Gå til innhold

Hjelp til å bestille tur til USA med barn?


Anbefalte innlegg

On 5/26/2022 at 2:52 PM, Tranceformation said:

Orlando høres fornuftig ut. Tanken var nok å reise i august 2024, men dersom det er fare for orkan etc, så er jo ikke det så lurt.

Jeg ville også anbefalt Orlando fremfor L.A.  Jeg ville anbefalt april, f.eks. rundt påske-uken.  Jeg var i området hele april måned i 2016 og syns det var perfekt.  Det var "norske sommertemperaturer" på 20-25 og med langt mindre kø og trengsel enn i sommermånederne. 

L.A. ville jeg ikke anbefalt lenger.  Den byen har blitt redusert til en kjempe søppelplass; det er ikke lenger begrenset til Skid Row; det er slik nærmest overalt nå bortsett fra de rikeste områdene som Bel Air. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
20 hours ago, robertaas said:

Party? Jeg tenkte på slikt som akvariet, Naple-kanalene og den japanske hagen ved Long Beach.

Akvariet i LB er verdt et besøk. Det er fint å padle kajakk i Naples mellom alle husene. Har du med din kjære kan du leie gondol med fører. Det er forresten tilsvarende muligheter i Newport Bay/Balboa hvor man kan leie SUP eller en «duffy» (liten elbåt) selv om det ikke er så mye kanaler der som i Naples. 2nd st. i Belmont Shore er rett over broen fra Naples og et trivlig sted å spise.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
On 5/28/2022 at 2:32 PM, tigerdyr said:

Jeg ville også anbefalt Orlando fremfor L.A.  Jeg ville anbefalt april, f.eks. rundt påske-uken.  Jeg var i området hele april måned i 2016 og syns det var perfekt.  Det var "norske sommertemperaturer" på 20-25 og med langt mindre kø og trengsel enn i sommermånederne. 

L.A. ville jeg ikke anbefalt lenger.  Den byen har blitt redusert til en kjempe søppelplass; det er ikke lenger begrenset til Skid Row; det er slik nærmest overalt nå bortsett fra de rikeste områdene som Bel Air. 

Enig har vært både i LA and Orlando, Anbefaler helt klart Orlando. Har ikke reist med barn men florida har mye for barn, Disney world, Universal, kennedy space center. sealife, legoland, Naval Aviation Museum, Pensacola etc.

Skal man til California så tenker jeg at san diego er bedre for barne familier enn LA og hvis man absolutt skal til disneyland så kan man ta det som en dags tur.

Trafikken i LA er helt jævlig og, blitt bare verre med åra og.

Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar
On 5/23/2022 at 3:59 PM, robertaas said:

LA er veldig forskjellig fra det mange tror. Det er et enormt område med mange små sentre. De fleste skal antagelig ha med seg Walk of Fame, Hollywood-skiltet som man kun ser fra lang avstand og Muscle Beach. Ut over dette er det store avstander, mye nedslitt, masse uteliggere, synlig rusede folk og mye kriminalitet. LA er rett og slett ikke barnevennlig.

Jeg må si meg enig her. Store deler av LA er ikke hyggelige områder å være i, spesielt ikke med barn. Skal du kjøre bil er et også trafikken helt forferdelig i LA.

Uteliggere og synlig rusede folk sliter vel alle større byer i USA med, ihvertfall der det er varmt nok til å være ute. Allikevel vil jeg si at det er noe alle som reiser til USA bør få sett. Man får et annet bilde av landet når man ser de enormt store områdene der uteliggerne ligger tett i tett. Det gjorde ihvertfall inntrykk på meg.

 

Quote

New York er også mye nedslitt, de fleste innbyggerne er frekke og snakker agressivt og det er mye kriminalitet. Det er en liten periode det passer å reise dit mellom surt og kaldt om vinteren og varmt og klamt om sommeren. Barnevennlig er det heller ikke.

Jeg har ikke det inntrykket av New York selv om det sikkert finnes områder der det er slik. Stort sett var folk hyggelige og byen var trivelig å gå i. Været om sommeren er varmt og klamt ja. 

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
barfoo skrev (På 26.5.2022 den 15.27):

Det er et bilde jeg ikke kjenner meg helt igjen i. New York er en av de rikeste byene i Nord-Amerika. Variasjonen mellom bydelene er stor, men sammenlignet med andre amerikanske byer er det lite kriminalitet. Manhattan er svært trygt område, hvor jeg ikke opplevde det som utrygt selv godt etter midnatt - i motsetning til f.eks. sørstatsbyer der sentrum var utrivelig 24 timer i døgnet. Selv utover i bydelene oppfattet jeg det som totalt uproblematisk å ferdes på dagtid.

Ja, New York er travel by. Barnevennlig kommer litt an på hva man vil ha - men samtidig er NYC stor nok til at det har noe for alle.

Når var du i New York sist? New York har vært i fritt fall de siste årene etter at de ga opp å stoppe mange typer kriminalitet. Det er uteliggere som bor på undergrunnsvognene og overalt hvor de kan. Personer med problemer med psyke og rusmidler går rundt og kan plutselig angripe. Og det er skittent. Mange av de som kan har flyttet fra New york. Befolkningen har gått ned 300.000 på 2 år.

Her er en som prøver lage en balansert fremstilling av situasjonen:

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...