Gå til innhold

Har man rett på mellomlegg når samme pc er gått ned i pris ved garanti?


Anbefalte innlegg

Sendte den inn pga feil på lading(fekk ny pc pga samme feil forrige gang). 

Fekk beskjed over 5 veker seinare at reklamasjon er godkjent å eg får identisk pc. Den kostar no 19k mot 26k 6-7mnd etter eg kjøpte den. 

Spørsmålet blir då om man har rett på å få igjen mellomlegget evt velge ein anna pc eller må man bare godta at dei erstattar pc. Reknar med at samme problemet kjem til å dukke opp igjen for 3.pc på rad. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Daxt3r skrev (1 time siden):

Var redd for det, takk for svar 🙂

Trodde du virkelig at du skulle få PC OG penger? Selvsagt skal du ikke ha det.

Om det skjer for tredje gang, så har du krav på å heve kjøpet og derved få pengene tilbake, og da er det opprinnelig pris som gjelder + renter. Men samtidig kan du få trekk pga bruksfradrag, altså for den nytten du har hatt av gjenstanden når den har fungert.

Om du knapt har fått brukt gjenstanden slik det var ment pga for mye feil med den, altså PCen i dette tilfelle, så kan du alltids argumentere for at nytten er så liten at du ikke godtar bruksfradrag.

Det alminnelige er altså at man anser nyttefradraget til å være relativt likt med rentekostnaden, så vil man stort sett ende opp med at det ikke gis verken renter eller bruksfradrag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 5/24/2022 at 9:55 PM, RRhoads said:

Hvilken PC er det?

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc-og-mac/baerbar-pc/acer-predator-triton-300-pt315-53-7841-156-laptop/p-1180365/?q=ACER PT315-53-7841 15,6

Vil ikkje anbefale laptop med lading bak der ladekontakt er rund slik at den kan bevege seg. Hadde Acer helios før denne med samme type lading å måtte sende den inn også. 

Lenke til kommentar
Daxt3r skrev (6 minutter siden):

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc-og-mac/baerbar-pc/acer-predator-triton-300-pt315-53-7841-156-laptop/p-1180365/?q=ACER PT315-53-7841 15,6

Vil ikkje anbefale laptop med lading bak der ladekontakt er rund slik at den kan bevege seg. Hadde Acer helios før denne med samme type lading å måtte sende den inn også. 

Enig i det med ladekontakt bak. Har Acer Nitro med vinklet ladekontakt på siden. Har hatt null problemer med den selv om den er rund. 

Lenke til kommentar

Jeg kan tenke meg at ladekontakt på baksiden kan være litt mer utsatt for belastning om en f.eks vipper opp maskinen og kontakten tar ned i bordet.

Du kan høre med butikken om du kan oppgradere til en annen modell mot å betale mellomlegget i nå pris, men jeg vet ikke om butikken vil gjøre dette. Det kan være at produsenten har fixet problemet på ny produserte enheter. Det beste er kanskje å bare godta å få samme modell igjen, og heller få hevet kjøpet om det skjer igjen.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...