Gå til innhold

Sony WH-1000MX5


Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt WH-1000MX5 i litt over ei uke og må innrømme at jeg elsker disse. Helt topp lyd og superkomfortable. En klar oppgradering fra WH-1000MX4 når det gjelder både lyd, komfort og samtalekvalitet. Liker også det nye designet veldig godt som gir absolutt null knirkelyder under bruk. Vær obs på at de trenger noen timer innspilling. 

https://www.lydogbilde.no/test/hodetelefoner/sony-wh-1000xm5/

https://www.tek.no/test/i/66JgVe/sony-wh-1000xm5

https://www.whathifi.com/reviews/sony-wh-1000xm5

https://dinside.dagbladet.no/data/stillere-enn-noen-gang/76170592

https://www.trustedreviews.com/reviews/sony-wh-1000xm5

https://www.cnet.com/tech/mobile/sony-wh-1000xm5-headphones-review/

1652384114-gsmarena_001.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
16 minutes ago, Trond HB said:

Nå har jeg hatt WH-1000MX5 i litt over ei uke og må innrømme at jeg elsker disse.

Har du hatt noen av de tidligere utgavene? Har du hørt X4?

En kompis nevnte nettopp han fikk firern på salg, og var svært overrasket over hvor bra lyden var i dem. Jeg lurer på om Bosene mine må pensjoneres nå når flyreiser begynner å bli aktuelt igjen i jobben.

Lenke til kommentar

Utifra det jeg leser så er det ikke så klar oppgradering når det kommer til lyd. Samtalekvaliteten er vel hakket bedre. Største forskjellen er vel komforten. Derimot blir den fort motarbeidet av at man ikke kan legge de sammen, og så er jeg ikke super-fan av designet heller.

For min del er XM5 en nedgradering av XM4 så jeg beholder mine.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Pop said:

Har du hatt noen av de tidligere utgavene? Har du hørt X4?

En kompis nevnte nettopp han fikk firern på salg, og var svært overrasket over hvor bra lyden var i dem. Jeg lurer på om Bosene mine må pensjoneres nå når flyreiser begynner å bli aktuelt igjen i jobben.

Hatt MX4 siden de kom for et par år siden. Låter bra de også men MX5 er i mine ører uten tvil bedre. Største forskjellen er nok bassen som er strammere og mer presis. Bassen går muligens også litt dypere. Også litt små forskjeller i diskantområdet hvor MX4 er en aning lysere. MX5 låter rett og slett nydelig.

Kan være et minus for noen at MX5 ikke kan slåes sammen som tidligere modeller og at veska er litt mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Comma Chameleon said:

Utifra det jeg leser så er det ikke så klar oppgradering når det kommer til lyd. Samtalekvaliteten er vel hakket bedre. Største forskjellen er vel komforten. Derimot blir den fort motarbeidet av at man ikke kan legge de sammen, og så er jeg ikke super-fan av designet heller.

For min del er XM5 en nedgradering av XM4 så jeg beholder mine.

De fleste skriver vel at samtalekvaliteten er mye bedre, spesielt i støyende omgivelser. Også støydempinga er en god del bedre. Jeg legger spesielt merke til at det er noe susing støydempinga på MX4 mens MX5 er så og si helt stille. 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Nwader said:

Sjekket disse ut i butikk i forrige uke, dårlig byggekvalitet, slappere bass og veldig tynne puter sammenlignet med tidligere modeller.

Mulig ANC har blitt bedre, men totalpakken var ikke mye å rope hurra for.

(Har XM3 og APM)

Ikke enig der. Tynnere puter, ja. Men mer komfortable. Mye mer nøytral, naturlig bass på XM5 enn XM3 som er over the top. XM4 ligger litt i mellom der når det gjelder bass. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

God kveld! 

Jeg tenkte å legge noen kroner i et bra headsett, og etter å ha hørt veldig mye positivt om XM5 ble det til at jeg kjøpte dette. Hittil er jeg knallfornøyd med lydkvaliteten. Særlig etter at jeg justerte litt bass, og EQ. Men jeg må si at jeg mildt sagt er kjempe skuffet over støydempingen som jeg har hørt så mye bra om. I appen står det at jeg har på noise canceling, men likevel hører jeg så å si absolutt alt rundt meg. Hører for eksempel folk som snakker, eller at det kommer en bil bak meg lenge før den passerer. 
Riktig nok hører jeg ikke hva andre snakker om, men det blir en slags støyende babling som bare virker kjempe irriterende 😛

Mye mulig at det er noe feil med mitt headsett, eller at jeg har noe merkelig hodeform. Er det flere her som om opplever dette? 

Endret av Nazomi
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (2 timer siden):

Er all musikk helt av er det begrenset hva de får til.

Tja, APM fjerner like mye uten lyd som med lyd i headsettet.

XM5 har automatisk justering av NC i motsetning til XM3 og XM4, dette får folk flest til å tro at NC på XM5 er dårligere, men det er bare kjip AI som bestemmer seg for hva du skal høre fra utsiden.

Lenke til kommentar
Nwader skrev (5 timer siden):

Tja, APM fjerner like mye uten lyd som med lyd i headsettet

Jeg har APM og er uenig. Når jeg sitter på toget eller noe annet så vil selv litt lav musikk hjelpe på å overdøve lydene som APM ikke klarer å stanse.

Støydempingen tar det kun ned til et visst nivå, altså veldig lavt men ikke nødvendigvis helt borte. Litt volum tar tak i det siste og fjerner all lyd.

Bare slik det er på alle støydempende hodetelefoner, betyr ikke at noen av de er dårlige.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (På 16.8.2022 den 2.16):

Er det med eller uten noe musikk på? Med noe lyd som musikk eller podcast så burde det fjerne det meste av støy.

Er all musikk helt av er det begrenset hva de får til.

Uten musikk eller podcast hører jeg absolutt alt.
Jeg tester nå med en youtubevideo fra PCn og headset med støykanselering aktivt koblet til mobilen. Videoen har relativt lav lyd, men jeg klarer fint å følge med hva som blir sagt dersom jeg ikke har på noe musikk/podcast.

Med podcast hører jeg ikke noe forskjell egentlig. Jeg hører videoen, men den blander seg med lyden fra podcasten. Merker ikke at AI styrer noe støykanselering. Samme med musikk også. Eneste grunnen til at jeg ikke hører videoen bedre er for at jeg har stilt inn noe dypere bass  

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Comma Chameleon skrev (På 16.8.2022 den 10.37):

Jeg har APM og er uenig. Når jeg sitter på toget eller noe annet så vil selv litt lav musikk hjelpe på å overdøve lydene som APM ikke klarer å stanse.

Støydempingen tar det kun ned til et visst nivå, altså veldig lavt men ikke nødvendigvis helt borte. Litt volum tar tak i det siste og fjerner all lyd.

Bare slik det er på alle støydempende hodetelefoner, betyr ikke at noen av de er dårlige.

Tar en sjans og spør noen jeg innbiller meg har peiling. For det har ikke jeg. 

Skal kjøpe noise cancelling. Jeg lurer på output-DB. Høyttalere eller hodetelefoner ellers har vi jo alltid sagt kan være mer eller mindre tungdrevne, og det betyr kanskje noe for output..

Men Bluetooth, hva der? Hva vil i så fall årsaken være hvis to hodetelefoner der har forskjellig toppvolum? 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...