yositosi Skrevet 11. januar 2004 Skrevet 11. januar 2004 (endret) Hei. Jeg har en litt gammel PC med PCI og ikke AGP. Lurer på vilket av disse 2 Skjermkortene jeg bør velge: -Creative 3DBlaster GeForce FX5200 128MB PCI, 128MB DDR,TV-Out, Retail : 780kr -Sapphire Radeon 9200 Atlantis 128MB DDR PCI,ATI9200,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail : 600kr De ser ut som de har mye av de samme spesifikasjonene.? Men det jeg har klart å finne ut som er forskjellig er at Radeon 9200 kortet har 128bit og FX5200 (Nvidia) har 256bit brikke system. Noen som vet om noen av kortene har bedre 2D ytelse enn det andre eller om noen av kortene har flere accelerasjons muligheter får video avspilling i windows (Asf, divx, mpg, avi .. etc.). Eller noen som har forslag til et annet skjermkort jeg heller bør velge som er bedre en disse men i samme prisklasse.? Takk får all hjelp på forhånd! Endret 11. januar 2004 av yositosi
Windoge Skrevet 11. januar 2004 Skrevet 11. januar 2004 Ehm... Finnes da de kortene i PCI format i det hele tatt?
johanf Skrevet 11. januar 2004 Skrevet 11. januar 2004 Ehm... Finnes da de kortene i PCI format i det hele tatt? Tydligvis, siden han paster inn full spesifikasjon fra en internett side. Komplett selger de, iallfall. _ johanf
Jakartabebopp Skrevet 11. januar 2004 Skrevet 11. januar 2004 hmm.. 9200 vinner vel i de fleste testene. jeg ville gått for r9200.
yositosi Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Skrevet 11. januar 2004 Takk for alle svar! Noen som har noen linker til tester hvor disse 2 kortene sammenlignes. Glemte å skrive før at jeg har en (Mobile CPU) AMD K6-3+ ca.800mhz (overclocked). Noen av disse 2 merkene (ATI og Nvidia) som har drivere som virker best med AMD 3D NOW instruksjoner. Er ganske interesert i å kjøpe kortet med best "vanlig" video accelerasjon egenskaper. Her er noe info fra Creative sin web side: FX5200 NVIDIA CineFX™-motor Radeon 9200 FULLSTREAM™-maskinvareakselerert avblokkering (de-blocking) av Internett-videostrømmer Noen som vet vilken av disse video motorene som fungerer best for video avspilling i windows (Asf, divx, mpg, avi .. etc.).? Eller bruker disse video formatene bare vanlige Mpeg1\Mpeg2 funksjonen på kortet.?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå