Gå til innhold

Skal du ansette folk som bare jobber hjemmefra? USA advarer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Igjen politisk oppgulp uten noen rot i virkeligheten. F. Eks. Alle som kan et snev av nettverk og ruting vet at det alltid vil være masse forskjellige pålogginger fra samme ip adresse pga utstrakt bruk av nating. I alle bedrifter deler man en felles ip ut, tilsvarende i alle hjem, hoteller osv. Mange land bruker til og med nating og en felles ip ut fordelt på veldig mange kunder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Selvstendigsaas said:

Igjen politisk oppgulp uten noen rot i virkeligheten. F. Eks. Alle som kan et snev av nettverk og ruting vet at det alltid vil være masse forskjellige pålogginger fra samme ip adresse pga utstrakt bruk av nating. I alle bedrifter deler man en felles ip ut, tilsvarende i alle hjem, hoteller osv. Mange land bruker til og med nating og en felles ip ut fordelt på veldig mange kunder. 

Jeg er ikke sikker på hva du sier, men kan ikke nordkoreanerne bruke en IP utenfor Nord-Korea? De behøver heller ikke sitte i Nord-Korea.

 

Endret av Helm
Spelling
Lenke til kommentar

Kor sannsynleg er det at arbeidssøkande frå Nord-Korea ikkje ein gong klarer å samordne enkle ting som nasjonalitet, arbeidsstad, utdanningshistorie og liknande? Akkurat det med staving av namn kan ha sin naturlige forklaring ettersom namnet det ikkje finnes standariserte måtar å uttrykke lydane med det latinske alfabetet. 

Og vil det ikkje være lettare å avsløre nordkoreanske arbeidarar ved å ettergå CVen? Viser dei til nordkoreansk utdanning så skal dei ha ei særdeles god forklaring anna enn at dei er frå Nord-Korea, og lyger dei i CVen om utdanning på vestlege universitet så er vel det enkelt å verifisere? Dei nordkoreanerane som har fått lov til å reise ut for å ta utdanning i utlandet vil vel mykje enkelare kunne kommanderast til å reise ut for å jobbe i staden for å prøve å få seg ein 100% heimekontorjobb? 

Hadde eg hatt tilsette med slik merkeleg oppførsel som å logge seg på frå fleire land samtidig, jobbe samanhengande i fleire døgn, er den einaste som brukar skrivebordsdeling, driv med pengeoverføringar, har falsk profil på sosiale medier, og viktigast av alt; ikkje gjer jobben sin. Ja då hadde eg nok mistenkt mykje anna før eg mistenkte Nord-Korea. For det fyrste må vel personen få sparken for å ikkje gjere jobben sin eller være mulig å kontakte. For det andre så hadde eg vært meir bekymra for industrispionasje enn for at delar av lønna snulle bli sendt vidare til statskassa i Nord-Korea. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...