Gå til innhold

Går det an å "nullstille" en iPad som er låst til AppleId?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte nettopp en brukt Apple Watch - her måtte den forrige eier gå inn og fjerne klokken fra sin konto før jeg kunne registrere den på meg. Tror dette ligger lagret i iCloud, så det å fjerne en eldre Apple ID fra et produkt er ikke noe man får gjort uten den gamle Apple ID`en tror jeg?

Lenke til kommentar
10 hours ago, sedsberg said:

Vi testa det men det vil ikke registrere at Ipad er tilkoblet. Mulig den er for gammel.

Fra PC eller Mac? For PC må du installere en gammel versjon av iTunes, da den som ligger i Windows Store får ikke kontakt med eldgamle iPads.

Lenke til kommentar
Just now, zanta said:

Fra PC eller Mac? For PC må du installere en gammel versjon av iTunes, da den som ligger i Windows Store får ikke kontakt med eldgamle iPads.

Lasta ned fra Apple. Fikk kontakt og fikk sletta og "nullstilt" iPaden. Men må fremdeles ha apple-ID og passord for å aktivere.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, tsetsefluen said:

Åssen gjør man det? Logger man ut fra produktet eller slette en alt på iPaden?Har Android og kurer på om det er det samme trøbbel der

Man kan slette tilknytninger mellom Apple-ID og produkt fra nettsiden, fra FMIP eller fra produktet. Alle løsninger krever at man har Apple-ID og passord for kontoen.

Android har ingen sikkerhet mot bruk etter tyveri. Mulig det finnes produktspesifikke unntak, men alt jeg har hatt med Android trenger bare en reset.

Lenke til kommentar

Alle disse programmene man finner i google som liksom skal hjelpe deg å låse opp ipad og slikt er bare scamware, må betale 40-50 dollar for å "reparere" alle feilene de finner, eller så finner man en løsning fra apple support eller reddit lengre nede i søkelista som gjør akkurat det samme de påstår å fikse.

Satt med mamma sin gamle ipad 2 i går, og prøvde å få restartet den. iTunes klarte å detektere den hvis jeg holdt inne power+home knappen i akkurat 10 sekunder, så bare home knappen. Skjermen slo seg fortsatt ikke på.

Lasta ned 3 programmer som liksom skulle fikse feil, som alle var kloner av hverandre og hadde betalingsmur for å "reparere". itunes prøvde å restore den, men failet med en feilkode 1602. Så ga bare opp og sa mamma kunne bare hive skiten på dynga 😛

 

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Du kan nullstille ipaden, men så lenge "Find my ipad" har vært aktivert er den knyttet til apple-id kontoen som har vært brukt på enheten.  Dette er ikke lagret i på selve ipaden, men i skyen, så det er ikke noe du kan gjøre på selve ipaden for å nullstille dette.

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
sedsberg skrev (På 19.5.2022 den 14.03):

eller er det bare å kaste iPaden?

Eneste er vel hvis man vil nerde litt ekstra 🤓👻Have an old iPad lying around? You might be able to make it run Linux soon
 

Sitat

Compared to modern hardware with an Apple M1 chip, A7 and A8-powered devices wouldn't be great as general-purpose Linux machines. While impressive at the time, their CPUs and GPUs are considerably slower than modern Apple devices, and they all shipped with either 1GB or 2GB of RAM. But their performance still stacks up well next to the slow processors in devices like the Raspberry Pi 4, and most (though not all) A7 and A8 hardware has stopped getting new iOS and iPadOS updates from Apple at this point; Linux support could give some of these devices a second life as retro game consoles, simple home servers, or other things that low-power Arm hardware is good for.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...