Gå til innhold

Tilbakeblikk: Indiana Jones and the Fate of Atlantis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynte rett på dette etter The secret of Monkey Island™ og Monkey Island™ 2 : LeChuck's revenge. Jeg vil si at Fate of Atlantis er vel så bra. En special edition av det får vi kanskje aldri men det hadde vært noe. De tre spillene her, samt Day of the tentacle har en stor plass i hjertet mitt.  Jeg vokste opp med disse spillene og tar de støtt og stadig frem for gjennomspilling. Those were the days..(så tok Doom meg)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:

Begynte rett på dette etter The secret of Monkey Island™ og Monkey Island™ 2 : LeChuck's revenge. Jeg vil si at Fate of Atlantis er vel så bra. En special edition av det får vi kanskje aldri men det hadde vært noe. De tre spillene her, samt Day of the tentacle har en stor plass i hjertet mitt.  Jeg vokste opp med disse spillene og tar de støtt og stadig frem for gjennomspilling. Those were the days..(så tok Doom meg)

Jeg har samme erfaring men jeg vil legge til Sam'n'Max Hit the Road. 😀
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9JVihvHL

Hvis dere ser på bilder og videoer fra den nye filmen så kan det virker som om den er inspirert av eller er løst basert på dette spillet. Er noen "scener" (bilder) som virkerlig minner om det. Har aldri spilt det selv.

Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (19 timer siden):

Begynte rett på dette etter The secret of Monkey Island™ og Monkey Island™ 2 : LeChuck's revenge. Jeg vil si at Fate of Atlantis er vel så bra. En special edition av det får vi kanskje aldri men det hadde vært noe. De tre spillene her, samt Day of the tentacle har en stor plass i hjertet mitt.  Jeg vokste opp med disse spillene og tar de støtt og stadig frem for gjennomspilling. Those were the days..(så tok Doom meg)

Peraonlig like jeg ikke stilen i special edition av Monkey island. Synes den orginale pixel arten i atlantis holder seg utrolig bra, og samtidig er jo denne stilen velsig populær igjen. Voice har jo spillet orginalt også, så jeg er fornøyd med å holde meg til orginalen. Ikke at jeg har noe imot at de pusser det opp selfølgelig, kan jo bli bra og om ikke så spiller jeg bare orginalen igjen :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...
GrinderX9 skrev (På 15.5.2022 den 12:28 PM):

Peraonlig like jeg ikke stilen i special edition av Monkey island. Synes den orginale pixel arten i atlantis holder seg utrolig bra, og samtidig er jo denne stilen velsig populær igjen. Voice har jo spillet orginalt også, så jeg er fornøyd med å holde meg til orginalen. Ikke at jeg har noe imot at de pusser det opp selfølgelig, kan jo bli bra og om ikke så spiller jeg bare orginalen igjen :)

Hei igjen, etter 1.5 år :) 

Det fine med special edition er at man kan trykke på en knapp så har man den orginale grafikken så ja takk begge deler. Og det hadde vært kjekt å hatt dette orginalt på Mac eller konsoll, uten å måtte installere scummVM og laste ned piratkopien av spillet. Som jeg har gjort uten og angre siden jeg kjøpte det orginalt i fancy eske da det kom ut i 1992. Jeg angrer så inderlig på alle spillene jeg har kvtittet meg med. Hadde The last Ninja til c64 som kom med ninjastjerne osv i esken. Slike ting er verdt en del nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...