Gå til innhold

Når lønner det seg å kjøpe ny TV?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger en ny TV til en kjellerstue som skal bli et "kino rom". Det er kun to mindre vinduer som i tilegg er under veranda, så det skal være relativt greit å få det mørkt der. Jeg har dog i utgangspunktet ikke dårlig tid, og kan vente en liten stund, men ønsker helst ny TV i løpet av året.

Når jeg først skal ha en TV stue, så ønsker jeg en bra TV og antagelig 65", tanken da er i utgangspunktet en OLED, typ LG C2 eller G2. Men jeg kunne antagelig også klart meg helt fint med en C1 eller G1, men disse er vel vanskelig å oppdrive i dag til en god pris? Ser f eks at elkjøp har fortsatt G1 til 30k... Så mitt spørsmål er, når lønner det seg å kjøpe ny TV? Er det noen gode tilbud å oppdrive når årets modeller går ut (når skjer evt dette)? Pleier det å være gode tilbud rundt black firday? Eller er det som regel bare gode tilbud på TV man egentlig ikke vil ha? Eller pleier det ikke å være så veldig mye tilbud, så dersom man har dnb kampanje med 20% hos power, så er det bare å kjøre på?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Mr. Spaceworld skrev (6 minutter siden):

Den absolutt beste prisen er rundt den tiden her på fjorårets modeller. I dag fant jeg LG OLED 77" C1 til 16.990 :D Og du kommer IKKE til å angre på en 77". Har en fra før og jeg sitter 2,5 meter fra TVen. Om det er til dedikert kino må du kline til.

Link? Dette høres for godt ut til å være sant. 

Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld skrev (1 time siden):

Dæven. Tror du har rett 😮

https://www.netonnet.no/art/tv/70-storre/lg-oled77c15/1017343.16255/ Nå ligger den til 26.990. Fikk et prisvarsel fra Prisjakt og Prisguiden i stad og jeg slo til. Fikk den til 16.990
image.png.b7c678ce6395f273bafed6ee0bf37055.png

Da har du vært griseheldig. Blir spennende å se om du faktisk får den til den prisen, eller om de påberope seg feilprising. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finn ut hvilke(n) modell du er ute etter, og hvor mye du er villig til å betale... (se på typiske priser / bakover i prishistorikk.)

I og med at det egentlig går mye i de samme LG-panelene også for ikke-LG tv-er kan det være en ide å legge de øvrige aktuelle modellene i listen. For min egen del var det bare Sony som var aktuell.

Sett opp prisvarsling på prisjakt, prisguide eller lignende. Kjøp den ved første anledning der prisen er akseptabel. Ikke forvent supertilbud, ikke forvent at neste tilbud er vesentlig bedre enn første tilbud. Det er mulig å spare noen tusenlapper. Samtidig er det for dumt å sitte der uten tv i vente på perfekt tilbud.

Oled i et rom med god lyskontroll er noe helt eget. :love:

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Gode råd fra Jann Ove over her, lett å vente evig på det rette tilbudet. Men det lønner seg å holde utkikk og legge inn varsler, og husk at Prisguide er bedre enn Prisjakt på å varsle om feks medlemspriser på Elkjøp. Typ åpningstilbud får ingen av dem med seg, Elkjøp Alna hadde 25% på alle TV-er sist helg, og i kombinasjon med cashback på nye LG (som prisvarslene heller ikke får med seg) ga det gode priser. Siste tips er å se på prishistorikken, da det er flust av lokketilbud og skjermer som aldri i realiteten selges til «før-pris». Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En Kamerat endte opp med en LG B1 65" til under 10k. Knall god pris. Helge tilbud på netonnet. fikk prismatch hos elkjøp, og endte opp med å kjøpe den der i stedet. Betalte 14 form min 2017 55" B7 da den var ny . nå få du altså 65" oled til under 10k når dem kjører kampanje. :)

Endret av dopus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Liten update, var DnB kampanje på power sist helg, da klinte jeg til med en lg c2 77 tommer. Var veldig i tvil om 65 vs 77, han ene selgeren overtalte meg nesten til 65 tommer, men super fornøyd med at det ble 77! 
 

Prisen med cashback ender på ca 27k. Litt stivt, men tror jeg blir fornøyd :D

Lenke til kommentar

Til en hjemmekino ville jeg helt klart ha valgt OLED med LG-panel og ikke Samsungs «QLED» som er en LCD-teknologi. Det er utrolig tilfredsstillende at stjernehimmelen er _svart_ også nært stjernene.

Når Samsung kan levere QD-OLED i ok pris/størrelse så kan dette endre seg.

Selv har jeg en LG 77» C9 som jeg kjøpte på Elkjøp på blackfriday når den var utgående modell. Prisene har heldigvis gått ned etter det. Legg merke til at sånne størrelser er dillete å få med seg.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
5 hours ago, knutinh said:

Til en hjemmekino ville jeg helt klart ha valgt OLED med LG-panel og ikke Samsungs «QLED» som er en LCD-teknologi. Det er utrolig tilfredsstillende at stjernehimmelen er _svart_ også nært stjernene.

Når Samsung kan levere QD-OLED i ok pris/størrelse så kan dette endre seg.

Selv har jeg en LG 77» C9 som jeg kjøpte på Elkjøp på blackfriday når den var utgående modell. Prisene har heldigvis gått ned etter det. Legg merke til at sånne størrelser er dillete å få med seg.

-k

Veldig deilig med oled! Kjellerstua har kun to små vinduer som i tillegg er delvis under verandaen, så er veldig lett å få det mørkt :D

Helt klart knotete med 77», valgte levering fra power, men med pappesken var tvn for stor for trappa… Måtte ta den ut av esken først, og da ville ikke de fra power gjøre det… Men nå skal den ikke flyttes på på lenge :D 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...