Gå til innhold

4G router med ekstern antenne kontakt


Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

Jeg har flyttet og vil teste mobilt bredbånd. I den forbinnelse så trenger jeg en router.

For å få den beste hastigheten tenker jeg å koble på en ekstern 4G antenne.

Jeg har funnet en antenne som passer min bruk, men jeg sliter med å finne en router som har mulighet til å koble til en ekstern antenne.

Har søkt på prisguide og de "vanlige" nettbutikkene, men ingen av de nevner om det er mulig med ekstern 4G anette, og det er heller ikke noe filter som omhandler det når man søker. 

 

Derfor ønsker jeg noen anbefalinger fra noen som HELT sikkert vet om en router som har ekstern antenne kontakt, helst SMA kontakt.

 

Takker på forhånd for svar, og øsnker dere en god dag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo noe Telenor, Telia og Ice monterer for deg. Også med 5G. Telenor og Telia har tilbud nå om dagen.

Har 4G+ router med to små antenner akkurat nå, det fungerer fint med plassering rett ved vindu, mobilmast et par-tre kilometer unna.

Har bestilt trådløst Internett som kommer om et par uker, med 5G. Og antenne på veggen.

Endret av Kjell Olaf Winther
Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (På 2.6.2022 den 21.31):

Dette er jo noe Telenor, Telia og Ice monterer for deg. Også med 5G. Telenor og Telia har tilbud nå om dagen.

Har 4G+ router med to små antenner akkurat nå, det fungerer fint med plassering rett ved vindu, mobilmast et par-tre kilometer unna.

Har bestilt trådløst Internett som kommer om et par uker, med 5G. Og antenne på veggen.

har hatt Ice før og veldig nisfornøyd med hastighet og lag.

 

Endte opp med å gå for TP-Link MR600 4G LTE WiFi-router og en 25dbi antenne. 

Lenke til kommentar
12 hours ago, Liink93 said:

har hatt Ice før og veldig nisfornøyd med hastighet og lag.

 

Endte opp med å gå for TP-Link MR600 4G LTE WiFi-router og en 25dbi antenne. 

Og det koster deg? Hvilken leverandør ? Ville aldri brukt ICE til noe som helst. 
Nå har jeg Telia med gratis=1Kr. 4G+ router innenfor ved vinduet. Mobilmast med alle tre leverandører ca. 2 km unna. 799 for 250 GB, som har blitt økt til 350. Hastighet doblet siden mars, til ca. 150
En innendørs 5G router koster vel fort 3-4 tusen, kan få en til 1990,. med ett års binding.

Telia 5G antenne med fiber router=999 for installasjon med ett års binding. 699 pr mnd.

Blir spennende å se hvordan det blir.

Endret av Kjell Olaf Winther
Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (På 6.6.2022 den 12.47):

Og det koster deg? Hvilken leverandør ? Ville aldri brukt ICE til noe som helst. 
Nå har jeg Telia med gratis=1Kr. 4G+ router innenfor ved vinduet. Mobilmast med alle tre leverandører ca. 2 km unna. 799 for 250 GB, som har blitt økt til 350. Hastighet doblet siden mars, til ca. 150
En innendørs 5G router koster vel fort 3-4 tusen, kan få en til 1990,. med ett års binding.

Telia 5G antenne med fiber router=999 for installasjon med ett års binding. 699 pr mnd.

Blir spennende å se hvordan det blir.

Heisann, dette var i utgangspunktet ment som en midlertidig løsning. 
4G routeren skal kun brukes til jeg får en bedre andrenne til asus ac66. Har en venn med 500 linje som bor 150 meter unna i luftlinje, og fått lov til å leache nettet hans 😛 


Men tusen takk for svar og info, har lært masse :) 

Lenke til kommentar
On 6/7/2022 at 6:07 PM, Liink93 said:

Heisann, dette var i utgangspunktet ment som en midlertidig løsning. 
4G routeren skal kun brukes til jeg får en bedre andrenne til asus ac66. Har en venn med 500 linje som bor 150 meter unna i luftlinje, og fått lov til å leache nettet hans 😛 


Men tusen takk for svar og info, har lært masse :) 

Invester 2-4 tusen i noe dugelig punkt til punkt utstyr så vil du klare å få til full linjehastighet du også 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...