Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skrive deler av eksamen dagen før.


Anbefalte innlegg

Hei,

Si at man skal ha en eksamen skriftlig. 

For å spare tid på eksamensdagen kan man skrive deler av en tekst dagen før, for så å klippe og lime inn på eksamensdagen?

Dette er jo ingen tekst som er levert inn tidligere, men det jeg lurer på er om dette vil bli fanget opp når de kjører plagiatkontroll eller lignende på teksten?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, tror ikke det. Så lenge du har teksten du skal levere inn på papir, så kan nok ingen ta deg :)

Da jeg hadde skriftlig eksamen så skrev jeg oppgaven dagen før fordi jeg klarte å gjette meg til oppgaveteksten ut fra forberedelsesdelen. Hadde teksten på papir, skrev av den på eksamensdagen og gjorde en del rettelser. Hadde ikke lastet den opp på nettsky eller noen internettbaserte plattformer.
Det var jo ingen som kunne vite at jeg hadde skrevet oppgaven dagen før da jeg brukte den som hjelpemiddel i tillegg til andre hjelpemidler. Hadde jeg gått inn i Word og klippet og limt den inn og levert 5 sider klokka 10 når eksamen startet 9 ville de nok stusset. Jeg satt tiden ut. Fikk 6 :) 

Lenke til kommentar
On 5/27/2022 at 1:31 AM, Pepsimax94 said:

Nei, tror ikke det. Så lenge du har teksten du skal levere inn på papir, så kan nok ingen ta deg :)

Da jeg hadde skriftlig eksamen så skrev jeg oppgaven dagen før fordi jeg klarte å gjette meg til oppgaveteksten ut fra forberedelsesdelen. Hadde teksten på papir, skrev av den på eksamensdagen og gjorde en del rettelser. Hadde ikke lastet den opp på nettsky eller noen internettbaserte plattformer.
Det var jo ingen som kunne vite at jeg hadde skrevet oppgaven dagen før da jeg brukte den som hjelpemiddel i tillegg til andre hjelpemidler. Hadde jeg gått inn i Word og klippet og limt den inn og levert 5 sider klokka 10 når eksamen startet 9 ville de nok stusset. Jeg satt tiden ut. Fikk 6 :) 

Lurer litt på hva som ville skjedd dersom du ved uhell eller noe sånt lastet opp teksten din ett eller annet sted på internett som plagiat kontrollen til eksamenskontoret kan se. De hadde jo oppdaget at teksten var nesten helt lik, men er det egentlig juks? Det er jo tross alt din tekst~

Lenke til kommentar
throwaa32 skrev (1 time siden):

Lurer litt på hva som ville skjedd dersom du ved uhell eller noe sånt lastet opp teksten din ett eller annet sted på internett som plagiat kontrollen til eksamenskontoret kan se. De hadde jo oppdaget at teksten var nesten helt lik, men er det egentlig juks? Det er jo tross alt din tekst~

Veldig interessant spørsmål. Vil tro det ja, siden de ikke kan vite hvem teksten stammer fra :) Da kan det jo regnes som juks. 

Lenke til kommentar

Så er bare å satse på at huset ditt ikke brenner ned eller sprinkleranlegget går til helvete fordi du ikke får lastet opp på egen privat nettsky. Er ikke verdt risikoen dersom Apple eller Microsoft på noen som helst måte lekker informasjon som aldri skulle ligget ute. Så derfor er det best å la dokumentet ligge i Word og at PC-en overlever natta for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...