Gå til innhold

Endre admin uten PIN


Anbefalte innlegg

Hei,
Håper jeg klarer å forklare...da jeg selv ikke er noen ekspert på dette.
Har en maskin, eldre HP laptop, som min mellomste sønn brukte når han var yngre. Hans brukerkonto ble da sikkert opprettet som admin siden uansett hva jeg nå forsøker å gjøre, så må jeg taste inn PIN. Årsaken er at min minste sønn har lyst på denne slik at han kan laste ned noen pc-spill og bruke denne. Kjøper helst ingen ny PC om jeg får denne til å fungere. Er sikkert ingen optimal spill-pc, men er verdt et forsøk, og det vil ikke bli spilt noen tunge spill.

Problemet er at den eldste sønnen min brukte en epost han lenger ikke har. Telefon og nummer han hadde på det tidspunktet har han ikke lenger. Er derfor umulig å sende nytt passord eller endre PIN. Selv ikke Microsoft kan hjelpe da jeg aldri har lagt inn noen av mine detaljer på denne maskinen og de vil derfor ikke kunne verifisere meg som bruker.

Får ikke slettet noe uten å taste inn ukjent PIN. Får ikke lastet ned Java (som et eksempel) uten å taste inn denne PIN-koden.
Har forsøkt å deaktivere administrator og brukerkontoen, men dette lar seg heller ikke gjøre. Prøver å gjenopprette fabrikkinnstillinger, men dette krever også denne PIN-koden 😂

Finnes det noen måter å løse dette på, eller er det bare å ta ut harddisken og kaste maskinen i søpla?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Lesim said:

Finnes det noen måter å løse dette på, eller er det bare å ta ut harddisken og kaste maskinen i søpla?

Kan du ikke bare installere windows på nytt? Trenger ikke kaste den i søpla bare fordi du ikke kommer inn på nåværende installasjon. Det er sikkert lurt å gjøre det uansett da det sikkert ligger mye grums der fra når din mellomste sønn brukte den.

Endret av strike_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...