Gå til innhold

Hva er de beste sitteplassene på teater?


Anbefalte innlegg

Det er kanskje et spørsmål som avhenger av hvilket teater man skal på? Ikke vet jeg, for jeg har aldri vært på teater. Men tenkte nå at jeg skulle ta med en vennine å prøve å se et stykke på det Norske teatret, og lurer på hvilke plasser man burde prøve å sikre seg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er forskjellige priser gir jo det en pekepinn? 
Har opplevd rundt 100 musikaler i London og New York, den første jeg var på kjøpte jeg billet på balkong, midt bak. Fant veldig fort ut at halvparten av plassene, de bakerste, var utstyrt med teater-kikkerter du kunne leie for en liten penge, IKKE uten grunn. De større lokalene har for lang avstand til sena. Fant også fort ut at de to-tre radene nærmest sena gav for dårlig utsyn, du må se oppover og mister det som skjer på sidene. Etterhvert ble kravet mitt at billetter kun ble kjøpt i midten fra radene 3-10. Helst så nært som mulig da du da kan oppnå øyekontakt med artistene. Dette er jo selvsagt avhengig av lokalet som benyttes, teatrene i London og New York er mitt kunnskapsgrunnlag!  

Lenke til kommentar

Som på kino, mest mulig midt i salen, gjerne nokre rader nærmare scena enn midten. Det et her flesteparten av publikum sitt, så det er også hit oppmerksomheita og det tekniske blir retta. 

Så kan du sjølvsagt også ha personlege preferansar. Å sitte på fremste rad gjer at du ser skodedpelarane tydelegare, men då på bekostning av at du mister litt oversikta over alt som skjer på scena.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...