Gå til innhold

En alternativ verden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs om ikke enhver som ble satt i en slik posisjon kun ville ønske å bli tilbedt av alle, å bli super-egoist. Så sette i gang et system der alle kan anklage hverandre for å ikke følge skriften (hvor nå enn dette tolkes) for å behørig straffe alle som ikke setter seg i dyp respekt.

Hva med at det plutselig oppstår flere enn bare én med slike krefter? Alle higer etter oppmerksomhet og respekt, og alle er blitt gitt nok krefter til å utslette verden flere ganger.

Hm, vent nå litt - var det ikke noe kjent med det jeg nettopp skrev ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville fjernet de iboende delene i mennesket som fører til ondskap, grådighet, psykopati, alt som er roten til all jævelskapen mennesket kan bli i stand til å gjøre mot både dyr og andre mennesker. Slettet disse delene fra genomet vårt og gjort sånn at de aldri kommer tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
45 minutes ago, N-4K0 said:

Jeg ville fjernet de iboende delene i mennesket som fører til ondskap, grådighet, psykopati, alt som er roten til all jævelskapen mennesket kan bli i stand til å gjøre mot både dyr og andre mennesker. Slettet disse delene fra genomet vårt og gjort sånn at de aldri kommer tilbake.

3 umiddelbare problemer:

  • Ødelegger visjonen om selvutslettelse (rev. OC-Freak sin post over).
  • Tviler på at de egenskapene kan fjernes enkeltvis (hjernen er ikke modulbasert slik som en microprosessor f.ex) slik at man ender opp med at alle berørte individer slutter å tenke på ett eller annet vis.
  • Hvorfor sette grenser ved mennesket. Har sett (kan desverre ikke komme opp med noe referanse her og nå - var trolig et tv-program jeg så for en stund tilbake) at også enkelte av de store primatene kan ha adferdsmønstre som knyttes opp mot psykopati - skal det gå utover disse óg? Hva med de store rovdyrene?
Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (På 20.5.2022 den 17.34):

Da hadde verden blitt ett mye bedre sted for resten av artene som lever her, sett bort fra de som er avlet frem av mennesker.

Dette gjør det fristende å sitere fra "Man in the mirror", om den som du ser i baderomsspeilet. "And no message could have been any clearer, if you wanna make the world a better place, take a look at yourself and make that change". 

Lenke til kommentar
LD93 skrev (På 20.5.2022 den 15.28):

Hvis du kunne vært "gud"  Hvordan ville du endret verden?

 

 

 

ekteskap er hellig .renhet og ære. Hvis jeg er gud skal jeg dømme mennene om driver med hor polygami flere koner. det er styggedom ogædeleggelse familie.

hvis dere fjerne her, skal anmelde til polit og politiker og rettsak mot diskusjon.

Lenke til kommentar
7 hours ago, kumokk said:

ekteskap er hellig .renhet og ære. Hvis jeg er gud skal jeg dømme mennene om driver med hor polygami flere koner. det er styggedom ogædeleggelse familie.

hvis dere fjerne her, skal anmelde til polit og politiker og rettsak mot diskusjon.

Tror kanskje du bør vurdere redusere dosene av disse guddommelighetene, det synes uklart om det gjør deg mer kristen :p

 

 

On 5/21/2022 at 12:30 AM, remasteredNew said:

Jeg ville gjort alle sammen venstrehendte, og forbudt Pop musikk.

Det er ikke religion, det er politikk

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...