfin og det kommer aldri til å "gå av moten". Når det er sagt, jeg er ingen gitar-guru og vil nødig bruke dine penger så syns du skal være dønn sikker før du går for den, for jeg får litt dårlig samvittighet om du om 6mndr tenker at "ahhh, faen - skulle jo kjøpt en Les Paul Studio" eller noe i den duren :) 

Det skal du ikke tenke på. Om jeg kjøper den er det 100 % mitt valg. 

Har kikket litt på gitarer siden jeg nå fikk lyst å kjøpe igjen og den Telecasteren er den første som gav meg "den-må-jeg-ha" følelsen. Har ikke vært veldig glad i designet på tradisjonelle telecastere, men synes den der ser helt fantastisk ut og etter hva jeg leser og hører er det en utrolig allsidig gitar som vil gi mye spiilleglede.

Spørsmålet er hvordan jeg kan eventuelt få kjøpt den billigst fra Norge? Noen som vet?

Og hva er normal pris ved et eventuelt videresalg? Er det halv pris som er standard for brukte el-gitarer?

Kjøper jeg den tviler jeg dog på at det er et alternativ. Slik prisutviklingen er verden over tviler jeg ikke på at utsalgspris nærmer seg 30K i løpet av et år, men hvem vet.

Jeg har uansett ikke veldig hastverk, men når skattepengene kommer er det ikke utenkelig at det blir en bestilling. :) 

Det er mye penger for en gitar gitt min bruk, men samtidig tenker jeg at det ikke er all verden med tanke på at det er et instrument jeg sannsynligvis kan ha resten av livet eller i hvert fall en god del av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bshagen skrev (8 minutter siden):

@DukeRichelieu Godt å høre :)

Evenstadmusikk f.eks? (link)
Finner den ikke på lager noen steder, men det går jo an å ringe de å spørre om evnt. leveringstid og klargjøring osv? Det er en virkelig deilig fele den Telecasteren, virkelig :D 

Takk for linken. Kan eventuelt sende de en mail og høre.

Ser at gear4sound har den inne:

https://www.gear4music.no/no/Gitar-and-Bass/Fender-American-Ultra-Telecaster-RW-Texas-Tea/32KY?_gl=1*pzsjo2*_up*MQ..*_ga*MTAwMjIyMzM3OS4xNjU1MzIyMzI0&gclid=EAIaIQobChMI9-mzj5yw-AIVAUeRBR20mAPvEAQYASABEgLe5_D_BwE

Svensk firma? Noen kjennskap til disse?

Lenke til kommentar

Kjapt søk på gitarforum sier at Gear4Musikk er helt greie, fant dog noen som hadde fått en gitar som måtte justeres litt i etterkant, men tja - tipper det er G4M er helt ok :)

.. når skal det jo sies at en skikkelig gitar blir aldri "ødelagt" helt, da den kan alltids repareres. Til og med knekte gitarer blir jo limt eller bytta deler på og blir gode som nye, men jeg syns at når man legger over 20k i  drømmegitaren så skal man får den ferdig justert med bånd/hals/action osv samt de strengene du har lyst på

EDIT: Sjekk om de har enkel retur i tilfelle du ikke vil ha den pga skavanker 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Hjelp! Da kjøpte jeg faktisk den Ultra Telecasteren! :) La inn en bestilling i går på den siste i Skandinavia og kanskje en av de siste i Europa siden de ikke kommer inn igjen før nærmere jul. Tenker også at med den prisstigningen vi ser verden over og med knapphet så kan den fort stige noen tusenlapper innen den tid.

Var litt i tvil siden det er et stort utlegg og hadde tenkt å bruke dagen i dag på å tenke meg grundig om i tilfelle jeg ombestemte meg og fant noen bedre alternativer, men fikk beskjed om at den var sendt. Så da ble det den. :) 

Noen tips til forsterker eventuelt? Trenger noe som passer til hjemmebruk.

 

Endret av DukeRichelieu
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (Akkurat nå):

Grattis med en dødsfet gitar!! Denne har du for livet! :D

Ang forsterker, det er jo så mye bra der ute. En liten 10W røramp av er slag kanskje? 

Takker! :) Er derfor jeg rettferdiggjør prisen også.

Har tenkt på en mikro-rør forsterker, men disse får også gode kritikker, så vurderer sterkt en slik. Litt pricey selvsagt.

https://www.musicradar.com/reviews/yamaha-thr30ii-wireless-combo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...