Gå til innhold

Brukt HP Elitebook, hvilken bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Jeg må av diverse årsaker gå til innkjøp av laptop. 
Siden budsjettet er MAX 7K og gjerne under, så blir det bruktmarkedet som får bli plassen å lete.
Har fått tips om at for å enkelt kunne bruke en docking på to av stedene den skal brukes så er det så godt som et absolutt krav at det må være en elitebook.

Min bruk kommer til å bli noe variert, alt fra relativt enkle kontorsoftware til photoshop og Autodesk Inventor.
Jeg skjønner at med budsjettet så kommer jeg ikke til å få en absolutt killer, men noe som tygger seg gjennom dette på helt ok vis hadde jo vært fint å finne.

Men når jeg søker på finn så finner jeg mye tilsynelatende fine elitebooker, men jeg ser det er forskjellige G'er og alt mulig rart av benevnelser. Så det jeg håper på her er å få en liten pekepinn på hva jeg bør og hva jeg MÅ ha av modell og innhold i en slik. 
Så please hjelp meg, det brenner ikke på dass helt enda, men det nærmer seg at den skal tas i bruk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Namna på moderne Elitebooks er som regel på dette formatet: Elitebook 840 G4

Er usikker på forskjellen mellom 7 og 8 i første siffer. 800-serien er visst den vanlegaste. Ser ut som AMD-variantane ofte byrjar på 7.

Andre siffer viser skjermstorleik: 820 har 12" skjerm, 840 har 14" og 850 har 15".

Siste siffer er 0 for Intel og 5 for AMD.

Talet bak G-en angir generasjon, og går opp med 1 kvart år. Ny modell kjem som regel med nyare prosessorar og kanskje nokre andre småting som endra portar e.l. G5 i 2018(?) fekk nytt design. Eg er litt usikker på om dei nyare modellane (G5 og utover) bruker same dockingsystem som det gamle designet (G1-G4), så du bør sjekka kva dockingstasjonar dei har der du skal docka.

Elitebook har som regel straumeffektive prosessorar i U-serien til Intel. Treng du meir kraft må du eventuelt sjå på Zbook, som er HP sine mobile arbeidsstasjonar. Det er store laptopar med prosessorar i H-serien og dedikert grafikkort.

Endret av MKap
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ein svært god deal på ein G8 på Finn akkurat no. Elles er det eit par G6'ar til 5-6000 som ser ut til å passa best inn i budsjettet ditt.

Sjå opp for ein del overprisa eldre modellar.

Hadde ikkje gått for noko eldre enn G4 (7. generasjon Intel), sidan U-prosessorane fekk 4 kjerner då, og det ser ut til at du bruker ein del tyngre programvare der du får bruk for dei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...