Gå til innhold

Størrelse på sykkel


Anbefalte innlegg

Hei. Er i ferd med å kjøpe meg en el-sykkel og har forsåvidt landet på en Cube, enten reaction hybrid race eller pro. Men her er problemet. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal gå for størrelse XL (21") eller XXL (23"). Jeg er ca 195cm høy og ser flere nettsider har tabeller som sier XL om du er over 190, men 22". Ser ikke noen som selger 22" hybrid sykler. Ser de fleste butikker opererer med 21" for XL og selger heller ikke større. Jeg fant et forum hvor det sto gange benlengde med 0,21, men da ender jeg opp med ca 20,5" 😆 

Nettbutikken hvor jeg ønsker å handle har en størrelseskalkulator som bruker høyde og lengde på ben og armer og den sier jeg trenger XXL (23"). Det samme sier Cube sin hjemmeside. Jeg har forøvrig ikke noe lokal butikk som selger sykler så prøving blir vanskelig. Har ikke eid sykkel på mange år så vet ikke hvor stor betydning dette har. Om feks å kjøpe en 21" når jeg trenger noe litt større, om det er helt krise. Eller om jeg kjøper en 23" og trenger noe litt mindre, om det er bedre feks. Det at de har 21" på lager akkurat nå gjør det selvfølgelig ekstra fristende å kjøpe det, hvem vet når de får inn 23" igjen.

Hadde satt pris på litt veiledning her fra noen med litt kunnskap og erfaring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...