Gå til innhold

Sikkerhetsekspert «hacket» flere av de farligste løsepengevirusene og stoppet krypteringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette virker å bare være tull. En sånn sårbarhet er ikke relatert til applikasjonen, men hvordan Windows laster dll'er og hvilke prioteringen windows bruker for å laste dll'er når applikasjoner ber om det. 

Dessuten er det ganske merkelig å tenke "oi, shit jeg har fått et kryptovirus, nå må jeg forte meg å kopiere en fake dll til rikrig mappe, før kryptoviruset rekker å laste dllen" 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvis du har de nødvendige kunnskapene om å 'hacke' løsepengeviruset før det gjør nevneverdig skade, så har du også GARANTERT kunnskaper som setter deg i stand til å ta SIKKERHETSKOPI av dataene FØR skadevare har ødelagt noe som helst.

Den kunnskapen bør ALLE ha som har ansvaret for viktige datamengder uansett om det er private eller for store firmaer.

En backup som tar vare på nødvendige endringer så ofte som nødvendig og som ikke lar seg 'knekke' av viruset.
Selv kjøres det her en automatisk backup-prosess daglig, offline lagring. (Uten å avsløre for mye er det VIKTIG at virusene ikke får gjort sin jobb og da kreves det selvsagt kontroll og kunnskap.) 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...