Gå til innhold

Fråtrekk for ymse utstyr i samband med enkeltmannsføretak


Anbefalte innlegg

Heisann!

Eg har eit enkeltmannsføretak der eg tek på meg ymse små oppdrag på sida av vanleg, fast jobb (100 % stilling). Sidan det er så liten og variabel aktivitet i dette føretaket så kjøper eg ikkje inn eige utstyr til det, men brukar privat utstyr. Det utstyret eg stort sett brukar i føretaket er stasjonær og berbar PC, fargelaser og mobiltelefon. Der er andre småting òg, men det vert så lite at eg ser på det som irrelevant i denne samanheng.

Spørsmålet er om eg kan forsvare å utgiftsføre noko av dette på skattemeldinga? Det er veldig vanskeleg å kome fram til nokon prosentsats for kor mykje som er privat bruk og kor mykje som går på enkeltmannsføretaket, for dette svingar ekstremt frå år til år.

Heimekontor reknar eg med at eg ikkje kan trekkje frå noko for, sidan eg forstår frå Skatteetatens nettsider at då må lokalet brukast berre til ervervsmessig verksemd, og ikkje privat?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
agvg skrev (2 timer siden):

Hva slags omsetting er det snakk om?

Dei siste åra har eg aldri vore over 50k per år (så eg er ikkje momsregistrera lenger, var det før).

Der er vel eit par år dei siste ti åra der eg har hatt null omsetnad òg, så det svingar veldig. Men som du skjønar så er det små beløp det er snakk om.

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
Sverre1969 skrev (På 30.5.2022 den 22.21):

Basert på råd fra random dude på et nettforum?

Tja, disse tallene vil være basert på skjønn, så lenge du vil kke går helt bananas med utgiftsføringen så tenker jeg det går greit. Vi snakker om lav omsetning, om skatteetaten skulle kontrollere så kan de selvsagt være uenige i summen men hva er problemet med det?  Enten argumenterer du og dokumenterer eller så må du justere og eventuelt betale litt mer skatt, ingen blir hengt for små summer og feil som ikke er gjort med overlegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sverre1969 skrev (På 30.5.2022 den 22.21):

Basert på råd fra random dude på et nettforum?

Ikkje berre det, nei, eg sjekka ein del andre kjelder òg. 😉 Eg sette meg så ned og rekna etter beste evne på kor mykje av tida eg brukar utstyret privat og i føretaket, og sette opp nokon tal på grunnlag av det. Viss der vert spørsmål om det i etterkant så kan eg fint stå inne for det eg har sett opp.

Eg var meir ute etter om der var noko grense for kor lite ein kan bruke privat utstyr i eit føretak for å kunne forsvare å utgiftsføre noko av det. Svaret eg fekk her, i tillegg til det eg las meg fram til via dei andre kjeldene eg nemnde, gjorde at eg landa på at det var heilt innanfor å utgiftsføre ein liten prosentdel av dette utstyret. ☺️

Lenke til kommentar
4 hours ago, Garegaupa said:

Ikkje berre det, nei, eg sjekka ein del andre kjelder òg. 😉 Eg sette meg så ned og rekna etter beste evne på kor mykje av tida eg brukar utstyret privat og i føretaket, og sette opp nokon tal på grunnlag av det. Viss der vert spørsmål om det i etterkant så kan eg fint stå inne for det eg har sett opp.

Eg var meir ute etter om der var noko grense for kor lite ein kan bruke privat utstyr i eit føretak for å kunne forsvare å utgiftsføre noko av det. Svaret eg fekk her, i tillegg til det eg las meg fram til via dei andre kjeldene eg nemnde, gjorde at eg landa på at det var heilt innanfor å utgiftsføre ein liten prosentdel av dette utstyret. ☺️

Vel, det korrekte utgangspunktet er at du må vurdere hvor du bruker utstyret; privat vs næring. Brukes det mest privat; ikke noe fradrag. Brukes det mest i næring; fullt fradrag. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...