Gå til innhold

Montere dørklokke med kamera selv på ringeklokke


Anbefalte innlegg

Har en Friedland ringeklokke med lys som jeg ønsker å bytte ut med kablet dørklokke med kamera, ala type Arlo eller Nest Doorbell wired.

Ringeklokken er innvendig koblet til dørklokke med trafo, se bilde.

Spørsmålet mitt er

1) Er dette noe en kan gjøre selv lovlig? Å bytte ringeklokke til kablet dørklokke.

2) Er det enkelt å gjøre en slik utskiftning? 

3) Vil innvendig trafo være tilstrekkelig for en slik dørklokke?

20220519_185303.jpg

20220519_185059.jpg

Endret av inlife
Bilder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser nå at krav til spenning og strøm for Google Nest Doorbell med ledning er 12 - 24 V. Trafoen som er i dørklokken ser ikke ut til å være tilstrekkelig. En utskiftning av slik trafo er nok elektrikerjobb?

Vet noen om Doorbell med batteri kan kobles til eksisterende dørklokke? Og hvilken nytte vil det gi å koble den med batteri til strøm?

Målet mitt er å unngå å måtte lade dørklokka.

image.png.201d47431f8b3c218e746744109b7711.png

Lenke til kommentar

Jeg har selv en Ring Video Doorbell 2, og det er faktisk ett av svært få anskaffelser jeg angrer på. Ikke kjøp en dørklokke du må betale månedsabonnement på. De to du kikker på kommer til kort uten abonnement. Desto større merkenavn, desto tynnere grunnpakke. Jeg anbefaler jeg deg å gjøre en ny vurdering/nytt søk, med tanke på hvem som har det beste gratis tjenestetilbudet. Kanskje du da vil vurdere Eufy med HomeBase, og de har et kit for å koble til strøm.

Jeg kjøpte et strømadapter til min. Ring, og sikkert alle andre også, har elendige batterier i minusgrader. Så lenge det er under 25V, kan du trekke selv. Kanskje du kan bruke samme kablene, det er bare to ledere på de jeg har sett.

På tross av at jeg anbefaler Eufy over Nest og Arlo, er det noe annet jeg selv har vurdert å erstatte Ring med. For man trenger ikke låse seg til en proprietær cloudtjeneste som plutselig blir lagt ned eller slutter støtte din modell om tre til fem år. Derfor vurderer jeg en Amcrest AD410 - 2K Wi-Fi. Men da bør man forvente å sette opp tilganger selv, der er jo fordelen med cloud-selskapene. Amcrest  klarer seg heller ikke med bare 8V - det vet jeg ikke om noen som gjør. Eufy med HomeBase virker som et greit kompromiss. Hvis du, som meg, ikke vil betale månedsleie for ringeklokka di, blir det uansett et kompromiss.

Best billedkvalitet for pengene får du om du heller kjøper et overvåkningskamera. Bare nevner det, så du ikke blir skuffet.

Endret av tommyb
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bytta ut en likens dørklokke med ett kamera, og 8V er for lite.

Jeg prøvde men var ikke sjans.

Så da må du enten kjøpe en dørklokke med innebygget batteri, eller bytte ut trafoen.

Jeg gjorde sistnevnte og bytta ut trafoen i ringeklokka med en 24V adapter. Ulempen da er at ringeklokken ikke virker men det er bare en fordel for meg. Mye bedre at telefonen plinger enn at hele husholdningen våkner av at noen ringer på sent på kvelden.

Men det krever at man kobler om de 230V kabelene i toppen av trafoen din, så må gjøres av en elektriker. Iallefall om du ikke har peiling på strøm.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Det @tommyb sier er veldig viktig.  En ringeklokke som er avhengig av et spesifikt abonnement (som kanskje ikke lenger eksisterer om noen år) er som å legge alle eggene i en kurv.  

Et annet viktig moment er personvern. Vil du virkelig ha videoer av alle som ringer på hos deg lagret hos Amazon?  Eller vil du ha de lagret på en tjeneste du selv kan spesifisere?

Lenke til kommentar
1 hour ago, covah said:

Det @tommyb sier er veldig viktig.  En ringeklokke som er avhengig av et spesifikt abonnement (som kanskje ikke lenger eksisterer om noen år) er som å legge alle eggene i en kurv.  

Et annet viktig moment er personvern. Vil du virkelig ha videoer av alle som ringer på hos deg lagret hos Amazon?  Eller vil du ha de lagret på en tjeneste du selv kan spesifisere?

Tenkte bare å skyte inn at jeg har ett kinesisk kamera uten noe abbonentstjenesre og video lagres lokalt på minnekort i dørklokka. 

De har en skytjeneste og som koster penger men ser ikke at jeg mister noe funksjonalitet med å ha det lokalt.

Kan godt være det lastes opp til noen i kina og at de sitter å koser seg med å se på alle som ringer på hos meg (kan ikke forstå at det ville vært interessant) men det bryr jeg meg lite om.

Har på varsling på så får pushvarsel og det lagres video om noen er å snuser på trappa om natta. Det ender bare med at man får videoklipp av seg selv når man kommer hjem fra byen men underholdende nok det og.

Kamera kostet 300kr eller så hos kjell så det er ikke noe krise om det legges ned og jeg må kjøpe nytt om noen år. Strømmen er jo lakt klar og det er jo det som er jobben.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...