Gå til innhold

jeg har lenovo bærbar pc, men kan ikke få mikrofon til å virke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker du maskinen standard slik den ble levert ?

Hvilken modell er det ?

Hvis du går inn på settings fra startmenyen (tannhjul) og skriver inn sound i søkeboksen (på engelsk windows) og så velger sound settings så får du opp denne. Her kan du velge lydenhet for mic og teste den. Virker dog som du ikke har mic-inngang ...

image_2022-05-25_031505618.thumb.png.00514cd32d8f46c6638c2e57d52bfa68.png

Lenke til kommentar
vidor skrev (17 timer siden):

Bruker du maskinen standard slik den ble levert ?

Hvilken modell er det ?

Hvis du går inn på settings fra startmenyen (tannhjul) og skriver inn sound i søkeboksen (på engelsk windows) og så velger sound settings så får du opp denne. Her kan du velge lydenhet for mic og teste den. Virker dog som du ikke har mic-inngang ...

image_2022-05-25_031505618.thumb.png.00514cd32d8f46c6638c2e57d52bfa68.png

det er lenova ideapad 3

Lenke til kommentar

Da er det vel neppe innebygget mic, men mic-støtte i hodetelefonutgangen som senses av GPIO. Du trenger et headset med mic som går i en plugg med TRRS (tip ring ring sleve). Vanlige headset har TRS som ikke støtter mic.

Alternativt trenger du riktige drivere som åpner opp for mic-bruk, eller en USB-dings som gjør nytten.

Har en slik selv, og den er bra, så ikke la deg lure av prisen. Min har i alle fall helt grei innmat med en vanlig mic-inngang og en klasse D-forsterker til hodetelefon som er overraskende mye futt i.

Lenke til kommentar

jeg gjorde noe inne på settings nå, egentlig usikker hvor jeg var eller er, men handler om mikrofon. Det trykket jeg noe, og datamaskinen sa den aktiverte noe, og når jeg prøver å gjøre stemme opptak på whatsapp, så kan jeg høre min egen stemme. Så det vil jeg finne ut om jeg kan faktisk ha dialog ved neste samtale med noen med videooverføring. 

 

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (3 minutter siden):

jeg gjorde noe inne på settings nå, egentlig usikker hvor jeg var eller er, men handler om mikrofon. Det trykket jeg noe, og datamaskinen sa den aktiverte noe, og når jeg prøver å gjøre stemme opptak på whatsapp, så kan jeg høre min egen stemme. Så det vil jeg finne ut om jeg kan faktisk ha dialog ved neste samtale med noen med videooverføring. 

 

Prøv å gå inn i Kontrollpanel, og gjør slik:

bilde.thumb.png.a3ef1d4e82d88ec1972b009651aa4102.png

Så kan du snakke, og se om den reagerer på lyd inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...