Gå til innhold

Brettspill - rollespill. Anbefaling


Manlulu

Anbefalte innlegg

Ønsker anbefalinger på brettspill.

Hva er ser etter (om det finnes), er:

  • Rollespill. Man spiller en figur. Kanskje man går opp i level og blir sterkere. Kanskje man finner utstyr.
  • Litt ala Dungeons and Dragons, bare at man ikke trenger en dungeon master.
  • Fra 2 spillere og oppover.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg ville heller sett på klassikere som:

Gloomhaven

Ganske rule-heavy, men veldig D&D-aktig.

setup1280.jpg

 

Descent : Legends of the Dark

Ikke prøvd, men er også RPG, men litt enklere regler, app-driven(good or bad?), og har en del kule figurer og props som er mer forseggjort enn gloomhaven. Gloomhaven er nok mer sterkt "teknisk"
descent-legends-of-the-dark-board-game-g

 

Descent Second edition

Er "out of print" til fordel for "Legends of the Dark" ovenfor. Må kanskje kjøpes brukt.
Dette eier jeg og er et av mine favorittspill. Fordeler/ulemper alt ettersom hva man liker i forhold til det nyere Legends of the Dark, er at Descent Second Edition har:
- En overlord. Det er ikke det samme som en dungeon master. Monsterne styres av en spiller. Denne spilleren forholder seg til reglene og missions(Overlord dikter ikke opp eller finner ikke på noe), og får også xp hen kan bruke på bedre abilities å bruke mot heroene. 1 overlord vs 2,3 eller 4 heroes.
Overlorden spiller altså som en helt vanlig spiller og skal gjøre alt han kan for å vinne. Hvert mission i campaignet har win-objectives både for heroes og overlord. Ingen app! Jeg synes det er dødskult. De som liker å kun spille på lag mot PC liker sikkert den nyere versjonen bedre. Heroene går selvfølgelig også opp i level/xp, finner gull og items osv. Det gjelder alle 3 spillene her

20140828-img-5471.jpg?c=0&h=450&w=1200

 

Endret av Drogin
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Her er mine anbefalinger:

Drageridderne - Er et notrsk rolle spill. Som jeg digger. Det må være en spilleleder/dungeon master for å kunne spille dette spillet. Kan være mulig at den ikke er lengre å få taki. Har ikke sjekket det ut. Det er et gammelt brettspill. Her plaserer spillelederen ut rom for rom og korridorer for korridorer sånn spillene kan utforske og finne monstre, sjulte dører, feller, rustning, våpen og magiske gjensdander sånn spillene kan bruke under kamp. Man kan til og med lage helt sine egne eventyrer også. Ganske kult.

IMG_20220726_180820.thumb.jpg.f1bd99c54f63f7c72174f77f4b44f98b.jpg

 

Magic The Gathering Area Of The Planeswalkers - Dette spillet her er også et kult brettspill spill. I dette brettspillet kjemper man mot hverandre. Man finner evner under veis, og mener jeg husker at dette spiller har ikke level system. I dette spillet her trenger man ikke en spilleleder.

IMG_20220726_180658.thumb.jpg.21a770ce126a7d7a08953b53305ea0cc.jpg

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...