Gå til innhold

Hjemme alene en hel arbeidsdag


Anbefalte innlegg

Hunden vår på 10 måneder skal til uka være hjemme alene hele arbeidsdagen.. Dette har han aldri gjort før, da vi tidligere har hatt hjemmekontor/permisjon. Ikke har vi vært sykt gode på å trene på å være alene heller. Dvs, han er flink til å klare seg selv på dagtid, men han vet jo vi er i nærheten. Ikke så glad for at vi drar fra han...

Jeg jobber bare 5 min unna. Burde jeg dra hjem i pausa mi? Eller blir det vondt værre, fordi jeg må dra fra han en gang til?

Burde han i starten være i buret(det er stort og han kan gå rundt inni det), der han er trygg(er soveplassen hans)? Eller løs på et rom? Han får ikke hele huset da han fort skraper på vegger,  river ting ned og tygger på ting 😵

Takk for positive svar🥰

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hunden vår var i starten i bur når den var alene hjemme. Med et teppe over buret, ikke i front, så ga det en trygg hule som den så ut til å like. Går ofte inn i buret selv også når vi er hjemme, så det er tydeligvis et sted for å kunne slappe av en stund alene.

Nå etter hvert lar vi buret stå oppe, siden vi har sett at apetite for destruction ikke er der, så hun får gå rundt som hun vil. Merk at dette er en liten hund som ikke kommer seg opp på kjøkkenbenk og slikt, og er opplært til å ikke gå på spesifikke rom, på stuebord og slikt. 

Du kan jo sette opp en pc med kamera som filmer f.eks første tre timene hunden er alene... så ser du både hvordan den takler alene, om trening trengs osv.

Lenke til kommentar
Pop skrev (14 minutter siden):

 

Du kan jo sette opp en pc med kamera som filmer f.eks første tre timene hunden er alene... 

Vi kjøpte et som kan fjernstyres på elkjøp/power, veldig nyttig.

Med 5 min til/fra jobb ville jeg helt klart brukt den muligheten til å korte ned intervallene i første omgang. 

Lenke til kommentar

Vi har faktisk et kamera, som vi kan logge inn på via mobil. Kan jo sette det opp så vi ser ihvertfall hvordan det går hjemme... Takk, det var lurt!

Ved å reise hjem er jeg så redd han skal bli hysterisk når jeg drar igjen for 2. gang.. men er jo ikke sikkert.

Men nå kan jeg jo se ann på kameraet,  og heller dra hjem om han er helt hysterisk her hjemme.  

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...