Gå til innhold

Er det noen stille studentbyer i Trondheim?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Letterboxd skrev (21 minutter siden):

Takk for svar. Dumt at det er så utrolig ille. 

Er det ingen andre Sit boliger som er stille? Karinelund, frode rinnans vei, jacobslieveien?

Så det er bråk selv på Voll studentby?

Altså mye bråk er det ikke, men der det bor mange studenter = mye festing. Er enig med de over meg. Jeg tror ikke studentbyer er noe for deg. 

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (23 minutter siden):

Altså mye bråk er det ikke, men der det bor mange studenter = mye festing. Er enig med de over meg. Jeg tror ikke studentbyer er noe for deg. 

Takk for ærlig svar. Får prøve finne ut hva jeg skal gjøre nå, blir bare mer stresset

Lenke til kommentar
Letterboxd skrev (48 minutter siden):

Takk for ærlig svar. Får prøve finne ut hva jeg skal gjøre nå, blir bare mer stresset

Privatmarkedet er tingen for deg :) Ikke stress! Jeg vil anbefale deg å sjekke finn.no. Jeg vil også anbefale deg å unngå firmaet Utleiemegleren.  Jeg leiet gjennom dem i tre år, og det var bare tull fra dem fra dag en, styr unna dem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (På 28.5.2022 den 17.54):

Privatmarkedet er tingen for deg :) Ikke stress! Jeg vil anbefale deg å sjekke finn.no. Jeg vil også anbefale deg å unngå firmaet Utleiemegleren.  Jeg leiet gjennom dem i tre år, og det var bare tull fra dem fra dag en, styr unna dem!

Ser ut som privatmarked vil ha veldig dyrt depositum, så blir kanskje SIT boliger likevel 😁 Men det nye boligsystemet er rart og vanskelig

Takk for advarselen om utleiemegleren.

Lenke til kommentar

Hybel/leilighet i privat bolig vil normalt være roligere (med mindre du er uheldig med husvert).

Hvis du leier i bofellesskap sammen med noen du kjenner/finner fram til så er det kanskje lettere å bo sammen med noen som har samme mønster.

Hvis du har spesielle behov så kan muligens samskipnaden hjelpe deg med å få familieleilighet eller på annet vis et sted med mindre støy.

For veldig mange så er studentida en periode med festing og sosialisering.

-k

Lenke til kommentar
knutinh skrev (10 timer siden):

Hybel/leilighet i privat bolig vil normalt være roligere (med mindre du er uheldig med husvert).

Hvis du leier i bofellesskap sammen med noen du kjenner/finner fram til så er det kanskje lettere å bo sammen med noen som har samme mønster.

Hvis du har spesielle behov så kan muligens samskipnaden hjelpe deg med å få familieleilighet eller på annet vis et sted med mindre støy.

For veldig mange så er studentida en periode med festing og sosialisering.

-k

Takk for svar. Jeg er bare interessert i studiedelen av å studere.

Men ser ut som det blir SIT uansett - private vil ha 3-4 månder i depositum - sit vill bare ha 8000 kr.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Finn en hybel som er plassert så langt unna kollektivene som bare mulig. Plasseringen på bygget har mye å si. Har bodd på to forskjellige studenthybler. Den første var et rent helvette hvor veggene ristet til kl 03 på hverdagene. Andre stedet var så stille at man nesten ble gæren i huet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...