Gå til innhold

Elsykkel, hvilken kjøper en?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt generelle tips er å kjøpe lokalt fra en seriøst forhandler å ikke fra en nett butikk med varehus på andre siden av landet og konstant overbelastet service avdelinger. Har selv en Momas Jason fra E-Wheels som har vært lite annet enn problemer med siden jeg kjøpte den, ble ferdig levert med skjeve felger, å har fått oppleve hvor utrolig greit det hadde vært å bare kunne levert sykkelen inn til en butikk i nærheten istedenfor å måtte drive å sende en sykkel på 20 kilo frem og tilbake med flere måneders ventetid på reparasjon. Så selv skulle jeg virkelig ønske at jeg brukte litt mer penger å kjøpte en sykkel fra XXL, intersport eller andre aktører som har fysisk butikk og verksted i nærheten.

Ellers gjelder de generelle rådene rundt å styre unna sykler med navmotor og heller kjøpe en med krankmotor fra en skikkelig produsent som bosch, shimano, yamaha osv.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 minutt siden):

Mitt generelle tips er å kjøpe lokalt fra en seriøst forhandler å ikke fra en nett butikk med varehus på andre siden av landet og konstant overbelastet service avdelinger. Har selv en Momas Jason fra E-Wheels som har vært lite annet enn problemer med siden jeg kjøpte den, ble ferdig levert med skjeve felger, å har fått oppleve hvor utrolig greit det hadde vært å bare kunne levert sykkelen inn til en butikk i nærheten istedenfor å måtte drive å sende en sykkel på 20 kilo frem og tilbake med flere måneders ventetid på reparasjon. Så selv skulle jeg virkelig ønske at jeg brukte litt mer penger å kjøpte en sykkel fra XXL, intersport eller andre aktører som har fysisk butikk og verksted i nærheten.

Ellers gjelder de generelle rådene rundt å styre unna sykler med navmotor og heller kjøpe en med krankmotor fra en skikkelig produsent som bosch, shimano, yamaha osv.

Takk for innspill! Har lært den leksa selv, ungdommen i huset har en sparkesykkel fra ewheels som har gått frem og tilbake noen ganger. De siste gangene har jeg spurt etter deler og fikset den selv.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (23 timer siden):

Er på jakt etter sykkel om dagen og tenker jeg må gå for elsykkel. Utrolig mye forskjellig å velge i mellom, samt forskjellige prisklasser.

Sykkelen blir en typisk bysykkel for mindre turer samt hente i barnehagen etc. Så jeg trenger ikke noe ekstrem sykkel.

 

Noen tips?

Velocity på xxl. Driftsikker og prisgunstig.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Googlet kjapt, er dette en form for byggesett? Finner bare rimelige sykler uten motor ser det ut til.

Var komplett sykkel når jeg kjøpte for et par år siden, betalte 12500kr og den var med krankmotor så det var rimelig. Mulig at de har byttet konsept, merkelig at det plutselig ha blitt halvfabrikat

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Uderzo skrev (1 minutt siden):

Jeg har ingen erfaring med verken merket eller sykkelen, men batteriet er nok mulig å fjerne(for lading etc.), hvis det var det du tenkte på? Det er nok integrert ved at den er plassert inni rammen, i stedet for at det er festet på rammen.

Jeg skjønner ikke hvordan det kan fjernes om det er inni rammen som det står😅

Lenke til kommentar
kremt skrev (5 minutter siden):

Litt typisk, tom for annonserte varer og så skal de selge deg en som har stått på lager og støvet ned til det dobbelte av prisen. Nesten så man skulle tro det var med vilje...

Hehe ja sant. Men akkurat her var det en ny butikk, så de har nok tatt inn en eller to for å dra inn folk til åpningsdagen. Kan ikke være mer iallefall for butikken var skikkelig liten. Men virket som ett bra tilbud, skulle dratt i dag morges Men hentet posten etter arbeid og der lå reklamen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samboer hentet nettopp sinn, en winora yucatan 8 dame sykkel. Prøvde den litt i nærområdet og var ikke veldig imponert, måtte fortsatt reise meg i brattere oppoverbakker og fant ingen måte å låse farten på eller noe slikt. Er ikke dette en funksjon på elsykler, hjelper de kun til? 

Jeg er en stor og tung mann, så må nok ha en vesentlig kraftigere motor enn denne for å bli fornøyd! 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Er ikke dette en funksjon på elsykler, hjelper de kun til? 

Du må trå for at motoren skal hjelpe.
Men jeg har sett eldre damer sitte på sykkelen og trå lett i oppoverbakker. 

Selvgående elsykler i Norge er moped og må ha skilt. 

Endret av Dubious
Lenke til kommentar
Dubious skrev (3 minutter siden):

Du må trå for at motoren skal hjelpe.
Men jeg har sett eldre damer sitte på sykkelen og trå lett i oppoverbakker. 

Selvgående elsykler i Norge er moped og må ha skilt. 

så rart at en ikke har slik "chill" funksjon, som på en el-sparkesykkel. Eldre damer veier nok mindre enn meg 😛 Men ser at denne motoren er 60Nm og har sett råere motorer på det dobbelte, er nok noe slik jeg må kjøpe meg. Dog av mindre kjente merker. Men ser en del kommer fra Japan, det bør være safe. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...