Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

blødd neseblod 3 ganger, i går og i dag. Årsak??


Gjest be82a...39c

Anbefalte innlegg

Gjest be82a...39c

i går cirka midt på dagen begynte jeg plutselig å blø neseblod. Men det stoppet av seg selv, ganske raskt. Men så blødde det litt igjen seint på kvelden, rett før jeg skulle legge meg for å sove. Så begynte det plutselig å blø igjen for cirka en time siden, og blødde en stund også. 

for nesten en uke siden ble jeg forkjølet, ganske vondt i hodet og ørene. Pluss irriterende hosting, og kløe i halsen. Men dette varte bare i noen få dager. Bare hostingen som står igjen nå. Overhodet ikke tett i nesen i det hele tatt, lite ekstra snørr. Kan neseblod ha en eller annen sammenheng med forkjølelse, eller kan dette komme fra noe helt annet?

Jeg har faktisk ikke blødd neseblod på mange år nå. Aldri skjedd at jeg har blødd neseblod, uansett hvor forkjølet og ufattelig tett i nesen jeg har vært heller. Så blir jo selvfølgelig litt bekymret når det plutselig begynner å blø tre ganger i løpet av kanskje 24 timer.

Anonymous poster hash: be82a...39c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tørr luft, dårlig inneklima, forurensning, allergier og for mye bading i saltvann er de vanlige årsakene til at jeg blør neseblod stort sett. Prøv å tenk over om kroppen din har blitt utsatt for noe utenfor normalen i det siste, så burde du kunne komme opp med en teori ihvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest be82a...39c skrev (1 time siden):

Kan neseblod ha en eller annen sammenheng med forkjølelse

Definitivt.
Bruker du noen medisiner som reduserer blodets evne til koagulasjon?
Ellers ville jeg ha gitt det noen ekstra dager, omtrent like lang tid som det tar for et skrubbsår å danne skorpe å gro.

Lenke til kommentar
Gjest be82a...39c
Fenrisúlfr skrev (1 time siden):

Tørr luft, dårlig inneklima, forurensning, allergier og for mye bading i saltvann er de vanlige årsakene til at jeg blør neseblod stort sett. Prøv å tenk over om kroppen din har blitt utsatt for noe utenfor normalen i det siste, så burde du kunne komme opp med en teori ihvertfall.

men det har ikke vært noe ekstra, bortsett fra at jeg har vært litt forkjølet da. Men når jeg har vært veldig forkjølet (for ett par år siden nå) som var jeg utrolig mye mer snørrete. Likevel blødde jeg ALDRI neseblod!

denne gangen var jeg nesten ikke snørrete i det hele tatt, men likevel kommer det neseblod ett par ganger. 

Skandinav skrev (17 minutter siden):

Definitivt.
Bruker du noen medisiner som reduserer blodets evne til koagulasjon?
Ellers ville jeg ha gitt det noen ekstra dager, omtrent like lang tid som det tar for et skrubbsår å danne skorpe å gro.

Jeg går heller ikke på noe som helst helsekost eller medisiner. 

overhodet ingen "forandringer" i klima / kosthold eller noe som helst, i løpet av flere måneder nå. Men likevel kommer dette ganske plutselig og flere ganger i løpet av veldig kort tid.   

Anonymous poster hash: be82a...39c

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...