Gå til innhold

Nå ser det endelig ut til at Iphone får det «alle» ønsker seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra. Jeg har ønsket at Apple gikk over til USB-C de siste 2 generasjonene nå. Greit, Lightning pluggen er en teknisk overlegen plugg, men USB-C er ikke så veldig mye dårligere og når den nå er standarden på absolutt alt annet er det bare å take the L, Apple. Vi overlevde byttet fra 30-pin connector til Lightning, så da overlever vi et bytte til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
EigilK_InnleggNO skrev (56 minutter siden):

Tittelen impliserer at dette skjer allerede i år, men i artikkelen står det

Sitat

Dersom Apple innfører USB-C til mobilene sine, vil ikke dette skje før tidligst i 2023, hevder kildene.

Da er det ikke . Det er neste år. Det er tidligst ett og et halvt år til.

Hva med å droppe clickbait?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dovreekspressen skrev (52 minutter siden):

Blir det USB-C i begge ender av kabelen, slik som på Mac? Hadde en Xiaomi-telefon, der hadde laderen USB A. Så der måtte jeg kjøpe ekstra ladekabel både for å lade med Mac-laderen og i bilen, som begge har USB-C.

Ettersom dagens iPhones kommer med USB-C i ene endern og Lightning i andre så blir jeg overasket om det blir noe annet enn USB-C til USB-C kabel.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (14 timer siden):

Tittelen impliserer at dette skjer allerede i år, men i artikkelen står det

Da er det ikke . Det er neste år. Det er tidligst ett og et halvt år til.

Hva med å droppe clickbait?

Artikkelen er elendig formulert. Det er lett å tolke det til at de slipper å lansere Iphone med USB C i 2023 også:

Sitat

Kan slippe Iphone med USB C neste år

 

Lenke til kommentar
Bäcker skrev (16 timer siden):

Det kan da ikke være noen månelanding å bytte plugg, så dette bør være på plass til høsten. 

Å bytte plugg er ikke noe problem teknisk sett, problemet er ar det finnes folk der ute som har masse tilbehør som har Lightning, og de blir ikke veldig fornøyd hvis Lightning pluggen forsvinner. Det kan jeg ha forståelse for, og jeg forstår også at Apple av den grunn har nølt. Jeg mener allikevel at den misnøyen er håndterbar og at Apple bør ta den motbøren som eventuelt skulle komme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
henrikwl skrev (54 minutter siden):

Å bytte plugg er ikke noe problem teknisk sett, problemet er ar det finnes folk der ute som har masse tilbehør som har Lightning, og de blir ikke veldig fornøyd hvis Lightning pluggen forsvinner. Det kan jeg ha forståelse for, og jeg forstår også at Apple av den grunn har nølt. Jeg mener allikevel at den misnøyen er håndterbar og at Apple bør ta den motbøren som eventuelt skulle komme. 

Tenker selv at vi nå har komt til et punkt hvor Lightning tilleggsutstyr er en såpass nisje greie da "alt" har gått over til trådløst at det egentlig er en ganske fin tid å bytte på nå. Men for all del, en har jo fortsatt sære folk som meg som bruker jack overganger fra Lightning porten og slikt fortsatt :p  

Lenke til kommentar
Dubious skrev (3 timer siden):

Mye av det Apple gjør gir ingen annen mening enn at de skal tjene penger.

Apple tjener penger på telefoner, tablets og computerne sine. Denne outrerte teorien om at ladere og kabler skal være en gullgruve for Apple begynner å bli kjedelig å høre på. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (2 timer siden):

Tenker selv at vi nå har komt til et punkt hvor Lightning tilleggsutstyr er en såpass nisje greie da "alt" har gått over til trådløst at det egentlig er en ganske fin tid å bytte på nå. Men for all del, en har jo fortsatt sære folk som meg som bruker jack overganger fra Lightning porten og slikt fortsatt :p  

Ja, godt poeng. Det meste er vel trådløst nå om dagen, og de som fortsatt er lidenskapelig opptatt av porter er vel gjerne de som fortsatt er litt såre over at jack-porten forsvant. 🤣

Lenke til kommentar
henrikwl skrev (27 minutter siden):

Apple tjener penger på telefoner, tablets og computerne sine. Denne outrerte teorien om at ladere og kabler skal være en gullgruve for Apple begynner å bli kjedelig å høre på. 

Aner meg at du ikke har sett avansene man har på telefoner, datamaskiner, ladere, kabler og annet periferiutstyr. Det er klart de tjener på telefonene sine og på datamaskinene, på app store, Apple music og annen software.

Men kabler og ladere er en god inntektskilde i tillegg. De har ganske stor avanse på tilleggsutstyr som kabler og ladere mm. Og folk kjøper gjerne flere kabler og ladere enn telefoner, siden de oftere skades, mistes, glemmes etc i tillegg til alle som liker å ha en på kontoret, en hjemme, en på hytta, en i bilen og gjerne en i campingvogna også, om man har slikt.

Apple har selvsagt stor sult på dette mersalget, ellers hadde det ikke vært så farlig om folk kjøper kabler av andre. Men nå bruker de alle triks i boka for å sørge for at kun dems kabler og ladere yter best (hastighet og stabilitet), og i visse tilfeller ved å kryptere, slik at annet utstyr ikke virker med Apple-utstyr.

Akkurat det samme med hvordan de beskytter eget nyslag og egen reparasjon ved å gjøre det vanskelig/umulig å reparere uten å gå via et offisielt Appleverksted/butikk/forhandler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (37 minutter siden):

Apple har selvsagt stor sult på dette mersalget, ellers hadde det ikke vært så farlig om folk kjøper kabler av andre. Men nå bruker de alle triks i boka for å sørge for at kun dems kabler og ladere yter best (hastighet og stabilitet), og i visse tilfeller ved å kryptere, slik at annet utstyr ikke virker med Apple-utstyr.

Dette hører jeg til stadighet, men jeg har enda til gode å se det faktisk implementert. Det finnes et rikt marked for tredjeparts leverandører av ladere og annet tilbehør, som alle sammen fungerer med Apple produkter på lik linje som Apples egne ladere. Det eneste eksempelet jeg kan komme på er da MagSafe kom, med den nye 20W laderen fra Apple – den implementerte USB-PD 3.0 standarden, som en av veldig få ladere på det tidspunktet, noe som medførte at ladetiden med tredjeparts ladere som ikke implementerte USB-PD 3.0 ble litt lengre. Dette ble fremstilt som om Apple hadde gjort noe proprietært, men det var jo som sedvanlig ikke tilfellet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...