Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

KTM 4 takt eller 2 takt.


ktm.  

7 stemmer

  1. 1. 4 takt eller 2 takt

    • 4 takt
      6
    • 2 takt
      1


Anbefalte innlegg

Hei jeg er en jente på 15 som  har lyst på en ktm, egentlig har jeg lyst på ktm sin exc men er ikke den beste til og skru så ser derfor etter en 4 takt, så det er kanskje et dumt spørsmål, men  lurer på om ktm har noen 4 takter eller om de kun har 2 takt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
amalie07 skrev (18 minutter siden):

Hei jeg er en jente på 15 som  har lyst på en ktm, egentlig har jeg lyst på ktm sin exc men er ikke den beste til og skru så ser derfor etter en 4 takt, så det er kanskje et dumt spørsmål, men  lurer på om ktm har noen 4 takter eller om de kun har 2 takt?

Hei og velkommen. Det er ikke et dumt spørsmål, og KTM 125 Duke er firetakt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ønsker du å lukte vondt?

Du er en 15 år gammel jente, så jeg antar at du ikke vil stinke resten av dagen, slik jeg gjør etter å ha kjørt min trofaste gamle Peugeot Speedfight totakter fra 1999. Jeg elsker det gamle vraket, men dette er rein nostalgi. Jeg fikk lappen på den da jeg var 16. Mine barnebarn skal arve den, enten de vil eller ikke.

 

Du vil definitivt ha 4-takt, som ikke brenner totaktsolje som setter seg i klærne dine. Hvert gang jeg har kjørt Speedfight lukter jeg vondt resten av dagen. Totakt skulle vært forbudt, og forbeholdt veteran-entusiaster den første mai på Vårsleppet.

Totakt er for retro-masochister som meg. Jeg liker begrensingene det gamle vraket gir meg. Jeg må etterfylle olje, og hver tømte oljeflaske er en merkedag.

Min daily driver er en helt ny Honda PCX. Ingen stank av klærne, bare 100% pålitelighet. 4takt såklart.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ingenting er som to-takt og snøscooter med halvannen meter snø. 150hk, gode kompiser og en kasse øl på hytta etterpå. Da lukter to-takter like godt som de beste av parfyme fra Paris, hehe :D
Bare så synd jeg er for gammel for sånt nå 

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
amalie07 skrev (4 timer siden):

Hei jeg er en jente på 15 som  har lyst på en ktm, egentlig har jeg lyst på ktm sin exc men er ikke den beste til og skru så ser derfor etter en 4 takt, så det er kanskje et dumt spørsmål, men  lurer på om ktm har noen 4 takter eller om de kun har 2 takt?

Hva slags pris kunne du tenke deg å bruke på en 125? Tenker du brukt eller helt nytt? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mentaliteten til mange rundt ktm i tråden her er årsaken til at mange vegrer seg mot å kjøpe men blir helt frelst når de først har handlet.. 

 

Hatt nyere ktm i 8 år. Kan ikke påstå at disse syklene har gitt meg større utgifter enn venner og kjente med andre merker. Eneste som er dyrt er powerparts, men det finnes så mange gode 3. Parts leverandører av deler at det ikke er et relevant problem. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (4 timer siden):

Ingenting er som to-takt og snøscooter med halvannen meter snø. 150hk, gode kompiser og en kasse øl på hytta etterpå. Da lukter to-takter like godt som de beste av parfyme fra Paris, hehe :D
Bare så synd jeg er for gammel for sånt nå 

 

bshagen skrev (4 timer siden):

Hva slags pris kunne du tenke deg å bruke på en 125? Tenker du brukt eller helt nytt? :) 

Tenker nok en brukt, har ikke en prisklasse foreløpig, men vurderer Yamaha wrx eller wrr. 

Lenke til kommentar

Yamaha WRX og WRR får man vel kun tak i brukt. Tror de avviklet denne rundt 2015/16.

KTM EXC 125 får man heller ikke kjøpt nytt, så her må man se etter brukt. Da disse fortsatt kunne kjøpes nye startet prisen på fine brukte eksemplar gjerne på 60- og 70-tusen. Etter annonsene på Finn.no å bedømme, ser det ut som at folk ikke gir de bort gratis nå heller.

Om du ikke kan så mye om motor, og ser etter en sykkel som skal fra A til B, og ikke herjes med, hadde jeg gått for en 4-takt av noe slag. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...